IPIR - Repozitorijum Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • Pregled zapisa
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост

Thumbnail
2021
Angazovanje_roditelja_2021.pdf (2.159Mb)
Autori
Ђевић, Рајка
Станишић, Јелена
Вујачић, Миља
Ostala autorstva
Ђерић, Ивана
Гутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Позитивна корелација између постигнућа ученика из математике и природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу, посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428) којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре...: једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења.

Ključne reči:
TIMSS / постигнуће ученика из математике и природних наука / праксе родитеља / математичкe и научне компетенције / ниво образовања родитеља
Izvor:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 32-33
Izdavač:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
  • Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Ugovor br. 200018 (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd) (RS-200018)
Napomena:
  • Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”

ISBN: 978-86-7447-155-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/531
Kolekcije
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Institucija/grupa
IPI
TY  - CONF
AU  - Ђевић, Рајка
AU  - Станишић, Јелена
AU  - Вујачић, Миља
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/531
AB  - Позитивна корелација између постигнућа ученика из математике и
природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које
су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током
предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су
објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу,
посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују
његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и
адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана
два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа
ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из
математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428)
којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли
постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања
родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре:
једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу
различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су
активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су
усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких
компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите
игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе
на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања
наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су
спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво
образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају
нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте
кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
C3  - TIMSS2019 : резултати и импликације
T1  - Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост
EP  - 33
SP  - 32
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531
ER  - 
@conference{
author = "Ђевић, Рајка and Станишић, Јелена and Вујачић, Миља",
year = "2021",
abstract = "Позитивна корелација између постигнућа ученика из математике и
природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које
су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током
предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су
објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу,
посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују
његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и
адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана
два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа
ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из
математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428)
којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли
постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања
родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре:
једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу
различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су
активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су
усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких
компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите
игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе
на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања
наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су
спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво
образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају
нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте
кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације",
title = "Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост",
pages = "33-32",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531"
}
Ђевић, Р., Станишић, Ј.,& Вујачић, М.. (2021). Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост. in TIMSS2019 : резултати и импликације
Београд : Институт за педагошка истраживања., 32-33.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531
Ђевић Р, Станишић Ј, Вујачић М. Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:32-33.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531 .
Ђевић, Рајка, Станишић, Јелена, Вујачић, Миља, "Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):32-33,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB