Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije
Autori
Milinković, JasminaŠeva, Nada
Ostala autorstva
Đerić, IvanaGutvajn, Nikoleta
Jošić, Smiljana
Ševa, Nada
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Upoznavanje karakteristika, prostornih odnosa i relacija između geometrijskih objekata
jedan je od elemenata matematičke pismenosti. Ova znanja i veštine čine teorijsku
podlogu za rešavanje praktičnih problema u oblastima geometrije i merenja i istovremeno
omogućavaju uspešan nastavak matematičkog obrazovanja (Corcoran, Mosher &
Rogat, 2009). U ovom poglavlju analizirano je postignuće učenika u oblasti geometrije
i merenja u istraživanju TIMSS 2019, da bi se detaljnije upoznali sa ključnim elementima
koji su neophodni za uspešno rešavanje problema iz geometrije, kao i sa poteškoćama
i zabludama u razumevanju geometrijskih pojmova. U uvodnom delu ćemo prikazati
osnovne odrednice teorijskih postavki u vezi sa razvojem geometrijskog mišljenja i oblasti
merenja i ukazati na rezultate nekih istraživanja u ovom domenu.
Ključne reči:
tipologija grešaka / zadatak iz geometrije / matematička pismenost / nastavnik / matematičko obrazovanjeIzvor:
TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka, 2021, 163-192Izdavač:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Finansiranje / projekti:
Napomena:
- Naziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53
- Za materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
- Komisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.
Institucija/grupa
IPITY - CHAP AU - Milinković, Jasmina AU - Ševa, Nada PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/653 AB - Upoznavanje karakteristika, prostornih odnosa i relacija između geometrijskih objekata jedan je od elemenata matematičke pismenosti. Ova znanja i veštine čine teorijsku podlogu za rešavanje praktičnih problema u oblastima geometrije i merenja i istovremeno omogućavaju uspešan nastavak matematičkog obrazovanja (Corcoran, Mosher & Rogat, 2009). U ovom poglavlju analizirano je postignuće učenika u oblasti geometrije i merenja u istraživanju TIMSS 2019, da bi se detaljnije upoznali sa ključnim elementima koji su neophodni za uspešno rešavanje problema iz geometrije, kao i sa poteškoćama i zabludama u razumevanju geometrijskih pojmova. U uvodnom delu ćemo prikazati osnovne odrednice teorijskih postavki u vezi sa razvojem geometrijskog mišljenja i oblasti merenja i ukazati na rezultate nekih istraživanja u ovom domenu. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja T2 - TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka T1 - Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije EP - 192 SP - 163 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_653 ER -
@inbook{ author = "Milinković, Jasmina and Ševa, Nada", year = "2021", abstract = "Upoznavanje karakteristika, prostornih odnosa i relacija između geometrijskih objekata jedan je od elemenata matematičke pismenosti. Ova znanja i veštine čine teorijsku podlogu za rešavanje praktičnih problema u oblastima geometrije i merenja i istovremeno omogućavaju uspešan nastavak matematičkog obrazovanja (Corcoran, Mosher & Rogat, 2009). U ovom poglavlju analizirano je postignuće učenika u oblasti geometrije i merenja u istraživanju TIMSS 2019, da bi se detaljnije upoznali sa ključnim elementima koji su neophodni za uspešno rešavanje problema iz geometrije, kao i sa poteškoćama i zabludama u razumevanju geometrijskih pojmova. U uvodnom delu ćemo prikazati osnovne odrednice teorijskih postavki u vezi sa razvojem geometrijskog mišljenja i oblasti merenja i ukazati na rezultate nekih istraživanja u ovom domenu.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka", booktitle = "Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije", pages = "192-163", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_653" }
Milinković, J.,& Ševa, N.. (2021). Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 163-192. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_653
Milinković J, Ševa N. Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka. 2021;:163-192. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_653 .
Milinković, Jasmina, Ševa, Nada, "Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije" in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka (2021):163-192, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_653 .