IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа

Еffects of project-based learning on academic achievement: a meta-analysis

Thumbnail
2021
bitstream_2271.pdf (738.8Kb)
Аутори
Стојадиновић, Милош
Ристановић, Душан
Комненовић, Милан
Остала ауторства
Шевкушић, Славица
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
На пројектну наставу се гледа као на алтернативу традиционалном трансмисивном при- ступу настави. Међутим, постоји невелики број метааналитичких истраживања која на- стоје да синтетишу налазе примарних истраживања с циљем одређивања општег ефекта пројектне наставе на академско постигнуће, док на националном и регионалном истра- живачком подручју готово и да није било таквих подухвата. Циљ овог истраживања је- сте синтеза емпиријских налаза о eфектима пројектне наставе на академско постигнуће. Осамнаест релевантних студија (N = 2518) испунило је критеријуме за укључивање у метаанализу. Статистичка анализа под претпоставком модела варијабилних ефеката упућује на то да постоји слаби до умерени ефекат пројектне наставе на академско по- стигнуће ученика (Hedges‘ g = 0,387 [95% CI: 0,027 | 0,747], Z = 2,109, p = 0,035). Резултати показују да је оправдано даље истраживати концепт пројектне наставе како би се прона- шли оптимални начини за имплементацију овог вида наставе.
Project-based learning (PBL) is considered as an alternative to the traditional transmissive instructional approach. However, there is not a large number of meta-analytic studies that seek to synthesise findings of primary studies in order to assess overall effect of PBL on academic achievement, while in the national and regional research area such attempts are not present. This research had a goal of synthesising empirical findings about effects of PBL on academic achievement. Eighteen relevant studies (N = 2518) met the meta-analysis eligibility criteria. Statistical analysis under the assumption of random effects model points to a weak up to moderate effect of PBL on students’ academic achievement (Hedges’ g = .387 [95% CI: .027 | .747], Z = 2.109, p = .035). Results justify further research of the concept of PBL and discover the optimal implementation methods for this instructional approach.
Программированное обучение рассматривается как альтернативное тра- диционному трансмиссивному подходу к процессу обучения. Тем не менее, существует небольшое число метааналитических исследований, направленных на обобщение ре- зультатов первичных исследований, с целью определить общий эффект программи- рованного обучения на академические достижения, в то время как в национальных и региональных исследованиях таких усилий почти не было. Целью данного иссле- дования является синтез эмпирических данных о воздействии программированного обучения на академические достижения. Восемнадцать релевантных исследований (N = 2518) соответствовали критериям включения в метаанализ. Статистический анализ, предполагая модель переменных эффектов, показывает присутствие слабого или уме- ренного воздействия программированного обучения на академическую успеваемость (достижения) учащихся (Hedges‘g = 0,387 [95%CI: 0,027 | 0,747], Z = 2,109, p = 0,035). Ре- зультаты показывают необходимость и оправда...нность дальнейшего изучения концеп- ции програмированного обучения, с целью найти оптимальные способы реализации данной формы обучения.

Кључне речи:
пројектна настава / академско постигнуће / метаанализа / project-based learning (PBL) / academic achievement / meta-analysis / программированное обучение / академические достижения (успеваемость) / метаанализ
Извор:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2021, 53, 2, 261-289
Издавач:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
  • Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (Србија) и Филозофски факултет Универзитета Црне Горе (Црна Гора) (2021–2023).
Напомена:
  • Рад је настао као резултат истраживања у оквиру билатералног пројекта Кризе, изазови и савремени образовни систем, који реализују Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (Србија) и Филозофски факултет Универзитета Црне Горе (Црна Гора) (2021–2023).
  • This research article is a product of research within the bilateral project Crises, challenges and contemporary educational system realised by Faculty of Pedagogical Sciences, University of Kragujevac (Serbia) and Faculty of Philosophy, University of Montenegro (Montenegro) (2021–2023).

DOI: 10.2298/ZIPI2102261S

ISSN: 0579-6431; 1820-9270 (Online)

WoS: 000752051800002

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/748
Колекције
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Институција/група
IPI
TY  - JOUR
AU  - Стојадиновић, Милош
AU  - Ристановић, Душан
AU  - Комненовић, Милан
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/748
AB  - На пројектну наставу се гледа као на алтернативу традиционалном трансмисивном при-
ступу настави. Међутим, постоји невелики број метааналитичких истраживања која на-
стоје да синтетишу налазе примарних истраживања с циљем одређивања општег ефекта
пројектне наставе на академско постигнуће, док на националном и регионалном истра-
живачком подручју готово и да није било таквих подухвата. Циљ овог истраживања је-
сте синтеза емпиријских налаза о eфектима пројектне наставе на академско постигнуће.
Осамнаест релевантних студија (N = 2518) испунило је критеријуме за укључивање у
метаанализу. Статистичка анализа под претпоставком модела варијабилних ефеката
упућује на то да постоји слаби до умерени ефекат пројектне наставе на академско по-
стигнуће ученика (Hedges‘ g = 0,387 [95% CI: 0,027 | 0,747], Z = 2,109, p = 0,035). Резултати
показују да је оправдано даље истраживати концепт пројектне наставе како би се прона-
шли оптимални начини за имплементацију овог вида наставе.
AB  - Project-based learning (PBL) is considered as an alternative to the traditional transmissive
instructional approach. However, there is not a large number of meta-analytic studies that seek
to synthesise findings of primary studies in order to assess overall effect of PBL on academic
achievement, while in the national and regional research area such attempts are not present.
This research had a goal of synthesising empirical findings about effects of PBL on academic
achievement. Eighteen relevant studies (N = 2518) met the meta-analysis eligibility criteria.
Statistical analysis under the assumption of random effects model points to a weak up to
moderate effect of PBL on students’ academic achievement (Hedges’ g = .387 [95% CI: .027 |
.747], Z = 2.109, p = .035). Results justify further research of the concept of PBL and discover
the optimal implementation methods for this instructional approach.
AB  - Программированное обучение рассматривается как альтернативное тра-
диционному трансмиссивному подходу к процессу обучения. Тем не менее, существует
небольшое число метааналитических исследований, направленных на обобщение ре-
зультатов первичных исследований, с целью определить общий эффект программи-
рованного обучения на академические достижения, в то время как в национальных
и региональных исследованиях таких усилий почти не было. Целью данного иссле-
дования является синтез эмпирических данных о воздействии программированного
обучения на академические достижения. Восемнадцать релевантных исследований (N
= 2518) соответствовали критериям включения в метаанализ. Статистический анализ,
предполагая модель переменных эффектов, показывает присутствие слабого или уме-
ренного воздействия программированного обучения на академическую успеваемость
(достижения) учащихся (Hedges‘g = 0,387 [95%CI: 0,027 | 0,747], Z = 2,109, p = 0,035). Ре-
зультаты показывают необходимость и оправданность дальнейшего изучения концеп-
ции програмированного обучения, с целью найти оптимальные способы реализации
данной формы обучения.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Зборник Института за педагошка истраживања
T1  - Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа
T1  - Еffects of project-based learning on academic achievement: a meta-analysis
T1  - Воздействие программированного обучения  На академические достижения: метаанализ
EP  - 289
IS  - 2
SP  - 261
VL  - 53
DO  - 10.2298/ZIPI2102261S
ER  - 
@article{
author = "Стојадиновић, Милош and Ристановић, Душан and Комненовић, Милан",
year = "2021",
abstract = "На пројектну наставу се гледа као на алтернативу традиционалном трансмисивном при-
ступу настави. Међутим, постоји невелики број метааналитичких истраживања која на-
стоје да синтетишу налазе примарних истраживања с циљем одређивања општег ефекта
пројектне наставе на академско постигнуће, док на националном и регионалном истра-
живачком подручју готово и да није било таквих подухвата. Циљ овог истраживања је-
сте синтеза емпиријских налаза о eфектима пројектне наставе на академско постигнуће.
Осамнаест релевантних студија (N = 2518) испунило је критеријуме за укључивање у
метаанализу. Статистичка анализа под претпоставком модела варијабилних ефеката
упућује на то да постоји слаби до умерени ефекат пројектне наставе на академско по-
стигнуће ученика (Hedges‘ g = 0,387 [95% CI: 0,027 | 0,747], Z = 2,109, p = 0,035). Резултати
показују да је оправдано даље истраживати концепт пројектне наставе како би се прона-
шли оптимални начини за имплементацију овог вида наставе., Project-based learning (PBL) is considered as an alternative to the traditional transmissive
instructional approach. However, there is not a large number of meta-analytic studies that seek
to synthesise findings of primary studies in order to assess overall effect of PBL on academic
achievement, while in the national and regional research area such attempts are not present.
This research had a goal of synthesising empirical findings about effects of PBL on academic
achievement. Eighteen relevant studies (N = 2518) met the meta-analysis eligibility criteria.
Statistical analysis under the assumption of random effects model points to a weak up to
moderate effect of PBL on students’ academic achievement (Hedges’ g = .387 [95% CI: .027 |
.747], Z = 2.109, p = .035). Results justify further research of the concept of PBL and discover
the optimal implementation methods for this instructional approach., Программированное обучение рассматривается как альтернативное тра-
диционному трансмиссивному подходу к процессу обучения. Тем не менее, существует
небольшое число метааналитических исследований, направленных на обобщение ре-
зультатов первичных исследований, с целью определить общий эффект программи-
рованного обучения на академические достижения, в то время как в национальных
и региональных исследованиях таких усилий почти не было. Целью данного иссле-
дования является синтез эмпирических данных о воздействии программированного
обучения на академические достижения. Восемнадцать релевантных исследований (N
= 2518) соответствовали критериям включения в метаанализ. Статистический анализ,
предполагая модель переменных эффектов, показывает присутствие слабого или уме-
ренного воздействия программированного обучения на академическую успеваемость
(достижения) учащихся (Hedges‘g = 0,387 [95%CI: 0,027 | 0,747], Z = 2,109, p = 0,035). Ре-
зультаты показывают необходимость и оправданность дальнейшего изучения концеп-
ции програмированного обучения, с целью найти оптимальные способы реализации
данной формы обучения.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Зборник Института за педагошка истраживања",
title = "Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа, Еffects of project-based learning on academic achievement: a meta-analysis, Воздействие программированного обучения  На академические достижения: метаанализ",
pages = "289-261",
number = "2",
volume = "53",
doi = "10.2298/ZIPI2102261S"
}
Стојадиновић, М., Ристановић, Д.,& Комненовић, М.. (2021). Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа. in Зборник Института за педагошка истраживања
Београд : Институт за педагошка истраживања., 53(2), 261-289.
https://doi.org/10.2298/ZIPI2102261S
Стојадиновић М, Ристановић Д, Комненовић М. Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2021;53(2):261-289.
doi:10.2298/ZIPI2102261S .
Стојадиновић, Милош, Ристановић, Душан, Комненовић, Милан, "Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа" in Зборник Института за педагошка истраживања, 53, no. 2 (2021):261-289,
https://doi.org/10.2298/ZIPI2102261S . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB