IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави

Thumbnail
2018
Metodoloski_aspekti_2018.pdf (500.7Kb)
Authors
Милин, Владета
Contributors
Ђерић, Ивана
Максић, Славица
Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе. У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове, дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената, али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа истраживања д...ијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација добијених од различитих актера у настави.

Keywords:
дијалог / наставa / микроетнографско истраживање / перспективе ученика и наставника / dialogue / teaching / microethnographic research / student and teacher perspectives
Source:
Истраживања у школи, 2018, 157-178
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
  • From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
Note:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45

ISBN: 978-86-7447-139-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_487
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/487
Collections
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Милин, Владета
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/487
AB  - Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој
теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе.
У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за
проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима
спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове,
дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом
истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког
инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у
настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената,
али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса
омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела
припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући
неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа
истраживања дијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком
позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката
дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално
постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација
добијених од различитих актера у настави.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Истраживања у школи
T1  - Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави
EP  - 178
SP  - 157
ER  - 
@inbook{
author = "Милин, Владета",
year = "2018",
abstract = "Дијалог представља један од средишњих проблема проучавања у дидактичкој
теорији, управо зато што је он у тесној вези са квалитетом наставне праксе.
У педагошкој литератури може се препознати пораст интересовања за
проучавање дијалога у настави. Међутим, поред упознавања са резултатима
спроведених истраживања, потребно је сагледати и различите изазове,
дилеме и могућа методолошка решења која се могу применити у овом
истраживачком процесу. У овом раду је представљен део инстраживачког
инструментарија коришћеног у микроетнографском истраживању дијалога у
настави, у оквиру интерпретативне парадигме. Представљање инструмената,
али и методолошких одлука које су донете током истраживачког процеса
омогућава коришћење садржаја понуђених ставки и преузимање модела
припремања и реализације истраживања о дијалогу у настави. Наглашавајући
неопходност пажљивог промишљања односа између истраживачких техника и инструмената које се примењују, у раду се нуде смернице за будућа
истраживања дијалога у настави. У складу са прихваћеном епистемолошком
позицијом, у закључку се истиче да циљ истраживања различитих аспеката
дијалога у настави не би требало да буде идентификовање његових „реално
постојећих“ својстава, већ разумевање перспектива и интерпретација
добијених од различитих актера у настави.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Истраживања у школи",
booktitle = "Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави",
pages = "178-157"
}
Милин, В.. (2018). Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави. in Истраживања у школи
Београд : Институт за педагошка истраживања., 157-178.
Милин В. Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави. in Истраживања у школи. 2018;:157-178..
Милин, Владета, "Методолошки аспекти истраживања дијалога у настави" in Истраживања у школи (2018):157-178.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB