Метафоре о знању и како их проучавати у школи
Authors
Павловић, ЈеленаContributors
Ђерић, Ивана
Максић, Славица

Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Појава истраживања личних епистемологија ученика средином XX века
омогућила је да се питање шта је знање измести из филозофије у домен наука
о човеку. Предмет анализе више није био само универзални одговор на ово
питање, већ одговор конкретног сазнаваоца – ученика. Тематски посматрано,
овај рад повезан је са традицијом истраживања личних епистемологија.
Међутим, претпоставке о природи знања не посматрају се у раду као
личне епистемологије, већ као социјалне конструкције које доводе до
позиционирања наставника и ученика у школској пракси. У раду је понуђена
илустрација једног истраживања метафора о знању које је спроведено у
нашој средини. У закључцима су понуђене неке од педагошких импликација
истраживања метафора о знању, као и препоруке за даља истраживања у
овој области.
Keywords:
метафоре / метафоре о знању / личне епистемологије / квалитативна истраживања / педагошка истраживања / metaphors / metaphors about knowledge / personal epistemology / qualitative research / pedagogical researchSource:
Истраживања у школи, 2018, 119-134Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Павловић, Јелена PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/456 AB - Појава истраживања личних епистемологија ученика средином XX века омогућила је да се питање шта је знање измести из филозофије у домен наука о човеку. Предмет анализе више није био само универзални одговор на ово питање, већ одговор конкретног сазнаваоца – ученика. Тематски посматрано, овај рад повезан је са традицијом истраживања личних епистемологија. Међутим, претпоставке о природи знања не посматрају се у раду као личне епистемологије, већ као социјалне конструкције које доводе до позиционирања наставника и ученика у школској пракси. У раду је понуђена илустрација једног истраживања метафора о знању које је спроведено у нашој средини. У закључцима су понуђене неке од педагошких импликација истраживања метафора о знању, као и препоруке за даља истраживања у овој области. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Истраживања у школи T1 - Метафоре о знању и како их проучавати у школи EP - 134 SP - 119 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456 ER -
@inbook{ author = "Павловић, Јелена", year = "2018", abstract = "Појава истраживања личних епистемологија ученика средином XX века омогућила је да се питање шта је знање измести из филозофије у домен наука о човеку. Предмет анализе више није био само универзални одговор на ово питање, већ одговор конкретног сазнаваоца – ученика. Тематски посматрано, овај рад повезан је са традицијом истраживања личних епистемологија. Међутим, претпоставке о природи знања не посматрају се у раду као личне епистемологије, већ као социјалне конструкције које доводе до позиционирања наставника и ученика у школској пракси. У раду је понуђена илустрација једног истраживања метафора о знању које је спроведено у нашој средини. У закључцима су понуђене неке од педагошких импликација истраживања метафора о знању, као и препоруке за даља истраживања у овој области.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Истраживања у школи", booktitle = "Метафоре о знању и како их проучавати у школи", pages = "134-119", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456" }
Павловић, Ј.. (2018). Метафоре о знању и како их проучавати у школи. in Истраживања у школи Београд : Институт за педагошка истраживања., 119-134. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456
Павловић Ј. Метафоре о знању и како их проучавати у школи. in Истраживања у школи. 2018;:119-134. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456 .
Павловић, Јелена, "Метафоре о знању и како их проучавати у школи" in Истраживања у школи (2018):119-134, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_456 .