Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Позитиван развој младих и социоемоционално учење издвајају се као најсистематичнији и најобухватнији приступи којимa се постиже максимална добробит ученика. Циљ рада представља сагледавање односа између социоемоционалног учења и позитивног развоја младих. На основу систематског прегледа метаанализа и систематских
прегледа интервенција позитивног развоја младих, дата су прикладна теоријска и практична образложења разматраних појмова. Укључени су научни резултати објављени у последњих пет година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO,
Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати
истраживања указују на то да се међу најделотворнијим програмима позитивног развоја
налазе они инкорпорирани у курикулум, односно програми базирани на социоемоционалном
учењу, са наставницима као главним реализаторима.
Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and
comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based
at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on
the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The
scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases
searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied
by the teachers
Кључне речи:
позитиван развој младих / социоемоционално учење / школе / ученици / positive youth development / socioemotional learning / well-being / students / schoolsИзвор:
Иновације у настави, 2021, XXXIV, 3, 110-123Издавач:
- Београд : Учитељски факултет
Финансирање / пројекти:
Институција/група
IPITY - JOUR AU - Ковачевић Лепојевић, Марина PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/698 AB - Позитиван развој младих и социоемоционално учење издвајају се као најсистематичнији и најобухватнији приступи којимa се постиже максимална добробит ученика. Циљ рада представља сагледавање односа између социоемоционалног учења и позитивног развоја младих. На основу систематског прегледа метаанализа и систематских прегледа интервенција позитивног развоја младих, дата су прикладна теоријска и практична образложења разматраних појмова. Укључени су научни резултати објављени у последњих пет година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да се међу најделотворнијим програмима позитивног развоја налазе они инкорпорирани у курикулум, односно програми базирани на социоемоционалном учењу, са наставницима као главним реализаторима. AB - Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers PB - Београд : Учитељски факултет T2 - Иновације у настави T1 - Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед EP - 123 IS - 3 SP - 110 VL - XXXIV DO - 10.5937/inovacije2103110K ER -
@article{ author = "Ковачевић Лепојевић, Марина", year = "2021", abstract = "Позитиван развој младих и социоемоционално учење издвајају се као најсистематичнији и најобухватнији приступи којимa се постиже максимална добробит ученика. Циљ рада представља сагледавање односа између социоемоционалног учења и позитивног развоја младих. На основу систематског прегледа метаанализа и систематских прегледа интервенција позитивног развоја младих, дата су прикладна теоријска и практична образложења разматраних појмова. Укључени су научни резултати објављени у последњих пет година на енглеском језику. Претраживане су базе: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WОS), Education Resources Information Center (ERIC) и Scopus. Резултати истраживања указују на то да се међу најделотворнијим програмима позитивног развоја налазе они инкорпорирани у курикулум, односно програми базирани на социоемоционалном учењу, са наставницима као главним реализаторима., Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers", publisher = "Београд : Учитељски факултет", journal = "Иновације у настави", title = "Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед", pages = "123-110", number = "3", volume = "XXXIV", doi = "10.5937/inovacije2103110K" }
Ковачевић Лепојевић, М.. (2021). Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед. in Иновације у настави Београд : Учитељски факултет., XXXIV(3), 110-123. https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K
Ковачевић Лепојевић М. Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед. in Иновације у настави. 2021;XXXIV(3):110-123. doi:10.5937/inovacije2103110K .
Ковачевић Лепојевић, Марина, "Преиспитивање односа позитивног развоја младих и социоемоционалног учења: систематски преглед" in Иновације у настави, XXXIV, no. 3 (2021):110-123, https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K . .