IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19

Thumbnail
2022
Grupni_oblik_nastavnog_rada_u_uslovima_pandemije_covid__19_2022.pdf (1.074Mb)
Authors
Medar, Jelena
Ratković, Marija
Contributors
Živka, Krnjaja
Senić Ružić, Mirjana
Milošević, Zorica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grup...i, rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave na daljinu.

Keywords:
group form of teaching work / distance learning / teaching through direct work at school / the COVID-19 pandemic / grupni oblik nastavnog rada / nastava na daljinu / astava kroz neposredan rad u školi / pandemija COVID-19
Source:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, 2022, 131-137
Publisher:
  • Beograd : Filozofski fakultet
  • Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
  • Beograd : Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
Note:
  • Susreti pedagoga, Nacionalni naučni skup 7. maj 2022, Beograd

Cobiss ID: 62675209

ISBN: 978-86-80712-45-1

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_804
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/804
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - CONF
AU  - Medar, Jelena
AU  - Ratković, Marija
PY  - 2022
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/804
AB  - Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko
postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije
COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u
uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih
škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su
podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog
rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u
uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na
daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada
u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grupi,
rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je
kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika
nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu
stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave
na daljinu.
PB  - Beograd : Filozofski fakultet
PB  - Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
PB  - Beograd : Pedagoško društvo Srbije
C3  - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje
T1  - Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19
EP  - 137
SP  - 131
ER  - 
@conference{
author = "Medar, Jelena and Ratković, Marija",
year = "2022",
abstract = "Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko
postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije
COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u
uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih
škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su
podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog
rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u
uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na
daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada
u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grupi,
rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je
kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika
nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu
stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave
na daljinu.",
publisher = "Beograd : Filozofski fakultet, Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd : Pedagoško društvo Srbije",
journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje",
title = "Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19",
pages = "137-131"
}
Medar, J.,& Ratković, M.. (2022). Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje
Beograd : Filozofski fakultet., 131-137.
Medar J, Ratković M. Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje. 2022;:131-137..
Medar, Jelena, Ratković, Marija, "Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (2022):131-137.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB