IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
Search 
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • Search
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 153

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Дијалог као подстицај стваралаштва, иницијативе и сарадње ученика у настави 

Милин, Владета (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2012)
Они потом анализирају методе подучавања/учења којима се подржава дивергентно мишљење у школи које се манифестује кроз игру и остале имагинативне активности, асоцијативне интеракције, решавање отворених (неструктурисаних) ...
Thumbnail

Од образовних политика до развоја школа: основне поставке и савремени трендови 

Теодоровић, Јелена; Станковић, Дејан (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2012)
У другом делу књиге фокус је на професионалном развоју наставника и школској клими неопходној за подржавање и подстицање креативности наставника, њихове сарадње и иници- јативног понашања. У првом поглављу овог дела ...
Thumbnail

Православна хришћанска онтологија и проблем толеранције међу људима / Orthodox christian ontology and the problem of tolerance among people 

Мидић, Игнатије (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
The problem of intolerance is not as much social as it is ontological. Raising a rational element in man as a key one in determining the truth and existence, places man’s mind as the only criterion for truth and brings ...
Thumbnail

Истраживачки приступ и креативност у настави подразумевају отвореност за различитости / Exploratory approach and creativity in teaching imply openness for diversities 

Шефер, Јасмина (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
Creativity implies openness for recognition of diversities, because it is in itself susceptible to various problems and abilities for developing diverse ideas, flexible interdisciplinary approach to problems from various ...
Thumbnail

Школски програм (курикулум) и уважавање различитости / Curriculum and recognition of diversity 

Левков, Љиљана (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
A proposed reform of curriculum for primary, general secondary and general-education aspect of secondary vocational education has been presented in a document »Strategy of curriculum development«. The concept of educational ...
Thumbnail

Inclusiveness of preschool education within the documents of education policies of the Republic of Serbia 

Miškeljin, Lidija (Belgrade : Institute for Educational ResearchBelgrade : Faculty of Teacher EducationVolgograd : Volgograd State Socio-Pedagogical University, 2016)
In the paper Inclusiveness of preschool education within education policies documents of the Republic of Serbia, Lidija Miškeljin deals with an analysis of relevant legislative documents with the aim of showing that ...
Thumbnail

Trends and challenges in leadership in education in Slovenia based on some selected projects 

Cencič, Majda; Erčulj, Justina (Belgrade : Institute for Educational ResearchJagodina : Faculty of Education, University of KragujevacSzeged : Hungarian-Netherlands School of Educational Management, University of Szeged, 2019)
This paper presents the significance of the role of the head teacher and the importance of the National School for Leadership in Education, founded in 1996 with the aim of empowering head teachers with ongoing new knowledge ...
Thumbnail

Метафоре о знању и како их проучавати у школи 

Павловић, Јелена (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2018)
Појава истраживања личних епистемологија ученика средином XX века омогућила је да се питање шта је знање измести из филозофије у домен наука о човеку. Предмет анализе више није био само универзални одговор на ово питање, ...
Thumbnail

How students with special needs should be educated 

Drobnič, Janez (Belgrade : Institute for Educational ResearchBelgrade : Faculty of Teacher EducationVolgograd : Volgograd State Socio-Pedagogical University, 2016)
In the paper How students with special needs should be educated, Janez Drobnič shows that special schools can be seen as an opportunity to ensure the right to education for students with special needs, while on the other ...
Thumbnail

Кооперативно учење и уважавање разлика / Cooperative learning and recognition of diversities 

Шевкушић, Славица (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2003)
The results of numerous investigations on the effects of cooperative learning methods show that they consistently positively influence the achievement of both cognitive and social-emotional teaching goals. Those ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 16

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Listed by:

Year published 2020 - 2021 (13)2010 - 2019 (111)2003 - 2009 (29)Document TypeBook part (152)Conference object (1)VersionPublished version (153)Access
openAccess (153)
Journal/MonographУважавање различитости и образовање (28)Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (17)Стваралаштво, иницијатива и сарадња импликације за образовну праксу II део (16)Настава и учење у процесима модернизације Србије (15)Challenges and perspectives of inclusive education (12)Leadership in education : Initiatives and trends in selected European countries (11)Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih (11)Problems and perspectives of contemporary education (10)Истраживања у школи (10)Нове улоге за ново доба : Прилози за редефинисање образовне праксе (10)... View MoreSubjectученици (13)education (12)school (12)primary school (11)students (11)... View More

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB