Приказ основних података о документу

dc.contributorĐerić, Ivana
dc.contributorGutvajn, Nikoleta
dc.contributorJošić, Smiljana
dc.contributorŠeva, Nada
dc.creatorStanišić, Jelena
dc.creatorBlagdanić, Sanja
dc.creatorMarušić Jablanović, Milica
dc.date.accessioned2021-10-28T11:10:28Z
dc.date.available2021-10-28T11:10:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-156-2
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/654
dc.description.abstractPoznavanje prirodnih nauka predstavlja temelj čovekovih aktivnosti u mnogim oblastima života. Budući da predstavlјaju jednu od osnovnih oblasti lјudskog znanja i delatnosti, prirodne nauke su zastuplјene od predškolskog uzrasta u kurikulumima različitih obrazovnih sistema. Program predškolskog vaspitanja i obrazovanja Republike Srbije svrstava matematičke, naučne i tehnološke kompetencije među klјučne kompetencije za celoživotno učenje (Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, 2018). Savet Evropske unije prepoznaje matematičku kompetenciju sa osnovama prirodnih nauka i tehnologije u svom okviru klјučnih kompetencija. U okviru pomenute kompetencije se domen prirodnih nauka i tehnologije određuje kao sposobnost i spremnost da se koristi skup znanja i metoda kako bi se objasnio svet prirode, formulisala pitanja i izveli zaklјučci zasnovani na dokazima, ali i kao preuzimanje uloge odgovornog građanina i razumevanje promena do kojih dovodi lјudska aktivnost u oblasti prirodnih nauka (The Council of European Union, 2018). Osim ostvarivanja dobrobiti pojedinca, obrazovanje u oblasti prirodnih nauka i matematike predstavlja strateški važan cilј svake zemlјe koja teži kompetitivnosti u međunarodnom kontekstu, zbog čega se posebna pažnja poklanja rezultatima međunarodnih studija postignuća učenika u pomenutim oblastima.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih naukasr
dc.subjectprirodne naukesr
dc.subjectbiologijasr
dc.subjectgreške učenikasr
dc.subjectzadatak iz biologijesr
dc.subjectpredškolski uzrastsr
dc.subjectvaspitanje i obrazovanjesr
dc.titleGreške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologijasr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage219
dc.citation.spage193
dc.description.otherNaziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53sr
dc.description.otherZa materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
dc.description.otherKomisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1961/Greske_ucenika_u_resavanju_TIMSS_2019_zadataka_oblast_biologija_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_654
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу