Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост
Autori
Ђевић, Рајка
Станишић, Јелена

Вујачић, Миља

Ostala autorstva
Ђерић, Ивана
Гутвајн, Николета

Јошић, Смиљана

Шева, Нада

Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Позитивна корелација између постигнућа ученика из математике и
природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које
су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током
предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су
објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу,
посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују
његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и
адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана
два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа
ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из
математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428)
којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли
постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања
родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре...:
једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу
различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су
активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су
усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких
компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите
игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе
на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања
наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су
спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво
образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају
нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте
кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења.
Ključne reči:
TIMSS / постигнуће ученика из математике и природних наука / праксе родитеља / математичкe и научне компетенције / ниво образовања родитељаIzvor:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 32-33Izdavač:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
Napomena:
- Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”
Institucija/grupa
IPITY - CONF AU - Ђевић, Рајка AU - Станишић, Јелена AU - Вујачић, Миља PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/531 AB - Позитивна корелација између постигнућа ученика из математике и природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу, посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428) којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре: једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања C3 - TIMSS2019 : резултати и импликације T1 - Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост EP - 33 SP - 32 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531 ER -
@conference{ author = "Ђевић, Рајка and Станишић, Јелена and Вујачић, Миља", year = "2021", abstract = "Позитивна корелација између постигнућа ученика из математике и природних наука и квалитета и заступљености едукативних активности које су доприносиле унапређивању њиховог развоја у кућном окружењу током предшколског периода препозната је у многим истраживањима која су објављена у нашој земљи и свету. Родитељи који, пре поласка детета у школу, посвећују време читању са њим, игрању словима, бројевима и речима обликују његова интересовања и вредности које су важне за образовна постигнућа и адаптацију у школском контексту. Полазећи од тога, у раду су формулисана два истраживачка питања: (1) Да ли постоји повезаност између постигнућа ученика четвртог разреда из Србије (N=4279) на TIMSS 2019 тестовима из математике и природних наука и раних активности родитеља (N=4428) којима се подстиче развој математичке и научне писмености? и (2) Да ли постоји повезаност између учесталости тих активности и нивоа образовања родитеља? У обради података коришћене су следеће статистичке процедуре: једнофакторска анализа варијансе (ANOVA тест) за поређење разлика међу различитим категоријама активности и хи-квадрат тест. Анализиране су активности родитеља реализоване на предшколском узрасту деце које су усмерене на подстицање развоја ране писмености и раних математичких компетенција. Ове активности подразумевају читање са децом, различите игре словима, бројевима, облицима, коцкицама, те активности које се односе на цртање и мерење различитих предмета. Резултати нашег истраживања наводе на закључак да су све поменуте активности родитеља, које су спроведене пре поласка у школу, значајно повезане са постигнућем ученика из математике и природних наука. Такође, родитељи који имају виши ниво образовања чешће реализују све ове активности него родитељи који имају нижи ниво образовања осим писања слова, речи и бројева. У раду су истакнуте кључне импликације и указано је на његове предности и ограничења.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације", title = "Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост", pages = "33-32", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531" }
Ђевић, Р., Станишић, Ј.,& Вујачић, М.. (2021). Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост. in TIMSS2019 : резултати и импликације Београд : Институт за педагошка истраживања., 32-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531
Ђевић Р, Станишић Ј, Вујачић М. Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:32-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531 .
Ђевић, Рајка, Станишић, Јелена, Вујачић, Миља, "Ангажовање родитеља и постигнуће ученика: ране активности којима се подстиче математичка и научна писменост" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):32-33, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_531 .