Подстицање сарадње у процесу учења у основној школи
Authors
Јошић, Смиљана
Contributors
Ђерић, Ивана
Максић, Славица

Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Ефикасна сарадња представља континуирану заједничку посвећеност два
или више ученика да заједно постигну одређени циљ, покушају заједно
да реше проблем или да конструишу том приликом ново знање. Циљ овог
рада је да се опише један од начина за подстицања сарадње код ученика
у основној школи. У раду се прво разматрају предности заједничког рада
и пружају докази о улози вршњачке социјалне интеракције у когнитивном
развоју. У складу са тим налазима, у раду се презентује инструмент за
подстицање сарадње код деце који је усмерен на усвајање основних правила
сарадње. Описано је на који начин су правила формулисана, због чега је
свако правило важно и како се оно може представити ученицима у школи.
Резултати експеримента који је спроведен са ученицима четвртог разреда
основне школе указују да се социјалне вештине и начин комуникације може
мењати и да наставници у великој мери могу код својих ученика развити културу критичког и аргументованог дискутовања. Због тога смо одлучили
да н...а наредним странама управо предложимо наставницима како могу
подстицати вршњачку сарадњу, јер ће им то бити једна од вештина потребна
за адекватно функционисање у будућем животу.
Keywords:
основна школа / ученици / социјална интеракција / сарадња / експеримент / primary school / students / social interaction / cooperation / experimentSource:
Истраживања у школи, 2018, 179-197Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Јошић, Смиљана PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/457 AB - Ефикасна сарадња представља континуирану заједничку посвећеност два или више ученика да заједно постигну одређени циљ, покушају заједно да реше проблем или да конструишу том приликом ново знање. Циљ овог рада је да се опише један од начина за подстицања сарадње код ученика у основној школи. У раду се прво разматрају предности заједничког рада и пружају докази о улози вршњачке социјалне интеракције у когнитивном развоју. У складу са тим налазима, у раду се презентује инструмент за подстицање сарадње код деце који је усмерен на усвајање основних правила сарадње. Описано је на који начин су правила формулисана, због чега је свако правило важно и како се оно може представити ученицима у школи. Резултати експеримента који је спроведен са ученицима четвртог разреда основне школе указују да се социјалне вештине и начин комуникације може мењати и да наставници у великој мери могу код својих ученика развити културу критичког и аргументованог дискутовања. Због тога смо одлучили да на наредним странама управо предложимо наставницима како могу подстицати вршњачку сарадњу, јер ће им то бити једна од вештина потребна за адекватно функционисање у будућем животу. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Истраживања у школи T1 - Подстицање сарадње у процесу учења у основној школи EP - 197 SP - 179 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_457 ER -
@inbook{ author = "Јошић, Смиљана", year = "2018", abstract = "Ефикасна сарадња представља континуирану заједничку посвећеност два или више ученика да заједно постигну одређени циљ, покушају заједно да реше проблем или да конструишу том приликом ново знање. Циљ овог рада је да се опише један од начина за подстицања сарадње код ученика у основној школи. У раду се прво разматрају предности заједничког рада и пружају докази о улози вршњачке социјалне интеракције у когнитивном развоју. У складу са тим налазима, у раду се презентује инструмент за подстицање сарадње код деце који је усмерен на усвајање основних правила сарадње. Описано је на који начин су правила формулисана, због чега је свако правило важно и како се оно може представити ученицима у школи. Резултати експеримента који је спроведен са ученицима четвртог разреда основне школе указују да се социјалне вештине и начин комуникације може мењати и да наставници у великој мери могу код својих ученика развити културу критичког и аргументованог дискутовања. Због тога смо одлучили да на наредним странама управо предложимо наставницима како могу подстицати вршњачку сарадњу, јер ће им то бити једна од вештина потребна за адекватно функционисање у будућем животу.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Истраживања у школи", booktitle = "Подстицање сарадње у процесу учења у основној школи", pages = "197-179", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_457" }
Јошић, С.. (2018). Подстицање сарадње у процесу учења у основној школи. in Истраживања у школи Београд : Институт за педагошка истраживања., 179-197. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_457
Јошић С. Подстицање сарадње у процесу учења у основној школи. in Истраживања у школи. 2018;:179-197. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_457 .
Јошић, Смиљана, "Подстицање сарадње у процесу учења у основној школи" in Истраживања у школи (2018):179-197, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_457 .