Приказ основних података о документу
Испитивање знања из екологије помоћу тестова
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Максић, Славица | |
dc.creator | Станишић, Јелена | |
dc.date.accessioned | 2021-05-24T10:02:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-24T10:02:58Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-139-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/458 | |
dc.description.abstract | Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја, као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У закључном делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Истраживања у школи | sr |
dc.subject | основна школа | sr |
dc.subject | еколошко образовање | sr |
dc.subject | тестови | sr |
dc.subject | постигнућа | sr |
dc.subject | когнитивни домени | sr |
dc.subject | primary school | sr |
dc.subject | environmental education | sr |
dc.subject | tests | sr |
dc.subject | achievements | sr |
dc.subject | cognitive domains | sr |
dc.title | Испитивање знања из екологије помоћу тестова | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 228 | |
dc.citation.spage | 199 | |
dc.description.other | Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45 | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1150/Ispitivanje_znanja_iz_ekologije_2018.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |