IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Искуство наставника основне школе у планирању и реализовању допунске наставе математике

Primary school teachers’ experience in the planning and implementation of supplementary teaching of mathematics

Thumbnail
2022
Iskustvo_nastavnika_osnovne_skole_u_planiranju_i_realizovanju_dopunske_nastave_matematike_2022.pdf (544.0Kb)
Authors
Блажевић, Инес
Мишурац, Ирена
Јурић, Јосипа
Contributors
Шевкушић, Славица
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Основну карактеристику наставе математике представља изузетна хијерархијска веза између њених садржаја, па је стога важно одмах разрешити евентуалне нејасноће у разумевању и примени математичких концепата које примећујемо код ученика током њиховог учења. Када ученици не успеју да остваре задовољавајуће резултате током редовне наставе, потребно је организовати допунску наставу ради поправљања њиховог успеха, као вид педагошке интервенције. Циљ овог рада јесте да испитамо како наставници у основном образовању у Хрватској планирају и реализују допунску наставу математике. Резултати емпиријског дела истраживања, у коме је учествовало 198 наставника који су попуњавали упитник, показали су како наставници основних школа припремају допунске часове математике, то јест шта сматрају кључним факторима приликом планирања ових часова. Дескриптивна анализа, анализа фактора, т-тест за независне узорке, једносмерна анализа варијансе независних узорака и корелациона анализа коришћени су у анали...зи података. Показано је да наставници разумеју значај ангажовања ученика који имају различите врсте потешкоћа, као и да је потребна адаптација метода наставе током допунских часова математике. Свесни су да је ученицима потребна додатна помоћ тако да ангажују и родитеље ученика током овог процеса. Добијени резултати истраживања могу представљати подстицај наставницима у осмишљавању квалитетне допунске наставе како би помогли сваком ученику, којем је то потребно, на најефикаснији могући начин.

The basic characteristic of teaching mathematics is an outstanding hierarchical connection of its contents, so it is important to promptly resolve possible ambiguities in understanding and applying mathematical concepts that we observe in students during their learning. In situations when students fail to achieve satisfactory results during regular classes, it is necessary to organize supplementary classes to improve their results as a means of pedagogical intervention. In this paper our goal was to present the planning and implementation of supplementary teaching of mathematics in primary education in Croatia. The results of the empirical part of the research conducted among 198 primary school teachers through the survey showed us how primary school teachers prepare supplementary mathematics classes, i.e. what they consider to be the key aspects in planning. Descriptive analysis, factor analysis, t-test for independent samples, one-way analysis of variance for independent sa...mples and correlation analysis were used in the data analysis. Results showed that teachers understand the importance of involving students with different types of difficulties and the adaptation of teaching methods during supplementary mathematics classes. They are aware that students need more help so they involve students’ parents. The obtained research results are an incentive for teachers to think when planning quality supplementary classes in order to help each student in need as efficiently as possible.

Keywords:
допунска настава математике / индивидуализација / ученици основних школа / наставници / планирање наставе математике / supplementary mathematics teaching / individualization / primary school students / teachers / planning teaching of mathematics
Source:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2022, 54, 1, 27-39
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања

