IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Predviđanje ekološkog aktivizma – uloga znanja, stavova, afekta i ponašanja

Thumbnail
2020
bitstream_1205.pdf (170.0Kb)
Authors
Marušić Jablanović, Milica
Stanišić, Jelena
Contributors
Despotović, Miomir
Popović, Katarina
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U komponente ekološke pismenosti ubrajaju se znanja, stavovi, afekat, ponašanje i ekološki aktivizam. Cilj rada je da ustanovimo da li se može predvideti ekološki aktivizam na osnovu ekoloških znanja, proekoloških stavova, afekta i ponašanja. Osim toga, cilj istraživanja je i da ispitamo u kojoj meri se pojedinci različitog nivoa aktivizma razlikuju u poznavanju osnovnih ekoloških problema, ekspresiji stava ekološke apatije, antropocentrizma, pripadnosti prirodi i povezanosti sa njom, kao i uobičajenim praksama proekološkog ponašanja. Na uzorku odraslih ispitanika iz Srbije, članova grupe okupljene oko jednog ekološkog problema (N = 255), utvrđeno je da opšta ekološka znanja sama po sebi ne doprinose ni proekološkim ponašanjima ni ekološkom aktivizmu. Prediktori aktivizma jesu proekološki stavovi, afektivni odnos prema prirodi i uobičajena proekološka ponašanja, mada doprinose razlikovanju grupe slabo aktivnih članova od dve grupe aktivnijih, ali ne i razlikovanju aktivnih u... virtuelnom prostoru od onih koji lično participiraju. Razliku među tim grupama po svoj prilici čine druge varijable, poput lokusa kontrole, vrednosti i fenomena kvaziaktivizma. Utvrđena povezanost znanja i emocionalnog afiniteta prema prirodi, prema svemu sudeći, predstavlja recipročni odnos i ukazuje na to da je pravi put učenja sticanje znanja, ali uz razvijanje ljubavi prema prirodi.

Keywords:
ekološki aktivizam / opšta ekološka znanja / stavovi i afekat / proekološka ponašanja
Source:
Andragoške studije, 2020, 11, 127-144
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)

DOI: 10.5937/AndStud2002127M

ISSN: 0354–5415

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/472
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - JOUR
AU  - Marušić Jablanović, Milica
AU  - Stanišić, Jelena
PY  - 2020
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/472
AB  - U komponente ekološke pismenosti ubrajaju se znanja, stavovi, afekat, ponašanje
i ekološki aktivizam. Cilj rada je da ustanovimo da li se može predvideti ekološki
aktivizam na osnovu ekoloških znanja, proekoloških stavova, afekta i ponašanja. Osim
toga, cilj istraživanja je i da ispitamo u kojoj meri se pojedinci različitog nivoa aktivizma
razlikuju u poznavanju osnovnih ekoloških problema, ekspresiji stava ekološke apatije,
antropocentrizma, pripadnosti prirodi i povezanosti sa njom, kao i uobičajenim praksama
proekološkog ponašanja. Na uzorku odraslih ispitanika iz Srbije, članova grupe okupljene
oko jednog ekološkog problema (N = 255), utvrđeno je da opšta ekološka znanja sama po
sebi ne doprinose ni proekološkim ponašanjima ni ekološkom aktivizmu. Prediktori aktivizma
jesu proekološki stavovi, afektivni odnos prema prirodi i uobičajena proekološka
ponašanja, mada doprinose razlikovanju grupe slabo aktivnih članova od dve grupe aktivnijih,
ali ne i razlikovanju aktivnih u virtuelnom prostoru od onih koji lično participiraju.
Razliku među tim grupama po svoj prilici čine druge varijable, poput lokusa kontrole,
vrednosti i fenomena kvaziaktivizma. Utvrđena povezanost znanja i emocionalnog afiniteta
prema prirodi, prema svemu sudeći, predstavlja recipročni odnos i ukazuje na to da
je pravi put učenja sticanje znanja, ali uz razvijanje ljubavi prema prirodi.
PB  - Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
T2  - Andragoške studije
T1  - Predviđanje ekološkog aktivizma – uloga znanja, stavova, afekta i ponašanja
EP  - 144
IS  - 11
SP  - 127
DO  - 10.5937/AndStud2002127M
ER  - 
@article{
author = "Marušić Jablanović, Milica and Stanišić, Jelena",
year = "2020",
abstract = "U komponente ekološke pismenosti ubrajaju se znanja, stavovi, afekat, ponašanje
i ekološki aktivizam. Cilj rada je da ustanovimo da li se može predvideti ekološki
aktivizam na osnovu ekoloških znanja, proekoloških stavova, afekta i ponašanja. Osim
toga, cilj istraživanja je i da ispitamo u kojoj meri se pojedinci različitog nivoa aktivizma
razlikuju u poznavanju osnovnih ekoloških problema, ekspresiji stava ekološke apatije,
antropocentrizma, pripadnosti prirodi i povezanosti sa njom, kao i uobičajenim praksama
proekološkog ponašanja. Na uzorku odraslih ispitanika iz Srbije, članova grupe okupljene
oko jednog ekološkog problema (N = 255), utvrđeno je da opšta ekološka znanja sama po
sebi ne doprinose ni proekološkim ponašanjima ni ekološkom aktivizmu. Prediktori aktivizma
jesu proekološki stavovi, afektivni odnos prema prirodi i uobičajena proekološka
ponašanja, mada doprinose razlikovanju grupe slabo aktivnih članova od dve grupe aktivnijih,
ali ne i razlikovanju aktivnih u virtuelnom prostoru od onih koji lično participiraju.
Razliku među tim grupama po svoj prilici čine druge varijable, poput lokusa kontrole,
vrednosti i fenomena kvaziaktivizma. Utvrđena povezanost znanja i emocionalnog afiniteta
prema prirodi, prema svemu sudeći, predstavlja recipročni odnos i ukazuje na to da
je pravi put učenja sticanje znanja, ali uz razvijanje ljubavi prema prirodi.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju",
journal = "Andragoške studije",
title = "Predviđanje ekološkog aktivizma – uloga znanja, stavova, afekta i ponašanja",
pages = "144-127",
number = "11",
doi = "10.5937/AndStud2002127M"
}
Marušić Jablanović, M.,& Stanišić, J.. (2020). Predviđanje ekološkog aktivizma – uloga znanja, stavova, afekta i ponašanja. in Andragoške studije
Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju.(11), 127-144.
https://doi.org/10.5937/AndStud2002127M
Marušić Jablanović M, Stanišić J. Predviđanje ekološkog aktivizma – uloga znanja, stavova, afekta i ponašanja. in Andragoške studije. 2020;(11):127-144.
doi:10.5937/AndStud2002127M .
Marušić Jablanović, Milica, Stanišić, Jelena, "Predviđanje ekološkog aktivizma – uloga znanja, stavova, afekta i ponašanja" in Andragoške studije, no. 11 (2020):127-144,
https://doi.org/10.5937/AndStud2002127M . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB