IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Doprinos kvalitativnih istraživanja izučavanju obrazovnih nejednakosti

Thumbnail
2021
Doprinos_kvalitativnih_2021.pdf (132.2Kb)
Аутори
Gundogan, Dragana
Остала ауторства
Džinović, Vladimir
Nikitović, Tijana
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Obrazovne nejednakosti su jedna od najznačajnijih tema sociologije obrazovanja. Postoji duga tradicija kvantitativnih istraživanja koja pokušava da korišćenjem regresionih logističkih modela dovede u vezu različite psihološke i socioekonomske karakteristike pojedinaca sa njihovim obrazovnim ishodima. Osim ove dobro poznate struje, ovom temom počinje da se bavi sve veći broj istraživača i istraživačica koji koriste kvalitativni pristup. Autori i autorke teže da osvetle ovo polje istraživanja, kako bi pronikli u suptilne načine na koje pojedinci reaguju na mikro nivou, kako tumače, osmišljavaju i racionalizuju stvarnost. Ovaj zaokret na metodološkom planu je nastao kao deo šireg preokreta u istraživanju društvenih nejednakosti u obrazovanju koji se javlja tokom 60ih i 70ih godina XX veka. On obuhvata novu sociologiju obrazovanja (Bernstajn, 1973; Whitty, 1985; Young, 1971), neomarksizam (Bowles & Gintis, 1976; Willis, 1977; Carnoy & Levin, 1985) i kritičku tradiciju u Sjedinjen...im Američkim Državama (Anyon 1980; Apple, 2012; 2014; Giroux, 1983).

Кључне речи:
nova sociologija obrazovanja / kvalitativna istraživanja / obrazovne nejednakosti / etnografija / identitet
Извор:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 106-111
Издавач:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
  • Beograd : Institut za psihologiju
Финансирање / пројекти:
  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, Уговор бр. 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-200018)
Напомена:
  • XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“

ISBN: 978-86-7447-154-8

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_436
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/436
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Институција/група
IPI
TY  - CONF
AU  - Gundogan, Dragana
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/436
AB  - Obrazovne nejednakosti su jedna od najznačajnijih tema sociologije obrazovanja. Postoji
duga tradicija kvantitativnih istraživanja koja pokušava da korišćenjem regresionih logističkih
modela dovede u vezu različite psihološke i socioekonomske karakteristike pojedinaca sa
njihovim obrazovnim ishodima. Osim ove dobro poznate struje, ovom temom počinje da
se bavi sve veći broj istraživača i istraživačica koji koriste kvalitativni pristup. Autori i autorke
teže da osvetle ovo polje istraživanja, kako bi pronikli u suptilne načine na koje pojedinci
reaguju na mikro nivou, kako tumače, osmišljavaju i racionalizuju stvarnost. Ovaj zaokret na
metodološkom planu je nastao kao deo šireg preokreta u istraživanju društvenih nejednakosti
u obrazovanju koji se javlja tokom 60ih i 70ih godina XX veka. On obuhvata novu sociologiju
obrazovanja (Bernstajn, 1973; Whitty, 1985; Young, 1971), neomarksizam (Bowles & Gintis,
1976; Willis, 1977; Carnoy & Levin, 1985) i kritičku tradiciju u Sjedinjenim Američkim Državama
(Anyon 1980; Apple, 2012; 2014; Giroux, 1983).
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
PB  - Beograd : Institut za psihologiju
C3  - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
T1  - Doprinos kvalitativnih istraživanja izučavanju obrazovnih nejednakosti
EP  - 111
SP  - 106
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_436
ER  - 
@conference{
author = "Gundogan, Dragana",
year = "2021",
abstract = "Obrazovne nejednakosti su jedna od najznačajnijih tema sociologije obrazovanja. Postoji
duga tradicija kvantitativnih istraživanja koja pokušava da korišćenjem regresionih logističkih
modela dovede u vezu različite psihološke i socioekonomske karakteristike pojedinaca sa
njihovim obrazovnim ishodima. Osim ove dobro poznate struje, ovom temom počinje da
se bavi sve veći broj istraživača i istraživačica koji koriste kvalitativni pristup. Autori i autorke
teže da osvetle ovo polje istraživanja, kako bi pronikli u suptilne načine na koje pojedinci
reaguju na mikro nivou, kako tumače, osmišljavaju i racionalizuju stvarnost. Ovaj zaokret na
metodološkom planu je nastao kao deo šireg preokreta u istraživanju društvenih nejednakosti
u obrazovanju koji se javlja tokom 60ih i 70ih godina XX veka. On obuhvata novu sociologiju
obrazovanja (Bernstajn, 1973; Whitty, 1985; Young, 1971), neomarksizam (Bowles & Gintis,
1976; Willis, 1977; Carnoy & Levin, 1985) i kritičku tradiciju u Sjedinjenim Američkim Državama
(Anyon 1980; Apple, 2012; 2014; Giroux, 1983).",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju",
journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika",
title = "Doprinos kvalitativnih istraživanja izučavanju obrazovnih nejednakosti",
pages = "111-106",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_436"
}
Gundogan, D.. (2021). Doprinos kvalitativnih istraživanja izučavanju obrazovnih nejednakosti. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 106-111.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_436
Gundogan D. Doprinos kvalitativnih istraživanja izučavanju obrazovnih nejednakosti. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:106-111.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_436 .
Gundogan, Dragana, "Doprinos kvalitativnih istraživanja izučavanju obrazovnih nejednakosti" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):106-111,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_436 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB