Upotreba pedagoških implikacija istraživačkih nalaza o implicitnim teorijama kreativnosti
Using educational implications of research on implicit theories of creativity
Апстракт
Испитују се могућности за коришћење резултата истраживања о имплицитним
теоријама креативности васпитача и наставника за унапређење васпитне и образовне праксе у
вртићу и основној школи. Анализа уверења васпитача и наставника основне школе открива
разлике у њиховом опажању креативности, као и недоследност у уверењима наставника о
доприносу школе развоју креативности, када се примене различите методе испитивања. Налази
указују на потребу за интервенцијом ради превазилажења уверења васпитача да је школа
неподстицајно окружење за креативност и уверења наставника да су уметнички предмети област у
којој се креативност може превасходно подстицати у школи. Ограничења која изражавају
наставници у својим уверењима о доприносу школе развоју креативности сагласна су са
постојећим прописима о остваривању креативности као исхода васпитно-образовног рада, што
значи да је потребно преиспитивање и званичних опредељења о могућностима за подстицање
креативности у школи.
The paper examines possibilities of improving educational practice in pre-school
and primary school setting based on research findings on teachers' implicit theories of creativity. Analysis
of pre-school and primary school teachers' beliefs points to the differences in their views of creativity and
to inconsistencies in their beliefs about the role of school in nurturing creativity when multiple research
methods are employed. Research findings indicate that there is a need for intervention aimed at
overcoming pre-school teachers' beliefs about school as an unsupporting environment for creativity
development, as well as primary school teachers' beliefs about art subjects as the main context for
creativity development in school. Teachers' beliefs about barriers that school imposes on creativity
development are congruent with the current regulations on creativity as a educational goal, which implies
a need for rethinking official views on fostering creativity at school.
Кључне речи:
имплицитне теорије креативности / педагошке импликације / основна школа / васпитачи / наставници / implicit theories of creativity / educational implications / primary school / preschool teachers / primary school teachersИзвор:
Darovitost i kreativnost - razvojna perspektiva kreativne performanse, 2015, 20, 160-164Издавач:
- Вршац : Висока школа струковних студија за образовање васпитача "Михаило Палов"
- Арад : Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
Напомена:
- Međunarodni naučni skup Darovitost i kreativnost - razvojna perspektiva kreativne performanse (2014 ; Vršac)
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Максић, Славица AU - Јелена, Павловић PY - 2015 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/731 AB - Испитују се могућности за коришћење резултата истраживања о имплицитним теоријама креативности васпитача и наставника за унапређење васпитне и образовне праксе у вртићу и основној школи. Анализа уверења васпитача и наставника основне школе открива разлике у њиховом опажању креативности, као и недоследност у уверењима наставника о доприносу школе развоју креативности, када се примене различите методе испитивања. Налази указују на потребу за интервенцијом ради превазилажења уверења васпитача да је школа неподстицајно окружење за креативност и уверења наставника да су уметнички предмети област у којој се креативност може превасходно подстицати у школи. Ограничења која изражавају наставници у својим уверењима о доприносу школе развоју креативности сагласна су са постојећим прописима о остваривању креативности као исхода васпитно-образовног рада, што значи да је потребно преиспитивање и званичних опредељења о могућностима за подстицање креативности у школи. AB - The paper examines possibilities of improving educational practice in pre-school and primary school setting based on research findings on teachers' implicit theories of creativity. Analysis of pre-school and primary school teachers' beliefs points to the differences in their views of creativity and to inconsistencies in their beliefs about the role of school in nurturing creativity when multiple research methods are employed. Research findings indicate that there is a need for intervention aimed at overcoming pre-school teachers' beliefs about school as an unsupporting environment for creativity development, as well as primary school teachers' beliefs about art subjects as the main context for creativity development in school. Teachers' beliefs about barriers that school imposes on creativity development are congruent with the current regulations on creativity as a educational goal, which implies a need for rethinking official views on fostering creativity at school. PB - Вршац : Висока школа струковних студија за образовање васпитача "Михаило Палов" PB - Арад : Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu” T2 - Darovitost i kreativnost - razvojna perspektiva kreativne performanse T1 - Upotreba pedagoških implikacija istraživačkih nalaza o implicitnim teorijama kreativnosti T1 - Using educational implications of research on implicit theories of creativity EP - 164 SP - 160 VL - 20 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_731 ER -
@inbook{ author = "Максић, Славица and Јелена, Павловић", year = "2015", abstract = "Испитују се могућности за коришћење резултата истраживања о имплицитним теоријама креативности васпитача и наставника за унапређење васпитне и образовне праксе у вртићу и основној школи. Анализа уверења васпитача и наставника основне школе открива разлике у њиховом опажању креативности, као и недоследност у уверењима наставника о доприносу школе развоју креативности, када се примене различите методе испитивања. Налази указују на потребу за интервенцијом ради превазилажења уверења васпитача да је школа неподстицајно окружење за креативност и уверења наставника да су уметнички предмети област у којој се креативност може превасходно подстицати у школи. Ограничења која изражавају наставници у својим уверењима о доприносу школе развоју креативности сагласна су са постојећим прописима о остваривању креативности као исхода васпитно-образовног рада, што значи да је потребно преиспитивање и званичних опредељења о могућностима за подстицање креативности у школи., The paper examines possibilities of improving educational practice in pre-school and primary school setting based on research findings on teachers' implicit theories of creativity. Analysis of pre-school and primary school teachers' beliefs points to the differences in their views of creativity and to inconsistencies in their beliefs about the role of school in nurturing creativity when multiple research methods are employed. Research findings indicate that there is a need for intervention aimed at overcoming pre-school teachers' beliefs about school as an unsupporting environment for creativity development, as well as primary school teachers' beliefs about art subjects as the main context for creativity development in school. Teachers' beliefs about barriers that school imposes on creativity development are congruent with the current regulations on creativity as a educational goal, which implies a need for rethinking official views on fostering creativity at school.", publisher = "Вршац : Висока школа струковних студија за образовање васпитача "Михаило Палов", Арад : Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu”", journal = "Darovitost i kreativnost - razvojna perspektiva kreativne performanse", booktitle = "Upotreba pedagoških implikacija istraživačkih nalaza o implicitnim teorijama kreativnosti, Using educational implications of research on implicit theories of creativity", pages = "164-160", volume = "20", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_731" }
Максић, С.,& Јелена, П.. (2015). Upotreba pedagoških implikacija istraživačkih nalaza o implicitnim teorijama kreativnosti. in Darovitost i kreativnost - razvojna perspektiva kreativne performanse Вршац : Висока школа струковних студија за образовање васпитача "Михаило Палов"., 20, 160-164. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_731
Максић С, Јелена П. Upotreba pedagoških implikacija istraživačkih nalaza o implicitnim teorijama kreativnosti. in Darovitost i kreativnost - razvojna perspektiva kreativne performanse. 2015;20:160-164. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_731 .
Максић, Славица, Јелена, Павловић, "Upotreba pedagoških implikacija istraživačkih nalaza o implicitnim teorijama kreativnosti" in Darovitost i kreativnost - razvojna perspektiva kreativne performanse, 20 (2015):160-164, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_731 .