IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
Search 
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Search
  •   IPIR
  • IPI
  • Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ефекат пројектне наставе на академско постигнуће: метаанализа / Еffects of project-based learning on academic achievement: a meta-analysis 

Стојадиновић, Милош; Ристановић, Душан; Комненовић, Милан (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2021)
На пројектну наставу се гледа као на алтернативу традиционалном трансмисивном при- ступу настави. Међутим, постоји невелики број метааналитичких истраживања која на- стоје да синтетишу налазе примарних истраживања с циљем ...
Thumbnail

Student self-esteem and academic achievement / Samopoštovanje i školsko postignuće učenika 

Milošević, Nikoleta; Ševkušić, Slavica (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2005)
There is a growing belief that academic achievement is the product of a complex network of teacher-student relations, where the identity of successful and unsuccessful student is developing with high, moderate or low ...
Thumbnail

Effects of the family-school cooperation on student social behavior and academic achievement / Uticaj saradnje porodice i škole na socijalno ponašanje i školsko postignuće učenika 

Milošević, Nikoleta (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2002)
Cooperation between a family and school makes provisions for solving problems students face in their interpersonal relations and academic achievement. We are singling out a view of the effects of a micro-system on child's ...
Thumbnail

The identity of an underachiever student as an outcome of social relations / Identitet neuspešnog učenika kao proishod društvenih odnosa 

Milošević, Nikoleta (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2006)
The paper deals with various performance factors in underachiever students primarily juvenile delinquents who reported declining levels of achievement throughout the duration of corrective out-of-institution measures. This ...
Thumbnail

Испитна анксиозност, суочавање са стресом и академско постигнуће: Модераторска улога маладаптивног перфекционизма / Test anxiety, coping, and academic achievement: Maladaptive perfectionism as a moderator 

Genc, Ana (Београд : Институт за педагошка истраживања, 2022)
Образовни процес на свим нивоима школовања засићен је ситуацијама провере знања и вештина које често провоцирају специфичну подврсту анксиозности – испитну анксиозност. Испитна анксиозност није квалитетан директни предиктор ...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Listed by:

Year published 2020 - 2022 (2)2002 - 2009 (3)Document TypeArticle (5)VersionPublished version (5)AccessOpen Access (5)Journal/MonographZbornik Instituta za pedagoška istraživanja (3)Зборник Института за педагошка истраживања (2)RankM23 (2)Subject
academic achievement (5)
školsko postignuće (3)академско постигнуће (2)cooperation (1)coping (1)... View More

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB