IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Унапређивање наставне праксе применом акционих планова

Thumbnail
2018
Unapredjivanje_nastavne_prakse_2018.pdf (518.1Kb)
Authors
Вујачић, Миља
Ђерић, Ивана
Милин, Владета
Contributors
Ђерић, Ивана
Максић, Славица
Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање, извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно су описани начини примене ових образаца током реализације програма стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања. Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном делу рада ...истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог планирања и унапређивања наставне праксе.

Keywords:
унапређивање наставне праксе / improving teaching practices / акционо планирање / action planning / рефлексивни приступ / reflexive approach / програм стручног усавршавања / professional development program / акциони план / action plan / дневник бележака / diary notes
Source:
Истраживања у школи, 2018, 63-79
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
  • From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45

ISBN: 978-86-7447-139-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_453
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/453
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Вујачић, Миља
AU  - Ђерић, Ивана
AU  - Милин, Владета
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/453
AB  - У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина
увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од
наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање,
извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник
бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно
су описани начини примене ових образаца током реализације програма
стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке
имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то
које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова
сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које
могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима
и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања.
Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном
делу рада истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних
алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог
планирања и унапређивања наставне праксе.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Истраживања у школи
T1  - Унапређивање наставне праксе применом акционих планова
EP  - 79
SP  - 63
ER  - 
@inbook{
author = "Вујачић, Миља and Ђерић, Ивана and Милин, Владета",
year = "2018",
abstract = "У раду представљамо циклус акционог планирања као један од начина
увођења и одржавања новина у наставну праксу. Овај процес захтева од
наставника рефлексивно размишљање о сопственој пракси, планирање,
извођењe жељених промена и самовредновање. Акциони план и дневник
бележака, као рефлексивне алатке, могу помоћи у том подухвату. Детаљно
су описани начини примене ових образаца током реализације програма
стручног усавршавања o квалитетнoj настави. Наставници су током обуке
имали задатак да: (1) размишљају о својој пракси; (2) дођу до увида у то
које аспекте њихове праксе је потребно унапредити имајући у виду нова
сазнања стечена на семинару, (3) испланирају конкретне активности које
могу применити у настави, (4) реализују планиране активности на часовима
и (5) воде дневник бележака о целокупном процесу акционог планирања.
Направљен је осврт на кључне тешкоће са којима су се наставници суочавали током израде и примене акционих планова и дневника бележака. У завршном
делу рада истакнута је потреба за даљим мењањем понуђених рефлексивних
алатки, како би се у што већој мери помогло наставницима у процесу акционог
планирања и унапређивања наставне праксе.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Истраживања у школи",
booktitle = "Унапређивање наставне праксе применом акционих планова",
pages = "79-63"
}
Вујачић, М., Ђерић, И.,& Милин, В.. (2018). Унапређивање наставне праксе применом акционих планова. in Истраживања у школи
Београд : Институт за педагошка истраживања., 63-79.
Вујачић М, Ђерић И, Милин В. Унапређивање наставне праксе применом акционих планова. in Истраживања у школи. 2018;:63-79..
Вујачић, Миља, Ђерић, Ивана, Милин, Владета, "Унапређивање наставне праксе применом акционих планова" in Истраживања у школи (2018):63-79.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB