Приказ основних података о документу

Teaching for creativity

dc.contributorНиколић, Рдмила
dc.creatorМаксић, Славица
dc.creatorПавловић, Јелена
dc.date.accessioned2022-02-09T09:43:15Z
dc.date.available2022-02-09T09:43:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-86-6191-015-9
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/742
dc.description.abstractНастава представља главну активност у школи у оквиру које се остварује стицање знања као најважнији циљ образовања и васпитања. Највеће примедбе настави у школама широм света јесу да се своди на преношење знања, да није занимљива и да није подстицајна ни за испољавање креативности наставника нити за испољавање и развој креативности ученика. Поставља се питање колико се креативност може подстицати кроз наставу према мишљењу наставника. Мишљења наставника јесу предмет испитивања у овом раду због утицаја који могу имати на њихово понашање на часу. Одговори наставника основне школе (N = 244) на отворено питање о томе како школа може допринети развоју креативности класификовани су у следеће категорије: наставне активности, ваннаставне активности, школска клима, наставни план и програм, професионални развој наставника, управљање креативношћу и партнерство за креативност. За потребе овога рада спроведена је садржинска анализа одговора у којима су наставници видели наставу као место где се креативност може подстицати. Утврђене карактеристике наставе која подржава креативност према уверењу наставника, упоређене су са актуелним теоријама креативности, учења и човековог развоја. Изведене су импликације за дизајнирање креативне наставе и даља испитивања у областиsr
dc.description.abstractKnowledge acquisition as the main goal of education takes place through the process of teaching which is the main activity at school. Around the world, school teaching is mostly criticized for being transmissive, not interesting and not supportive for creative expression neither of teachers, nor their students. This paper raieses the question whether teachers think that creativity can be supported through the teaching process. The subject of this study were teachers’ opinions because of their potential influence on teaching and learning. Answers of primary school teachers (N = 244) to the open ended question about school contribution to the development of creativity were classified into eight categories: teaching activities, extra-curricular activities, school climate, curriculum, teachers’ professional development, creativity management, equipment and investments, and evaluation of creativity in society. Content analysis was applied to teachers’ answers in which teaching activities were referred to as the way to contribute to creativity development. Teaching activities identified in teachers’ answers were compared to contemporary theories of creativity, learning and human development. Implications for designing creative teaching and further studies in the field were discussed.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУжице : Учитељски факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceНастава и учење, Квалитет васпитно-образовног процесаsr
dc.subjectнаставаsr
dc.subjectкреативностsr
dc.subjectимплицитне теоријеsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectосновна школаsr
dc.subjectteachingsr
dc.subjectcreativitysr
dc.subjectimplicit theoriessr
dc.subjectteacherssr
dc.subjectprimary schoolssr
dc.titleНастава која подржава креативностsr
dc.titleTeaching for creativitysr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage64
dc.citation.spage53
dc.description.otherОва монографија садржи радове са међународног научног скупа под називом „Настава и учење (квалитет васпитно-образовног процеса) одржаног 8. новембра 2013. године, на Учитељском факултету у Ужицу Универзитета у Крагујевцу. Организатори скупа су: Универзитет у Крагујевцу, Учитељски факултет у Ужицу (Србија), Universistet „Konstantin Filozof“, Pedagoški fakultet Nitra (Slovačka) и Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta v Kopre (Slovenija)sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2257/Teaching_for_creativity_2013.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_742
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу