Аутоетнографија у образовању: позив школским практичарима на рефлексију и акцију
Authors
Ђерић, Ивана
Contributors
Ђерић, Ивана
Максић, Славица

Гајић, Оливера
Алибабић, Шефика
Вујисић-Живковић, Наташа
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У овом поглављу фокус је на аутоетнографији као иновативној методологији
истраживања, у којој могу да се изучавају васпитнообразовни проблеми
на научно заснован начин. Аутоетнографија није ограничена на академски
контекст или на одређену научну дисциплину. Mогућности њене
примене у истраживању образовања су веома широке. Наставници,
учитељи и стручни сарадници упознаће се са начинима дефинисања
аутоетнографског истраживачког жанра, методолошким препорукама о
примени аутоетнографских студија у домену струке којом се баве, као и
конкретним примерима изведених студија домаћих и страних аутора. У
раду се такође расправља о колаборативној аутоетнографији као научној
методи која омогућава истраживачима и школским практичарима да у
сарадњи сa колегама истражују, мењају и унапређују праксу. Овај тип
истраживачких студија омогућава школским практичарима да заједнички
граде корпус професионалних знања, мењају имплицитне педагошке теорије
и последично доприносе подизању квалитета на...ставе и постигнућа ученика.Аутоетнографија позива школске практичаре на искуствено и сарадничко
учење, личну и заједничку рефлексију и акцију. У раду је дат пример
аутоетнографске студије о професионалним едукаторима која је изведена на
колаборативан начин на нашем поднебљу. На крају рада ауторка је приказала
аутоетнографске забелешке које је водила током писања овог текста.
Keywords:
аутоетнографија / школски практичари / истраживања у школи / рефлексивност / autoethnography / school practitioners / research in school / reflexivitySource:
Истраживања у школи, 2018, 31-62Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
- From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Ђерић, Ивана PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/451 AB - У овом поглављу фокус је на аутоетнографији као иновативној методологији истраживања, у којој могу да се изучавају васпитнообразовни проблеми на научно заснован начин. Аутоетнографија није ограничена на академски контекст или на одређену научну дисциплину. Mогућности њене примене у истраживању образовања су веома широке. Наставници, учитељи и стручни сарадници упознаће се са начинима дефинисања аутоетнографског истраживачког жанра, методолошким препорукама о примени аутоетнографских студија у домену струке којом се баве, као и конкретним примерима изведених студија домаћих и страних аутора. У раду се такође расправља о колаборативној аутоетнографији као научној методи која омогућава истраживачима и школским практичарима да у сарадњи сa колегама истражују, мењају и унапређују праксу. Овај тип истраживачких студија омогућава школским практичарима да заједнички граде корпус професионалних знања, мењају имплицитне педагошке теорије и последично доприносе подизању квалитета наставе и постигнућа ученика.Аутоетнографија позива школске практичаре на искуствено и сарадничко учење, личну и заједничку рефлексију и акцију. У раду је дат пример аутоетнографске студије о професионалним едукаторима која је изведена на колаборативан начин на нашем поднебљу. На крају рада ауторка је приказала аутоетнографске забелешке које је водила током писања овог текста. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Истраживања у школи T1 - Аутоетнографија у образовању: позив школским практичарима на рефлексију и акцију EP - 62 SP - 31 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_451 ER -
@inbook{ author = "Ђерић, Ивана", year = "2018", abstract = "У овом поглављу фокус је на аутоетнографији као иновативној методологији истраживања, у којој могу да се изучавају васпитнообразовни проблеми на научно заснован начин. Аутоетнографија није ограничена на академски контекст или на одређену научну дисциплину. Mогућности њене примене у истраживању образовања су веома широке. Наставници, учитељи и стручни сарадници упознаће се са начинима дефинисања аутоетнографског истраживачког жанра, методолошким препорукама о примени аутоетнографских студија у домену струке којом се баве, као и конкретним примерима изведених студија домаћих и страних аутора. У раду се такође расправља о колаборативној аутоетнографији као научној методи која омогућава истраживачима и школским практичарима да у сарадњи сa колегама истражују, мењају и унапређују праксу. Овај тип истраживачких студија омогућава школским практичарима да заједнички граде корпус професионалних знања, мењају имплицитне педагошке теорије и последично доприносе подизању квалитета наставе и постигнућа ученика.Аутоетнографија позива школске практичаре на искуствено и сарадничко учење, личну и заједничку рефлексију и акцију. У раду је дат пример аутоетнографске студије о професионалним едукаторима која је изведена на колаборативан начин на нашем поднебљу. На крају рада ауторка је приказала аутоетнографске забелешке које је водила током писања овог текста.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Истраживања у школи", booktitle = "Аутоетнографија у образовању: позив школским практичарима на рефлексију и акцију", pages = "62-31", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_451" }
Ђерић, И.. (2018). Аутоетнографија у образовању: позив школским практичарима на рефлексију и акцију. in Истраживања у школи Београд : Институт за педагошка истраживања., 31-62. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_451
Ђерић И. Аутоетнографија у образовању: позив школским практичарима на рефлексију и акцију. in Истраживања у школи. 2018;:31-62. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_451 .
Ђерић, Ивана, "Аутоетнографија у образовању: позив школским практичарима на рефлексију и акцију" in Истраживања у школи (2018):31-62, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_451 .