DOI: 10.2298/ZIPI2201027B

ISSN: 0579-6431

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/817
Collections
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Institution/Community
IPI
TY  - JOUR
AU  - Блажевић, Инес
AU  - Мишурац, Ирена
AU  - Јурић, Јосипа
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/817
AB  - Основну карактеристику наставе математике представља изузетна хијерархијска веза
између њених садржаја, па је стога важно одмах разрешити евентуалне нејасноће у разумевању и примени математичких концепата које примећујемо код ученика током њиховог учења. Када ученици не успеју да остваре задовољавајуће резултате током редовне
наставе, потребно је организовати допунску наставу ради поправљања њиховог успеха,
као вид педагошке интервенције. Циљ овог рада јесте да испитамо како наставници у
основном образовању у Хрватској планирају и реализују допунску наставу математике.
Резултати емпиријског дела истраживања, у коме је учествовало 198 наставника који су
попуњавали упитник, показали су како наставници основних школа припремају допунске часове математике, то јест шта сматрају кључним факторима приликом планирања
ових часова. Дескриптивна анализа, анализа фактора, т-тест за независне узорке, једносмерна анализа варијансе независних узорака и корелациона анализа коришћени су у
анализи података. Показано је да наставници разумеју значај ангажовања ученика који
имају различите врсте потешкоћа, као и да је потребна адаптација метода наставе током
допунских часова математике. Свесни су да је ученицима потребна додатна помоћ тако
да ангажују и родитеље ученика током овог процеса. Добијени резултати истраживања
могу представљати подстицај наставницима у осмишљавању квалитетне допунске наставе како би помогли сваком ученику, којем је то потребно, на најефикаснији могући
начин.
AB  - The basic characteristic of teaching mathematics is an outstanding hierarchical connection of
its contents, so it is important to promptly resolve possible ambiguities in understanding and
applying mathematical concepts that we observe in students during their learning. In situations
when students fail to achieve satisfactory results during regular classes, it is necessary to
organize supplementary classes to improve their results as a means of pedagogical intervention.
In this paper our goal was to present the planning and implementation of supplementary
teaching of mathematics in primary education in Croatia. The results of the empirical part of
the research conducted among 198 primary school teachers through the survey showed us how
primary school teachers prepare supplementary mathematics classes, i.e. what they consider
to be the key aspects in planning. Descriptive analysis, factor analysis, t-test for independent
samples, one-way analysis of variance for independent samples and correlation analysis were
used in the data analysis. Results showed that teachers understand the importance of involving
students with different types of difficulties and the adaptation of teaching methods during
supplementary mathematics classes. They are aware that students need more help so they
involve students’ parents. The obtained research results are an incentive for teachers to think
when planning quality supplementary classes in order to help each student in need as efficiently
as possible.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Зборник Института за педагошка истраживања
T1  - Искуство наставника основне школе у планирању и реализовању допунске наставе математике
T1  - Primary school teachers’ experience in the planning and implementation of supplementary teaching of mathematics
EP  - 39
IS  - 1
SP  - 27
VL  - 54
DO  - 10.2298/ZIPI2201027B
DO  - 820-9270 (Online)
ER  - 
@article{
author = "Блажевић, Инес and Мишурац, Ирена and Јурић, Јосипа",
year = "2022",
abstract = "Основну карактеристику наставе математике представља изузетна хијерархијска веза
између њених садржаја, па је стога важно одмах разрешити евентуалне нејасноће у разумевању и примени математичких концепата које примећујемо код ученика током њиховог учења. Када ученици не успеју да остваре задовољавајуће резултате током редовне
наставе, потребно је организовати допунску наставу ради поправљања њиховог успеха,
као вид педагошке интервенције. Циљ овог рада јесте да испитамо како наставници у
основном образовању у Хрватској планирају и реализују допунску наставу математике.
Резултати емпиријског дела истраживања, у коме је учествовало 198 наставника који су
попуњавали упитник, показали су како наставници основних школа припремају допунске часове математике, то јест шта сматрају кључним факторима приликом планирања
ових часова. Дескриптивна анализа, анализа фактора, т-тест за независне узорке, једносмерна анализа варијансе независних узорака и корелациона анализа коришћени су у
анализи података. Показано је да наставници разумеју значај ангажовања ученика који
имају различите врсте потешкоћа, као и да је потребна адаптација метода наставе током
допунских часова математике. Свесни су да је ученицима потребна додатна помоћ тако
да ангажују и родитеље ученика током овог процеса. Добијени резултати истраживања
могу представљати подстицај наставницима у осмишљавању квалитетне допунске наставе како би помогли сваком ученику, којем је то потребно, на најефикаснији могући
начин., The basic characteristic of teaching mathematics is an outstanding hierarchical connection of
its contents, so it is important to promptly resolve possible ambiguities in understanding and
applying mathematical concepts that we observe in students during their learning. In situations
when students fail to achieve satisfactory results during regular classes, it is necessary to
organize supplementary classes to improve their results as a means of pedagogical intervention.
In this paper our goal was to present the planning and implementation of supplementary
teaching of mathematics in primary education in Croatia. The results of the empirical part of
the research conducted among 198 primary school teachers through the survey showed us how
primary school teachers prepare supplementary mathematics classes, i.e. what they consider
to be the key aspects in planning. Descriptive analysis, factor analysis, t-test for independent
samples, one-way analysis of variance for independent samples and correlation analysis were
used in the data analysis. Results showed that teachers understand the importance of involving
students with different types of difficulties and the adaptation of teaching methods during
supplementary mathematics classes. They are aware that students need more help so they
involve students’ parents. The obtained research results are an incentive for teachers to think
when planning quality supplementary classes in order to help each student in need as efficiently
as possible.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Зборник Института за педагошка истраживања",
title = "Искуство наставника основне школе у планирању и реализовању допунске наставе математике, Primary school teachers’ experience in the planning and implementation of supplementary teaching of mathematics",
pages = "39-27",
number = "1",
volume = "54",
doi = "10.2298/ZIPI2201027B, 820-9270 (Online)"
}
Блажевић, И., Мишурац, И.,& Јурић, Ј.. (2022). Искуство наставника основне школе у планирању и реализовању допунске наставе математике. in Зборник Института за педагошка истраживања
Београд : Институт за педагошка истраживања., 54(1), 27-39.
https://doi.org/10.2298/ZIPI2201027B
Блажевић И, Мишурац И, Јурић Ј. Искуство наставника основне школе у планирању и реализовању допунске наставе математике. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2022;54(1):27-39.
doi:10.2298/ZIPI2201027B .
Блажевић, Инес, Мишурац, Ирена, Јурић, Јосипа, "Искуство наставника основне школе у планирању и реализовању допунске наставе математике" in Зборник Института за педагошка истраживања, 54, no. 1 (2022):27-39,
https://doi.org/10.2298/ZIPI2201027B . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB