Приказ основних података о документу
Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Јошић, Смиљана | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.creator | Чапрић, Гордана | |
dc.creator | Ђукић, Данијела | |
dc.creator | Ранђеловић, Бранислав | |
dc.date.accessioned | 2021-07-05T09:15:06Z | |
dc.date.available | 2021-07-05T09:15:06Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-155-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/526 | |
dc.description.abstract | Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту, радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на релевантном националном узорку ученика у различитим образовним системима. Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења одређених пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних концепата који нису коришћени у њиховим земљама. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.relation | 404-02-42/2018-17 | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | TIMSS2019 : резултати и импликације | sr |
dc.subject | TIMSS | sr |
dc.subject | постигнућа ученика | sr |
dc.subject | план и програм | sr |
dc.subject | образовне политике | sr |
dc.subject | реформа образовања | sr |
dc.title | Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 13 | |
dc.citation.spage | 12 | |
dc.description.other | Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1473/TIMSS_istrazivanja_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |