Аутоетнографија у образовању: позив школским практичарима на рефлексију и акцију
Autori
Ђерић, ИванаOstala autorstva
Ђерић, ИванаМаксић, Славица
Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У овом поглављу фокус је на аутоетнографији као иновативној методологији
истраживања, у којој могу да се изучавају васпитнообразовни проблеми
на научно заснован начин. Аутоетнографија није ограничена на академски
контекст или на одређену научну дисциплину. Mогућности њене
примене у истраживању образовања су веома широке. Наставници,
учитељи и стручни сарадници упознаће се са начинима дефинисања
аутоетнографског истраживачког жанра, методолошким препорукама о
примени аутоетнографских студија у домену струке којом се баве, као и
конкретним примерима изведених студија домаћих и страних аутора. У
раду се такође расправља о колаборативној аутоетнографији као научној
методи која омогућава истраживачима и школским практичарима да у
сарадњи сa колегама истражују, мењају и унапређују праксу. Овај тип
истраживачких студија омогућава школским практичарима да заједнички
граде корпус професионалних знања, мењају имплицитне педагошке теорије
и последично доприносе подизању квалитета на...ставе и постигнућа ученика.Аутоетнографија позива школске практичаре на искуствено и сарадничко
учење, личну и заједничку рефлексију и акцију. У раду је дат пример
аутоетнографске студије о професионалним едукаторима која је изведена на
колаборативан начин на нашем поднебљу. На крају рада ауторка је приказала
аутоетнографске забелешке које је водила током писања овог текста.
Ključne reči:
аутоетнографија / школски практичари / истраживања у школи / рефлексивност / autoethnography / school practitioners / research in school / reflexivityIzvor:
Истраживања у школи, 2018, 31-62Izdavač:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
- Unapređivanje kvaliteta i dostupnosti obrazovanja u procesima modernizacije Srbije (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
- Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
Napomena:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45