Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави
Authors
Милин, ВладетаContributors
Ђерић, Ивана
Максић, Славица

Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој
теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе.
У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за
проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима
спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове,
дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом
истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког
инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у
настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената,
али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса
омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела
припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући
неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа
истраживања д...ијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком
позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката
дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално
постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација
добијених од различитих актера у настави.
Keywords:
дијалог / наставa / микроетнографско истраживање / перспективе ученика и наставника / dialogue / teaching / microethnographic research / student and teacher perspectivesSource:
Истраживања у школи, 2018, 157-178Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
- From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45
Collections
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Милин, Владета PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/487 AB - Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе. У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове, дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената, али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа истраживања дијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација добијених од различитих актера у настави. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Истраживања у школи T1 - Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави EP - 178 SP - 157 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487 ER -
@inbook{ author = "Милин, Владета", year = "2018", abstract = "Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе. У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове, дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената, али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа истраживања дијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација добијених од различитих актера у настави.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Истраживања у школи", booktitle = "Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави", pages = "178-157", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487" }
Милин, В.. (2018). Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави. in Истраживања у школи Београд : Институт за педагошка истраживања., 157-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487
Милин В. Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави. in Истраживања у школи. 2018;:157-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487 .
Милин, Владета, "Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави" in Истраживања у школи (2018):157-178, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487 .