Приказ основних података о документу
Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19
dc.contributor | Živka, Krnjaja | |
dc.contributor | Senić Ružić, Mirjana | |
dc.contributor | Milošević, Zorica | |
dc.creator | Medar, Jelena | |
dc.creator | Ratković, Marija | |
dc.date.accessioned | 2022-05-13T10:41:05Z | |
dc.date.available | 2022-05-13T10:41:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80712-45-1 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/804 | |
dc.description.abstract | Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grupi, rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave na daljinu. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Filozofski fakultet | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju | sr |
dc.publisher | Beograd : Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Obrazovanje u vreme krize i kako dalje | sr |
dc.subject | group form of teaching work | sr |
dc.subject | distance learning | sr |
dc.subject | teaching through direct work at school | sr |
dc.subject | the COVID-19 pandemic | sr |
dc.subject | grupni oblik nastavnog rada | sr |
dc.subject | nastava na daljinu | sr |
dc.subject | astava kroz neposredan rad u školi | sr |
dc.subject | pandemija COVID-19 | sr |
dc.title | Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 137 | |
dc.citation.spage | 131 | |
dc.description.other | Susreti pedagoga, Nacionalni naučni skup 7. maj 2022, Beograd | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2449/Grupni_oblik_nastavnog_rada_u_uslovima_pandemije_covid__19_2022.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_804 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |