Испитивање знања из екологије помоћу тестова
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има
своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка
знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања
односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини
и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су
тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање
постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја,
као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови
су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне
средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција
наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз
овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како
би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу
у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У з...акључном
делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.
Кључне речи:
основна школа / еколошко образовање / тестови / постигнућа / когнитивни домени / primary school / environmental education / tests / achievements / cognitive domainsИзвор:
Истраживања у школи, 2018, 199-228Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45