Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19
Authors
Medar, Jelena
Ratković, Marija

Contributors
Živka, KrnjajaSenić Ružić, Mirjana
Milošević, Zorica
Conference object (Published version)

Metadata
Show full item recordAbstract
Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko
postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije
COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u
uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih
škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su
podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog
rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u
uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na
daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada
u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grup...i,
rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je
kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika
nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu
stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave
na daljinu.
Keywords:
group form of teaching work / distance learning / teaching through direct work at school / the COVID-19 pandemic / grupni oblik nastavnog rada / nastava na daljinu / astava kroz neposredan rad u školi / pandemija COVID-19Source:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, 2022, 131-137Publisher:
- Beograd : Filozofski fakultet
- Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
- Beograd : Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
Note:
- Susreti pedagoga, Nacionalni naučni skup 7. maj 2022, Beograd
Collections
Institution/Community
IPITY - CONF AU - Medar, Jelena AU - Ratković, Marija PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/804 AB - Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grupi, rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave na daljinu. PB - Beograd : Filozofski fakultet PB - Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Beograd : Pedagoško društvo Srbije C3 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje T1 - Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 EP - 137 SP - 131 ER -
@conference{ author = "Medar, Jelena and Ratković, Marija", year = "2022", abstract = "Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grupi, rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave na daljinu.", publisher = "Beograd : Filozofski fakultet, Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd : Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje", title = "Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19", pages = "137-131" }
Medar, J.,& Ratković, M.. (2022). Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje Beograd : Filozofski fakultet., 131-137.
Medar J, Ratković M. Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje. 2022;:131-137..
Medar, Jelena, Ratković, Marija, "Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (2022):131-137.