Приказ основних података о документу

Teachers’ work engagement: the contribution of demographic, work-related, and social factors

dc.contributorШевкушић, Славица
dc.creatorЉубетић, Маја
dc.creatorМаглица, Тони
dc.creatorРеић Ерцеговац, Ина
dc.date.accessioned2022-10-03T17:49:40Z
dc.date.available2022-10-03T17:49:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.issn1820-9270 (Online)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/816
dc.description.abstractЦиљ истраживања био је да се испита који чиниоци доприносе радном ангажовању васпитача у предшколским установама, учитења и наставника основних и професора средњих школа у Хрватској. Радном ангажовању доприносе друштвени и социјални чиниоци, као и фактори који су повезани са послом наставника, али и демографске карактеристике. У истраживању је учествовало 548 наставника. Резултати упућују на разлике у радном ангажовању између три групе испитаника, при чему васпитачи, учитељи и наставници указују на већу апсорпцију и посвећеност у поређењу са професорима средњих школа. Дужина радног искуства била је позитивно повезана са енергијом и апсорпцијом. Што се тиче друштвених фактора, деца и родитељи значајно доприносе ангажовању наставника на послу. Такође, показало се да администрација и колеге нису релевантним ни за једну компоненту испитиваног ангажовања. Може се закључити да квалитетнији рад са децом и родитељима доприноси већој ангажованости наставника, а тиме, између осталог, и сигурности у очувању посла.sr
dc.description.abstractThis research aimed to investigate which factors contribute to the work engagement of preschool, elementary, and middle school teachers in Croatia. Factors contributing to work engagement include social, work-related factors, and demographic characteristics. A total of 548 teachers participated in the research. The results indicated differences in work engagement between the three groups of teachers, with preschool and primary teachers reporting higher absorption and dedication compared to middle school teachers. The length of working experience was positively related to vigour and absorption. As for the social factors, children and parents proved to be factors contributing significantly to work engagement, while administration and colleagues did not prove relevant for any component of work engagement. It is possible to conclude that quality work with children and parents contributes to higher engagement, as does job security and lack of time pressure at work.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectрадно ангажовањеsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectдемографски и социјални факториsr
dc.subjectРепублика Хрватскаsr
dc.subjectwork engagementsr
dc.subjectpreschool teacherssr
dc.subjectprimary school teacherssr
dc.subjectmiddle school teacherssr
dc.titleАнгажовање наставника: Доприност демографских и социјалних фактора и чинилаца који су повезани са посломsr
dc.titleTeachers’ work engagement: the contribution of demographic, work-related, and social factorssr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage101
dc.citation.issue1
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage83
dc.citation.volume54
dc.identifier.doidoi.org/10.2298/ZIPI2201083L
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2489/Angazovanje_nastavnika_doprinosa_demografskih_i_socijalnih_faktora_i_cinilaca_koi_su_povezani_sa_poslom_2022.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу