IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
Search 
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • Search
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Уџбеник као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави 

Крњајић, Јасмина (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2012)
Уколико је једна од функција образовања да на ефикасан начин допринесе хармоничном и креативном развоју друштва, онда би као циљеве образовања требало поставити кључне вредности: стваралаштво, иницијативу и сарадњу. ...
Thumbnail

Интеграција ромске деце у образовни систем / Integration of gypsy children into educational system 

Митровић, Александра (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
The problem of Gypsy children integration into educational system is one of the most current problems, particularly from the standpoint of the Gypsy population integration into society. Gypsies are in »a vicious circle ...
Thumbnail

Inkluzivno obrazovanje u Srbiji iz perspektive nastavnika osnovnih škola / Inclusive Education in Serbia from the Perspective of Primary School Teachers in Serbia 

Vujačić, Milja; Gutvajn, Nikoleta; Jelena, Stanišić (Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018)
The paper Inclusive Education in Serbia from the Perspective of Primary School Teachers in Serbia written by Milja Vujačić, Nikoleta Gutvajn and Jelena Stanišić focuses on a review of teachers’ approaches towards inclusive ...
Thumbnail

Индивидуализовани приступ ученику у настави 

Вујачић, Миља (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2012)
Ова књига се бави и проблемима инклузије у контексту СИС приступа образовању. Дискутовано је о значају индивидуа- лизације/диференцијације у настави и ваннаставним активностима ученика (Миља Вујачић).
Thumbnail

Уважавање образовних потреба даровитог детета у школи / Recognition of a gifted child’s educational needs in school 

Максић, Славица (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
School is expected to support gifted children development by offering adequate education, thereby enabling children to display and use their strengths to a reasonable extent and at the right time, and all this to contribute ...
Thumbnail

How students with special needs should be educated 

Drobnič, Janez (Belgrade : Institute for Educational ResearchBelgrade : Faculty of Teacher EducationVolgograd : Volgograd State Socio-Pedagogical University, 2016)
In the paper How students with special needs should be educated, Janez Drobnič shows that special schools can be seen as an opportunity to ensure the right to education for students with special needs, while on the other ...
Thumbnail

Делотворне стратегије у раду са ромском децом: Искуства учитеља / Effective strategies of work with gypsy children: Teachers’ experiences 

Мацура-Миловановић, Сунчица (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
The paper analyzes responses of teachers, participants of the seminar »A Gypsy child and school«, to the questions on the most relevant achievements in work with Gypsy children and on how those results were achieved. ...
Thumbnail

Мултикултуралност и мултиперспективност у образовању / Multiculturalism and multiprospectiveness in education 

Ђуришић-Бојановић, Мира (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
Re-examination of obstacles and potential outcomes of pluralism in education, as a conceptual framework for developing individuality, autonomy and diversity should provide basic components for planning changes in education. ...
Thumbnail

Уважавање индивидуалних разлика у активном учењу / Recognition of individual differences in active learning 

Пешикан, Ана (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
The concept of »learning« is a key concept that the process of teaching revolves around. Any educational practice rests upon a certain implicit or explicit theory of learning. Dominant paradigms of psychological theories ...
Thumbnail

Inicijalno obrazovanje vaspitača I njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju / Initial Education of Teachers and their Professional Competences for Work in Inclusive Environments 

Korać, Isidora; Kosanović, Marijana; Klemenović, Klemenović (Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018)
Isidora Korać, Marijana Kosanović and Jasmina Klemenović’s paper Initial Education of Teachers and their Professional Competences for Work in Inclusive Environments presents research findings about teachers’ opinions on ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Listed by:

Year published 2020 - 2021 (1)2010 - 2019 (6)2003 - 2009 (5)Document TypeBook part (12)VersionPublished version (12)AccessOpen Access (12)Journal/MonographУважавање различитости и образовање (5)Challenges and perspectives of inclusive education (2)Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih (2)Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део (2)Problems and perspectives of contemporary education (1)Subject
education (12)
children (2)primary school (2)schooling (2)students (2)... View More

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB