Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributorЂерић, Ивана
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorЈошић, Смиљана
dc.contributorШева, Нада
dc.creatorЂевић, Рајка
dc.creatorСтанишић, Јелена
dc.creatorВујачић, Миља
dc.date.accessioned2021-07-05T09:16:09Z
dc.date.available2021-07-05T09:16:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-155-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/531
dc.description.abstractПозитивна корелација између постигнућа ученика из математике и природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу, посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428) којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре: једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS2019 : резултати и импликацијеsr
dc.subjectTIMSSsr
dc.subjectпостигнуће ученика из математике и природних наукаsr
dc.subjectпраксе родитељаsr
dc.subjectматематичкe и научне компетенцијеsr
dc.subjectниво образовања родитељаsr
dc.titleАнгажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменостsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage33
dc.citation.spage32
dc.description.otherЗборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1478/Angazovanje_roditelja_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu