Multižanrovska analiza narativa u cilju unapređenja obrazovnih politika
Authors
Mićić, KatarinaVračar, Selena
Jokić Zorkić, Tijana
Contributors
Džinović, VladimirNikitović, Tijana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Pored potrebe da se javne politike temelje na relevantnim i pouzdanim podacima
(OECD, 2007) ključno pitanje je na koji način se obezbeđuje da se kroz ove podatke čuje glas
onih za čiju dobrobit se javne politike donose (Hoppe, 2011). Zahtev za participativnošću
u donošenju, evaluiranju i reformulisanju obrazovnih politika, posebno je izražen zbog
ostvarivanja pravednosti i inkluzivnosti kao globalno prioritetnih obrazovnopolitičkih ciljeva
(European Comission, 2006; UNESCO; 2010). No, osigurati da se čuju glasovi marginalizovane
grupe predstavlja izazov, a osigurati da dospeju na radar obrazovnih politika - još veći. Pored
negativnog stava koji dovodi do isključivanja, segregacije i ignorisanja, posebno u slučaju
Roma (Brown et al., 2015), migranata (Bartlett, 2015; Kovacs Cerovic, 2021), ali i drugih
marginalizovanih grupa, deo problema predstavlja i metodologija prikupljanja podataka i
organizovanja participacije.
U ovom radu ćemo predstaviti multižanrovsku analizu narativ...a (MŽAN) (Daiute, 2013;
Daiute & Kovacs Cerovic, 2017) kao metodologiju koja je posebno prilagođena dolaženju do i
analiziranju mišljenja marginalizovanih grupa, ilustrujući je kroz prikaz glavnih nalaza tri studije
u kojima smo je upotrebile.
Keywords:
multižanrovska analiza narativa / obrazovne politike / pravednost / multiperspektivnostSource:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 101-105Publisher:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
- Beograd : Institut za psihologiju
Funding / projects:
Note:
- XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“
Collections
Institution/Community
IPITY - CONF AU - Mićić, Katarina AU - Vračar, Selena AU - Jokić Zorkić, Tijana PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/435 AB - Pored potrebe da se javne politike temelje na relevantnim i pouzdanim podacima (OECD, 2007) ključno pitanje je na koji način se obezbeđuje da se kroz ove podatke čuje glas onih za čiju dobrobit se javne politike donose (Hoppe, 2011). Zahtev za participativnošću u donošenju, evaluiranju i reformulisanju obrazovnih politika, posebno je izražen zbog ostvarivanja pravednosti i inkluzivnosti kao globalno prioritetnih obrazovnopolitičkih ciljeva (European Comission, 2006; UNESCO; 2010). No, osigurati da se čuju glasovi marginalizovane grupe predstavlja izazov, a osigurati da dospeju na radar obrazovnih politika - još veći. Pored negativnog stava koji dovodi do isključivanja, segregacije i ignorisanja, posebno u slučaju Roma (Brown et al., 2015), migranata (Bartlett, 2015; Kovacs Cerovic, 2021), ali i drugih marginalizovanih grupa, deo problema predstavlja i metodologija prikupljanja podataka i organizovanja participacije. U ovom radu ćemo predstaviti multižanrovsku analizu narativa (MŽAN) (Daiute, 2013; Daiute & Kovacs Cerovic, 2017) kao metodologiju koja je posebno prilagođena dolaženju do i analiziranju mišljenja marginalizovanih grupa, ilustrujući je kroz prikaz glavnih nalaza tri studije u kojima smo je upotrebile. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja PB - Beograd : Institut za psihologiju C3 - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika T1 - Multižanrovska analiza narativa u cilju unapređenja obrazovnih politika EP - 105 SP - 101 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_435 ER -
@conference{ author = "Mićić, Katarina and Vračar, Selena and Jokić Zorkić, Tijana", year = "2021", abstract = "Pored potrebe da se javne politike temelje na relevantnim i pouzdanim podacima (OECD, 2007) ključno pitanje je na koji način se obezbeđuje da se kroz ove podatke čuje glas onih za čiju dobrobit se javne politike donose (Hoppe, 2011). Zahtev za participativnošću u donošenju, evaluiranju i reformulisanju obrazovnih politika, posebno je izražen zbog ostvarivanja pravednosti i inkluzivnosti kao globalno prioritetnih obrazovnopolitičkih ciljeva (European Comission, 2006; UNESCO; 2010). No, osigurati da se čuju glasovi marginalizovane grupe predstavlja izazov, a osigurati da dospeju na radar obrazovnih politika - još veći. Pored negativnog stava koji dovodi do isključivanja, segregacije i ignorisanja, posebno u slučaju Roma (Brown et al., 2015), migranata (Bartlett, 2015; Kovacs Cerovic, 2021), ali i drugih marginalizovanih grupa, deo problema predstavlja i metodologija prikupljanja podataka i organizovanja participacije. U ovom radu ćemo predstaviti multižanrovsku analizu narativa (MŽAN) (Daiute, 2013; Daiute & Kovacs Cerovic, 2017) kao metodologiju koja je posebno prilagođena dolaženju do i analiziranju mišljenja marginalizovanih grupa, ilustrujući je kroz prikaz glavnih nalaza tri studije u kojima smo je upotrebile.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju", journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika", title = "Multižanrovska analiza narativa u cilju unapređenja obrazovnih politika", pages = "105-101", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_435" }
Mićić, K., Vračar, S.,& Jokić Zorkić, T.. (2021). Multižanrovska analiza narativa u cilju unapređenja obrazovnih politika. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 101-105. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_435
Mićić K, Vračar S, Jokić Zorkić T. Multižanrovska analiza narativa u cilju unapređenja obrazovnih politika. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:101-105. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_435 .
Mićić, Katarina, Vračar, Selena, Jokić Zorkić, Tijana, "Multižanrovska analiza narativa u cilju unapređenja obrazovnih politika" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):101-105, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_435 .