Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика
Аутори
Чапрић, ГорданаЂукић, Данијела
Ранђеловић, Бранислав
Остала ауторства
Ђерић, ИванаГутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује
у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне
студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту,
радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација
о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на
релевантном националном узорку ученика у различитим образовним
системима.
Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa
oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације
о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће
јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између
резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и
породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног
извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори
образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења
одређен...их пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене
у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних
концепата који нису коришћени у њиховим земљама.
Кључне речи:
TIMSS / постигнућа ученика / план и програм / образовне политике / реформа образовањаИзвор:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 12-13Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-200018)
- 404-02-42/2018-17
Напомена:
- Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”
Институција/група
IPITY - CONF AU - Чапрић, Гордана AU - Ђукић, Данијела AU - Ранђеловић, Бранислав PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/526 AB - Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту, радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на релевантном националном узорку ученика у различитим образовним системима. Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења одређених пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних концепата који нису коришћени у њиховим земљама. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања C3 - TIMSS2019 : резултати и импликације T1 - Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика EP - 13 SP - 12 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 ER -
@conference{ author = "Чапрић, Гордана and Ђукић, Данијела and Ранђеловић, Бранислав", year = "2021", abstract = "Почевши од 2000. године, све већи број земаља у свету редовно учествује у међународним испитивањима постигнућа ученика. Ове компаративне студије помажу да се утврди шта ученик зна, може и уме на одређеном узрасту, радећи задатке у оквиру одређених предметних области. Информација о постигнућима ученика се добија емпиријским путем, тестирањем на релевантном националном узорку ученика у различитим образовним системима. Основни циљ ових компаративних истраживања јесте да се крeaтoримa oбрaзoвних пoлитикa и практичарима обезбеде релевантне информације о ефикасности и делотворности образовних система и пракси. То је могуће јер таква истраживања омогућавају да се сагледа сложен однос између резултата које остварују ученици и наставних планова и програма, школских и породичних услова и ставова ученика. На основу резултата из међународног извештаја, а касније и продубљених националних извештаја, креатори образовних политика могу да изведу закључке о последицама спровођења одређених пракси и политика, преиспитају постојеће претпоставке уграђене у њихове образовне системе и размотре могућност ефективних образовних концепата који нису коришћени у њиховим земљама.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације", title = "Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика", pages = "13-12", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526" }
Чапрић, Г., Ђукић, Д.,& Ранђеловић, Б.. (2021). Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика. in TIMSS2019 : резултати и импликације Београд : Институт за педагошка истраживања., 12-13. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526
Чапрић Г, Ђукић Д, Ранђеловић Б. Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:12-13. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 .
Чапрић, Гордана, Ђукић, Данијела, Ранђеловић, Бранислав, "Timss истраживања у Републици Србији – перспектива креатора образовних политика" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):12-13, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_526 .