Метакогнитивни процеси у решавању проблема: критичко мишљење као део стваралачког процеса
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Дијалог оријентисан на
проблем и метакогнитивне активности посматран је из пер-
спективе критичког мишљења које је, поред практиковања
дивергентног мишљења, неопходно за заокруживање креативног
процеса учења (Снежана Мирков и Јелена Пешић). Предвиђамо
да ће дивергентно мишљење бити најважније у будућности и
стога њему посвећујемо посебну пажњу. Ми смо свесни, међу-
тим, а и теорија такође говори о томе да дивергентни процес
треба да буде комбинован са критичким мишљењем, усмереним
ка адекватном решењу, да би се дошло до креативних исхода.
Problem oriented dialogue and metacognitive
activities were interpreted from the critical thinking perspective
which is, next to divergent practice, important for the completion of
the creative learning processes manifested in outcomes (Sneţana
Mirkov and Jelena Pešić). Divergent thinking is a way of thinking
which is predicted to be the most important in future and it supports
our original idea to pay a special attention to this topic. However, we
are aware, and the theory also supports, that the divergent process has
to be combined with critical thinking oriented to the adequate solution
in order to become a real creative action and provide a creative
outcome.
Кључне речи:
критичко мишљење / страралачки процес / савремено образовање / ученици / critical thinking / straral process / modern education / studentsИзвор:
Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, 2012, 2, 267-288Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-179034)
- Идентификација, мерење и развој когнитивних и емоционалних компетенција важних друштву оријентисаном на европске интеграције (RS-179018)
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 36
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Мирков, Снежана AU - Пешић, Јелена PY - 2012 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/764 AB - Дијалог оријентисан на проблем и метакогнитивне активности посматран је из пер- спективе критичког мишљења које је, поред практиковања дивергентног мишљења, неопходно за заокруживање креативног процеса учења (Снежана Мирков и Јелена Пешић). Предвиђамо да ће дивергентно мишљење бити најважније у будућности и стога њему посвећујемо посебну пажњу. Ми смо свесни, међу- тим, а и теорија такође говори о томе да дивергентни процес треба да буде комбинован са критичким мишљењем, усмереним ка адекватном решењу, да би се дошло до креативних исхода. AB - Problem oriented dialogue and metacognitive activities were interpreted from the critical thinking perspective which is, next to divergent practice, important for the completion of the creative learning processes manifested in outcomes (Sneţana Mirkov and Jelena Pešić). Divergent thinking is a way of thinking which is predicted to be the most important in future and it supports our original idea to pay a special attention to this topic. However, we are aware, and the theory also supports, that the divergent process has to be combined with critical thinking oriented to the adequate solution in order to become a real creative action and provide a creative outcome. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део T1 - Метакогнитивни процеси у решавању проблема: критичко мишљење као део стваралачког процеса EP - 288 IS - 2 SP - 267 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_764 ER -
@inbook{ author = "Мирков, Снежана and Пешић, Јелена", year = "2012", abstract = "Дијалог оријентисан на проблем и метакогнитивне активности посматран је из пер- спективе критичког мишљења које је, поред практиковања дивергентног мишљења, неопходно за заокруживање креативног процеса учења (Снежана Мирков и Јелена Пешић). Предвиђамо да ће дивергентно мишљење бити најважније у будућности и стога њему посвећујемо посебну пажњу. Ми смо свесни, међу- тим, а и теорија такође говори о томе да дивергентни процес треба да буде комбинован са критичким мишљењем, усмереним ка адекватном решењу, да би се дошло до креативних исхода., Problem oriented dialogue and metacognitive activities were interpreted from the critical thinking perspective which is, next to divergent practice, important for the completion of the creative learning processes manifested in outcomes (Sneţana Mirkov and Jelena Pešić). Divergent thinking is a way of thinking which is predicted to be the most important in future and it supports our original idea to pay a special attention to this topic. However, we are aware, and the theory also supports, that the divergent process has to be combined with critical thinking oriented to the adequate solution in order to become a real creative action and provide a creative outcome.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део", booktitle = "Метакогнитивни процеси у решавању проблема: критичко мишљење као део стваралачког процеса", pages = "288-267", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_764" }
Мирков, С.,& Пешић, Ј.. (2012). Метакогнитивни процеси у решавању проблема: критичко мишљење као део стваралачког процеса. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део Београд : Институт за педагошка истраживања.(2), 267-288. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_764
Мирков С, Пешић Ј. Метакогнитивни процеси у решавању проблема: критичко мишљење као део стваралачког процеса. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део. 2012;(2):267-288. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_764 .
Мирков, Снежана, Пешић, Јелена, "Метакогнитивни процеси у решавању проблема: критичко мишљење као део стваралачког процеса" in Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део, no. 2 (2012):267-288, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_764 .