IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Компаративна анализа утицаја културног капитала на постигнуће ученика: Србија, регион и Западна Европа

Thumbnail
2021
Komparativna_analiza_2021.pdf (2.159Mb)
Аутори
Радуловић, Младен
Гундоган, Драгана
Остала ауторства
Ђерић, Ивана
Гутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
У социологији образовања постоји дуга традиција теоријских становишта и емпиријских потврда о постојању повезаности између друштвеног положаја и образовних исхода. У овом раду смо испитивали утицај културног капитала, као једног од видова капитала који дефинишу друштвени положај појединца, на постигнуће ученика. Ослањајући се на Бурдијеове идеје о значају културног капитала за образовни успех, на знања о специфичностима постсоцијалистичке трансформације у Србији (период блокиране трансформације и развој друштва у смеру „дивљег капитализма”), као и на увиде који се тичу конзервативног карактера образовних политика у Србији (попут увођења дуалног образовања), у раду смо покушали да испитамо: (1) да ли је степен неједнакости у Србији у стагнацији, или је под утицајем трансформације и даље у порасту, (2) да ли су те неједнакости у Србији достигле ниво неједнакости карактеристичан за друштва која имају дугу капиталистичку традицију, као и (3) да ли се ниво неједнакости у Србији... разликује у односу на остале земље и територије бивше Југославије. Како бисмо одговорили на ова питања, у раду смо користили податке прикупљене у истраживањима TIMSS 2015 и TIMSS 2019. Резултати истраживања показују да је утицај културног капитала на постигнуће у Србији 2019. године већи него што је био 2015. године, да је он већи него што је у осталим земљама бивше Југославије, као и да је сличан једино утицају који културни капитал има у државама у којима постоји дуга капиталистичка традиција. У раду се закључује да су раст и висок ниво неједнакости последица динамике и смера друштвене трансформације, као и непостојања образовних политика које би за циљ имале умањење неједнакости. Као најдиректинији начини умањења неједнакости у раду истичу се: (1) одустајање од трансформације у смеру „дивљег капитализма” и успостављање другачијег друштвено- економског система, као и (2) радикалне промене образовног система које би подразумевале одустајање од конзервативних образовних политика.

Кључне речи:
културни капитал / образовање / социологија образовања / друштвене неједнакости
Извор:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 28-29
Издавач:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, Уговор бр. 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-200018)
  • 404-02-42/2018-17
Напомена:
  • Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”

ISBN: 978-86-7447-155-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_529
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/529
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Институција/група
IPI
TY  - CONF
AU  - Радуловић, Младен
AU  - Гундоган, Драгана
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/529
AB  - У социологији образовања постоји дуга традиција теоријских становишта
и емпиријских потврда о постојању повезаности између друштвеног
положаја и образовних исхода. У овом раду смо испитивали утицај културног
капитала, као једног од видова капитала који дефинишу друштвени положај
појединца, на постигнуће ученика. Ослањајући се на Бурдијеове идеје о
значају културног капитала за образовни успех, на знања о специфичностима
постсоцијалистичке трансформације у Србији (период блокиране
трансформације и развој друштва у смеру „дивљег капитализма”), као и на
увиде који се тичу конзервативног карактера образовних политика у Србији
(попут увођења дуалног образовања), у раду смо покушали да испитамо:
(1) да ли је степен неједнакости у Србији у стагнацији, или је под утицајем
трансформације и даље у порасту, (2) да ли су те неједнакости у Србији
достигле ниво неједнакости карактеристичан за друштва која имају дугу
капиталистичку традицију, као и (3) да ли се ниво неједнакости у Србији
разликује у односу на остале земље и територије бивше Југославије. Како
бисмо одговорили на ова питања, у раду смо користили податке прикупљене
у истраживањима TIMSS 2015 и TIMSS 2019. Резултати истраживања показују
да је утицај културног капитала на постигнуће у Србији 2019. године већи
него што је био 2015. године, да је он већи него што је у осталим земљама
бивше Југославије, као и да је сличан једино утицају који културни капитал
има у државама у којима постоји дуга капиталистичка традиција. У раду
се закључује да су раст и висок ниво неједнакости последица динамике и
смера друштвене трансформације, као и непостојања образовних политика које би за циљ имале умањење неједнакости. Као најдиректинији начини
умањења неједнакости у раду истичу се: (1) одустајање од трансформације
у смеру „дивљег капитализма” и успостављање другачијег друштвено-
економског система, као и (2) радикалне промене образовног система које
би подразумевале одустајање од конзервативних образовних политика.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
C3  - TIMSS2019 : резултати и импликације
T1  - Компаративна анализа утицаја културног капитала на постигнуће ученика: Србија, регион и Западна Европа
EP  - 29
SP  - 28
ER  - 
@conference{
author = "Радуловић, Младен and Гундоган, Драгана",
year = "2021",
abstract = "У социологији образовања постоји дуга традиција теоријских становишта
и емпиријских потврда о постојању повезаности између друштвеног
положаја и образовних исхода. У овом раду смо испитивали утицај културног
капитала, као једног од видова капитала који дефинишу друштвени положај
појединца, на постигнуће ученика. Ослањајући се на Бурдијеове идеје о
значају културног капитала за образовни успех, на знања о специфичностима
постсоцијалистичке трансформације у Србији (период блокиране
трансформације и развој друштва у смеру „дивљег капитализма”), као и на
увиде који се тичу конзервативног карактера образовних политика у Србији
(попут увођења дуалног образовања), у раду смо покушали да испитамо:
(1) да ли је степен неједнакости у Србији у стагнацији, или је под утицајем
трансформације и даље у порасту, (2) да ли су те неједнакости у Србији
достигле ниво неједнакости карактеристичан за друштва која имају дугу
капиталистичку традицију, као и (3) да ли се ниво неједнакости у Србији
разликује у односу на остале земље и територије бивше Југославије. Како
бисмо одговорили на ова питања, у раду смо користили податке прикупљене
у истраживањима TIMSS 2015 и TIMSS 2019. Резултати истраживања показују
да је утицај културног капитала на постигнуће у Србији 2019. године већи
него што је био 2015. године, да је он већи него што је у осталим земљама
бивше Југославије, као и да је сличан једино утицају који културни капитал
има у државама у којима постоји дуга капиталистичка традиција. У раду
се закључује да су раст и висок ниво неједнакости последица динамике и
смера друштвене трансформације, као и непостојања образовних политика које би за циљ имале умањење неједнакости. Као најдиректинији начини
умањења неједнакости у раду истичу се: (1) одустајање од трансформације
у смеру „дивљег капитализма” и успостављање другачијег друштвено-
економског система, као и (2) радикалне промене образовног система које
би подразумевале одустајање од конзервативних образовних политика.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације",
title = "Компаративна анализа утицаја културног капитала на постигнуће ученика: Србија, регион и Западна Европа",
pages = "29-28"
}
Радуловић, М.,& Гундоган, Д.. (2021). Компаративна анализа утицаја културног капитала на постигнуће ученика: Србија, регион и Западна Европа. in TIMSS2019 : резултати и импликације
Београд : Институт за педагошка истраживања., 28-29.
Радуловић М, Гундоган Д. Компаративна анализа утицаја културног капитала на постигнуће ученика: Србија, регион и Западна Европа. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:28-29..
Радуловић, Младен, Гундоган, Драгана, "Компаративна анализа утицаја културног капитала на постигнуће ученика: Србија, регион и Западна Европа" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):28-29.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB