IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ангажовање наставника: Доприност демографских и социјалних фактора и чинилаца који су повезани са послом

Teachers’ work engagement: the contribution of demographic, work-related, and social factors

Thumbnail
2022
Angazovanje_nastavnika_doprinosa_demografskih_i_socijalnih_faktora_i_cinilaca_koi_su_povezani_sa_poslom_2022.pdf (618.3Kb)
Аутори
Љубетић, Маја
Маглица, Тони
Реић Ерцеговац, Ина
Остала ауторства
Шевкушић, Славица
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Циљ истраживања био је да се испита који чиниоци доприносе радном ангажовању васпитача у предшколским установама, учитења и наставника основних и професора средњих школа у Хрватској. Радном ангажовању доприносе друштвени и социјални чиниоци, као и фактори који су повезани са послом наставника, али и демографске карактеристике. У истраживању је учествовало 548 наставника. Резултати упућују на разлике у радном ангажовању између три групе испитаника, при чему васпитачи, учитељи и наставници указују на већу апсорпцију и посвећеност у поређењу са професорима средњих школа. Дужина радног искуства била је позитивно повезана са енергијом и апсорпцијом. Што се тиче друштвених фактора, деца и родитељи значајно доприносе ангажовању наставника на послу. Такође, показало се да администрација и колеге нису релевантним ни за једну компоненту испитиваног ангажовања. Може се закључити да квалитетнији рад са децом и родитељима доприноси већој ангажованости наставника, а тиме, између осталог, и с...игурности у очувању посла.

This research aimed to investigate which factors contribute to the work engagement of preschool, elementary, and middle school teachers in Croatia. Factors contributing to work engagement include social, work-related factors, and demographic characteristics. A total of 548 teachers participated in the research. The results indicated differences in work engagement between the three groups of teachers, with preschool and primary teachers reporting higher absorption and dedication compared to middle school teachers. The length of working experience was positively related to vigour and absorption. As for the social factors, children and parents proved to be factors contributing significantly to work engagement, while administration and colleagues did not prove relevant for any component of work engagement. It is possible to conclude that quality work with children and parents contributes to higher engagement, as does job security and lack of time pressure at work.
Кључне речи:
радно ангажовање / наставници / демографски и социјални фактори / Република Хрватска / work engagement / preschool teachers / primary school teachers / middle school teachers
Извор:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2022, 54, 1, 83-101
Издавач:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања

DOI: doi.org/10.2298/ZIPI2201083L

ISSN: 0579-6431; 1820-9270 (Online)

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/816
Колекције
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Институција/група
IPI
TY  - JOUR
AU  - Љубетић, Маја
AU  - Маглица, Тони
AU  - Реић Ерцеговац, Ина
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/816
AB  - Циљ истраживања био је да се испита који чиниоци доприносе радном ангажовању
васпитача у предшколским установама, учитења и наставника основних и професора
средњих школа у Хрватској. Радном ангажовању доприносе друштвени и социјални чиниоци, као и фактори који су повезани са послом наставника, али и демографске карактеристике. У истраживању је учествовало 548 наставника. Резултати упућују на разлике
у радном ангажовању између три групе испитаника, при чему васпитачи, учитељи и наставници указују на већу апсорпцију и посвећеност у поређењу са професорима средњих
школа. Дужина радног искуства била је позитивно повезана са енергијом и апсорпцијом.
Што се тиче друштвених фактора, деца и родитељи значајно доприносе ангажовању наставника на послу. Такође, показало се да администрација и колеге нису релевантним
ни за једну компоненту испитиваног ангажовања. Може се закључити да квалитетнији
рад са децом и родитељима доприноси већој ангажованости наставника, а тиме, између
осталог, и сигурности у очувању посла.
AB  - This research aimed to investigate which factors contribute to the work engagement of preschool,
elementary, and middle school teachers in Croatia. Factors contributing to work engagement
include social, work-related factors, and demographic characteristics. A total of 548 teachers
participated in the research. The results indicated differences in work engagement between the
three groups of teachers, with preschool and primary teachers reporting higher absorption and
dedication compared to middle school teachers. The length of working experience was positively
related to vigour and absorption. As for the social factors, children and parents proved to be
factors contributing significantly to work engagement, while administration and colleagues did
not prove relevant for any component of work engagement. It is possible to conclude that quality
work with children and parents contributes to higher engagement, as does job security and lack
of time pressure at work.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Зборник Института за педагошка истраживања
T1  - Ангажовање наставника: Доприност демографских и социјалних фактора и чинилаца који су повезани са послом
T1  - Teachers’ work engagement: the contribution of demographic, work-related, and social factors
EP  - 101
IS  - 1
SP  - 83
VL  - 54
DO  - doi.org/10.2298/ZIPI2201083L
ER  - 
@article{
author = "Љубетић, Маја and Маглица, Тони and Реић Ерцеговац, Ина",
year = "2022",
abstract = "Циљ истраживања био је да се испита који чиниоци доприносе радном ангажовању
васпитача у предшколским установама, учитења и наставника основних и професора
средњих школа у Хрватској. Радном ангажовању доприносе друштвени и социјални чиниоци, као и фактори који су повезани са послом наставника, али и демографске карактеристике. У истраживању је учествовало 548 наставника. Резултати упућују на разлике
у радном ангажовању између три групе испитаника, при чему васпитачи, учитељи и наставници указују на већу апсорпцију и посвећеност у поређењу са професорима средњих
школа. Дужина радног искуства била је позитивно повезана са енергијом и апсорпцијом.
Што се тиче друштвених фактора, деца и родитељи значајно доприносе ангажовању наставника на послу. Такође, показало се да администрација и колеге нису релевантним
ни за једну компоненту испитиваног ангажовања. Може се закључити да квалитетнији
рад са децом и родитељима доприноси већој ангажованости наставника, а тиме, између
осталог, и сигурности у очувању посла., This research aimed to investigate which factors contribute to the work engagement of preschool,
elementary, and middle school teachers in Croatia. Factors contributing to work engagement
include social, work-related factors, and demographic characteristics. A total of 548 teachers
participated in the research. The results indicated differences in work engagement between the
three groups of teachers, with preschool and primary teachers reporting higher absorption and
dedication compared to middle school teachers. The length of working experience was positively
related to vigour and absorption. As for the social factors, children and parents proved to be
factors contributing significantly to work engagement, while administration and colleagues did
not prove relevant for any component of work engagement. It is possible to conclude that quality
work with children and parents contributes to higher engagement, as does job security and lack
of time pressure at work.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Зборник Института за педагошка истраживања",
title = "Ангажовање наставника: Доприност демографских и социјалних фактора и чинилаца који су повезани са послом, Teachers’ work engagement: the contribution of demographic, work-related, and social factors",
pages = "101-83",
number = "1",
volume = "54",
doi = "doi.org/10.2298/ZIPI2201083L"
}
Љубетић, М., Маглица, Т.,& Реић Ерцеговац, И.. (2022). Ангажовање наставника: Доприност демографских и социјалних фактора и чинилаца који су повезани са послом. in Зборник Института за педагошка истраживања
Београд : Институт за педагошка истраживања., 54(1), 83-101.
https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2201083L
Љубетић М, Маглица Т, Реић Ерцеговац И. Ангажовање наставника: Доприност демографских и социјалних фактора и чинилаца који су повезани са послом. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2022;54(1):83-101.
doi:doi.org/10.2298/ZIPI2201083L .
Љубетић, Маја, Маглица, Тони, Реић Ерцеговац, Ина, "Ангажовање наставника: Доприност демографских и социјалних фактора и чинилаца који су повезани са послом" in Зборник Института за педагошка истраживања, 54, no. 1 (2022):83-101,
https://doi.org/doi.org/10.2298/ZIPI2201083L . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB