Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 140
-
Експлоративно истраживање субјективног благостања будућих наставника енглеског као страног језика у Tурској / An exploratory study on Turkish EFL pre-service teachers’ subjective wellbeing
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021) -
Препреке у реализовању наставе на даљину током пандемије COVID-19 вируса: перспектива наставника / Barriers to implementation of distance learning during the COVID-19 outbreak: teacher perspective
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021) -
Склоност ка неоправданом аналогијском трансферу / Propensity for unjustified analogical transfer
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021) -
Мотивација будућих наставника за избор наставничке професије – приступ усмерен на особу / Preservice teachers’ motivation for a teaching career – a person-centred perspective
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021) -
Mање контроле, више поверења: Родитељство и екстернализовани проблеми адолесцената / Control less, trust more: Parenting and externalising problems of adolescents
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021) -
Reading habits of secondary school students in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2020) -
Needs, problems and competencies of school principals in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2020) -
Visions of students of faculty of fine arts of professional life and work
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2019) -
Exploring Serbian teachers' motivation for teaching with the application of fit-choice scale / Испитивање мотивације наставника из Србије за избор занимања применом fit-choice скале
(Београд : Институт за педагошка истраживања, 2019) -
The relation between text and illustration : the analysis of contemporary primers
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2019) -
Which factors shape the intention of secondary school students in Serbia to pursue entrepreneurship?
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2018) -
Teacher education and career cycle: Educational level and pathways effects in Serbia and Greece / Образовање наставника и њихов каријерни циклус: Ефекти нивоа и путева образовања у Србији и Грчкој
(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018) -
Play, research work and critical dialogue in teaching: Class teacher experiences
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2018) -
The perspective of pre-school teachers and parents on the development of initiative, cooperation and creativity at preschool age
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017) -
Empirically based solutions for the Serbian adaptation of a parent report inventory used in the assessment of child language development
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017) -
Mathematics and science teachers' beliefs about innovations in teaching: A qualitative study
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017) -
Class teachers' experiences in implementing innovative teaching methods within the in-service training programmes
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017) -
The effects of the trefoil pedagogical approach on encouraging creative behaviour in students
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2016) -
Cooperation in teaching: The effects of implementing the “trefoil” model
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2016) -
The challenges of school practitioners’ expectations of school-university and school-institute cooperation
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2014)