IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19

Pupils’ attitudes toward distance education during the covid-19 pandemic

Thumbnail
2021
bitstream_2270.pdf (808.4Kb)
Аутори
Стојковић, Ирена
Јелић, Марија
Остала ауторства
Шевкушић, Славица
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Образовно окружење претрпело је знатне промене током текуће пандемије болести COVID-19. Циљ ове студије био је да испитамо ставове ученика у Србији према настави на даљину током ове пандемије. Постављени су следећи задаци: да истражимо когнитив- ну компоненту ставова ученика кроз њихово опажање позитивних и негативних аспека- та наставе на даљину, да истражимо мотивациону компоненту на основу исказа ученика како настава на даљину утиче на њихову мотивацију за учење и да истражимо емоцио- налну компоненту на основу вербално исказаних емоција према овом облику наставе. Узорак је чинило 110 ученика који похађају основне (од 5. до 8. разреда) и средње школе у Србији. Коришћен је полуструктурисани интервју. Добијени одговори анализирани су квалитативном анализом садржаја. Налази показују да већина ученика има негативне ставове према настави на даљину и да је недовољна интеракција наставника и учени- ка главни недостатак овог вида наставе. Настава на даљину такође има неке позитив...не аспекте који могу да се задрже након завршетка пандемије, према мишљењу ученика. Они се односе на комуникацију између наставника и ученика користећи информаци- оне технологије (ИТ), боље представљање тема за учење коришћењем информационих технологија, сталну доступност материјала за учење на онлајн платформама. Налази су указали на недостатак интринзичне мотивације и недовољно развијену саморегулацију у учењу код ученика, које је важно превазићи јер негативно делују на академски развој како током наставе на даљину, тако и када се настава одвија уживо.

The educational context has been disrupted by the ongoing COVID-19 pandemic. The aim of the study was to explore attitudes of pupils in Serbia toward distance education during the pandemic. Specifically, we aimed to explore the cognitive component of pupils’ attitudes through their perception of positive and negative aspects of distance education, the motivational component based on the expressions of how distance education affects pupils’ motivation to learn, and emotional component through verbal expressions of emotions toward distance education. The sample for the study included 110 pupils attending primary (5th to 8th grade) and secondary schools in Serbia. A semi-structured interview was employed. Data were analysed using qualitative content analysis. The findings suggest that majority of pupils have negative attitudes toward distance education and that they find insufficient interaction between teachers and pupils to be the major shortcoming of distance education. Posit...ive aspects of distance education which could be preserved after the pandemic according to the participants’ views are: communication between teachers and pupils using information technologies (IT), technical possibilities for a better presentation of learning topics and permanent availability of learning materials on online platforms. The study revealed the lack of intrinsic learning motivation and deficiencies in pupils’ self-regulation of learning which are important to be overcome as they impede pupils’ academic development both in distance and in classroom education.

Образовательная среда претерпела значительные изменения во время продолжающейся пандемии коронавирусной инфекции (COVID-19). Целью данного исследования было изучить отношение студентов в Сербии к дистанционному обу- чению в течение этой пандемии. Нами были поставлены следующие задачи: изучить когнитивную составляющую отношений учащихся, имея в виду их восприятие по- ложительных и отрицательных аспектов дистанционного обучения, изучить моти- вационный компонент на основе высказываний учащихся о том, как дистанционное обучение влияет на их мотивацию к обучению и исследовать эмоциональную состав- ляющую, основанную на вербально выраженных эмоциях в отношении данной формы обучения. Выборка состояла из 110 учеников начальных классов (с 5 по 8 классы) и уче- ников средних школ в Сербии. Было использовано полуструктурированное интервью. Полученные ответы были проанализированы с помощью качественного контент-ана- лиза. Результаты показывают, что большинство учеников отрицательно от...носятся к дистанционному обучению и что основным недостатком этого вида обучения явля- ется недостаточное взаимодействие между учителями и учениками. По мнению уча- щихся, дистанционное обучение имеет также и некоторые положительные аспекты, которые могут остаться и после окончания пандемии. Они относятся к использованию информационных технологий (ИТ) при общении между учителями и учениками, к лучшему представлению тем для обучения с использованием информационных техно- логий, а также к постоянной доступности учебного материала на онлайн-платформах. Полученные данные указывают на отсутствие интринсивной (внутренней) мотивации и на недостаточно развитую саморегуляцию у учащихся в процессе обучении, что надо преодолеть, в связи с тем, что они отрицательно влияют на академическое развитие, не только во время дистанционного обучения, но и когда занятия проводятся вживую, в классе.

Кључне речи:
онлајн учење / учење на даљину / перцепције ученика / пандемија / квалитативно истраживање / online learning / distance learning / students’ perspectives / pandemic / qualitative study / онлайн-обучение / дистанционное обучение / восприятие учащихся / пандемия / качественное исследование
Извор:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2021, 53, 2, 239-259
Издавач:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања

DOI: 10.2298/ZIPI2102239S

ISSN: ISSN 1820-9270 (Online); 0579-6431

WoS: 000751359900001

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/747
Колекције
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Институција/група
IPI
TY  - JOUR
AU  - Стојковић, Ирена
AU  - Јелић, Марија
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/747
AB  - Образовно окружење претрпело је знатне промене током текуће пандемије болести
COVID-19. Циљ ове студије био је да испитамо ставове ученика у Србији према настави
на даљину током ове пандемије. Постављени су следећи задаци: да истражимо когнитив-
ну компоненту ставова ученика кроз њихово опажање позитивних и негативних аспека-
та наставе на даљину, да истражимо мотивациону компоненту на основу исказа ученика
како настава на даљину утиче на њихову мотивацију за учење и да истражимо емоцио-
налну компоненту на основу вербално исказаних емоција према овом облику наставе.
Узорак је чинило 110 ученика који похађају основне (од 5. до 8. разреда) и средње школе
у Србији. Коришћен је полуструктурисани интервју. Добијени одговори анализирани су
квалитативном анализом садржаја. Налази показују да већина ученика има негативне
ставове према настави на даљину и да је недовољна интеракција наставника и учени-
ка главни недостатак овог вида наставе. Настава на даљину такође има неке позитивне
аспекте који могу да се задрже након завршетка пандемије, према мишљењу ученика.
Они се односе на комуникацију између наставника и ученика користећи информаци-
оне технологије (ИТ), боље представљање тема за учење коришћењем информационих
технологија, сталну доступност материјала за учење на онлајн платформама. Налази су
указали на недостатак интринзичне мотивације и недовољно развијену саморегулацију
у учењу код ученика, које је важно превазићи јер негативно делују на академски развој
како током наставе на даљину, тако и када се настава одвија уживо.
AB  - The educational context has been disrupted by the ongoing COVID-19 pandemic. The aim of
the study was to explore attitudes of pupils in Serbia toward distance education during the
pandemic. Specifically, we aimed to explore the cognitive component of pupils’ attitudes
through their perception of positive and negative aspects of distance education, the motivational
component based on the expressions of how distance education affects pupils’ motivation to
learn, and emotional component through verbal expressions of emotions toward distance
education. The sample for the study included 110 pupils attending primary (5th to 8th grade) and
secondary schools in Serbia. A semi-structured interview was employed. Data were analysed
using qualitative content analysis. The findings suggest that majority of pupils have negative
attitudes toward distance education and that they find insufficient interaction between teachers
and pupils to be the major shortcoming of distance education. Positive aspects of distance
education which could be preserved after the pandemic according to the participants’ views are:
communication between teachers and pupils using information technologies (IT), technical
possibilities for a better presentation of learning topics and permanent availability of learning
materials on online platforms. The study revealed the lack of intrinsic learning motivation and
deficiencies in pupils’ self-regulation of learning which are important to be overcome as they
impede pupils’ academic development both in distance and in classroom education.
AB  - Образовательная среда претерпела значительные изменения во время
продолжающейся пандемии коронавирусной инфекции (COVID-19). Целью данного
исследования было изучить отношение студентов в Сербии к дистанционному обу-
чению в течение этой пандемии. Нами были поставлены следующие задачи: изучить
когнитивную составляющую отношений учащихся, имея в виду их восприятие по-
ложительных и отрицательных аспектов дистанционного обучения, изучить моти-
вационный компонент на основе высказываний учащихся о том, как дистанционное
обучение влияет на их мотивацию к обучению и исследовать эмоциональную состав-
ляющую, основанную на вербально выраженных эмоциях в отношении данной формы
обучения. Выборка состояла из 110 учеников начальных классов (с 5 по 8 классы) и уче-
ников средних школ в Сербии. Было использовано полуструктурированное интервью.
Полученные ответы были проанализированы с помощью качественного контент-ана-
лиза. Результаты показывают, что большинство учеников отрицательно относятся к
дистанционному обучению и что основным недостатком этого вида обучения явля-
ется недостаточное взаимодействие между учителями и учениками. По мнению уча-
щихся, дистанционное обучение имеет также и некоторые положительные аспекты,
которые могут остаться и после окончания пандемии. Они относятся к использованию
информационных технологий (ИТ) при общении между учителями и учениками, к
лучшему представлению тем для обучения с использованием информационных техно-
логий, а также к постоянной доступности учебного материала на онлайн-платформах.
Полученные данные указывают на отсутствие интринсивной (внутренней) мотивации
и на недостаточно развитую саморегуляцию у учащихся в процессе обучении, что надо
преодолеть, в связи с тем, что они отрицательно влияют на академическое развитие,
не только во время дистанционного обучения, но и когда занятия проводятся вживую,
в классе.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Зборник Института за педагошка истраживања
T1  - Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19
T1  - Pupils’ attitudes toward distance education during the covid-19 pandemic
T1  - Отношение учащихся к дистанционному обучению во время пандемии коронавирусной инфекции (covid-19)
EP  - 259
IS  - 2
SP  - 239
VL  - 53
DO  - 10.2298/ZIPI2102239S
ER  - 
@article{
author = "Стојковић, Ирена and Јелић, Марија",
year = "2021",
abstract = "Образовно окружење претрпело је знатне промене током текуће пандемије болести
COVID-19. Циљ ове студије био је да испитамо ставове ученика у Србији према настави
на даљину током ове пандемије. Постављени су следећи задаци: да истражимо когнитив-
ну компоненту ставова ученика кроз њихово опажање позитивних и негативних аспека-
та наставе на даљину, да истражимо мотивациону компоненту на основу исказа ученика
како настава на даљину утиче на њихову мотивацију за учење и да истражимо емоцио-
налну компоненту на основу вербално исказаних емоција према овом облику наставе.
Узорак је чинило 110 ученика који похађају основне (од 5. до 8. разреда) и средње школе
у Србији. Коришћен је полуструктурисани интервју. Добијени одговори анализирани су
квалитативном анализом садржаја. Налази показују да већина ученика има негативне
ставове према настави на даљину и да је недовољна интеракција наставника и учени-
ка главни недостатак овог вида наставе. Настава на даљину такође има неке позитивне
аспекте који могу да се задрже након завршетка пандемије, према мишљењу ученика.
Они се односе на комуникацију између наставника и ученика користећи информаци-
оне технологије (ИТ), боље представљање тема за учење коришћењем информационих
технологија, сталну доступност материјала за учење на онлајн платформама. Налази су
указали на недостатак интринзичне мотивације и недовољно развијену саморегулацију
у учењу код ученика, које је важно превазићи јер негативно делују на академски развој
како током наставе на даљину, тако и када се настава одвија уживо., The educational context has been disrupted by the ongoing COVID-19 pandemic. The aim of
the study was to explore attitudes of pupils in Serbia toward distance education during the
pandemic. Specifically, we aimed to explore the cognitive component of pupils’ attitudes
through their perception of positive and negative aspects of distance education, the motivational
component based on the expressions of how distance education affects pupils’ motivation to
learn, and emotional component through verbal expressions of emotions toward distance
education. The sample for the study included 110 pupils attending primary (5th to 8th grade) and
secondary schools in Serbia. A semi-structured interview was employed. Data were analysed
using qualitative content analysis. The findings suggest that majority of pupils have negative
attitudes toward distance education and that they find insufficient interaction between teachers
and pupils to be the major shortcoming of distance education. Positive aspects of distance
education which could be preserved after the pandemic according to the participants’ views are:
communication between teachers and pupils using information technologies (IT), technical
possibilities for a better presentation of learning topics and permanent availability of learning
materials on online platforms. The study revealed the lack of intrinsic learning motivation and
deficiencies in pupils’ self-regulation of learning which are important to be overcome as they
impede pupils’ academic development both in distance and in classroom education., Образовательная среда претерпела значительные изменения во время
продолжающейся пандемии коронавирусной инфекции (COVID-19). Целью данного
исследования было изучить отношение студентов в Сербии к дистанционному обу-
чению в течение этой пандемии. Нами были поставлены следующие задачи: изучить
когнитивную составляющую отношений учащихся, имея в виду их восприятие по-
ложительных и отрицательных аспектов дистанционного обучения, изучить моти-
вационный компонент на основе высказываний учащихся о том, как дистанционное
обучение влияет на их мотивацию к обучению и исследовать эмоциональную состав-
ляющую, основанную на вербально выраженных эмоциях в отношении данной формы
обучения. Выборка состояла из 110 учеников начальных классов (с 5 по 8 классы) и уче-
ников средних школ в Сербии. Было использовано полуструктурированное интервью.
Полученные ответы были проанализированы с помощью качественного контент-ана-
лиза. Результаты показывают, что большинство учеников отрицательно относятся к
дистанционному обучению и что основным недостатком этого вида обучения явля-
ется недостаточное взаимодействие между учителями и учениками. По мнению уча-
щихся, дистанционное обучение имеет также и некоторые положительные аспекты,
которые могут остаться и после окончания пандемии. Они относятся к использованию
информационных технологий (ИТ) при общении между учителями и учениками, к
лучшему представлению тем для обучения с использованием информационных техно-
логий, а также к постоянной доступности учебного материала на онлайн-платформах.
Полученные данные указывают на отсутствие интринсивной (внутренней) мотивации
и на недостаточно развитую саморегуляцию у учащихся в процессе обучении, что надо
преодолеть, в связи с тем, что они отрицательно влияют на академическое развитие,
не только во время дистанционного обучения, но и когда занятия проводятся вживую,
в классе.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Зборник Института за педагошка истраживања",
title = "Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19, Pupils’ attitudes toward distance education during the covid-19 pandemic, Отношение учащихся к дистанционному обучению во время пандемии коронавирусной инфекции (covid-19)",
pages = "259-239",
number = "2",
volume = "53",
doi = "10.2298/ZIPI2102239S"
}
Стојковић, И.,& Јелић, М.. (2021). Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19. in Зборник Института за педагошка истраживања
Београд : Институт за педагошка истраживања., 53(2), 239-259.
https://doi.org/10.2298/ZIPI2102239S
Стојковић И, Јелић М. Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2021;53(2):239-259.
doi:10.2298/ZIPI2102239S .
Стојковић, Ирена, Јелић, Марија, "Ставови ученика према настави на даљину током пандемије covid-19" in Зборник Института за педагошка истраживања, 53, no. 2 (2021):239-259,
https://doi.org/10.2298/ZIPI2102239S . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB