Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene
Аутори
Grbić, Sanja
Vesić, Dragan

Džinović, Vladimir

Остала ауторства
Džinović, Vladimir
Nikitović, Tijana
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Predmet ovog rada su oblici razvoja i promene agonistički koncipiranog selfa (Gutvajn
i Džinović, 2019; Džinović, 2020), koji se oslanja na polifono, fukoovsko i konstruktivističko
stanovište. Ovaj model se delimično nadovezuje na doprinose eriksonovskog, narativnog i
dijaloškog modela identiteta, koji su naglasili kontinuitet u doživljaju sebe (Erikson, 2008), kroz
konstruisanje ličnog narativa, aproprijacijom metanarativa (Bruner, 1991; 2003; McAdams, 1996,
2003; Nelson, 2003), u kojem različite Ja-pozicije (glasovi) demokratski pregovaraju (Hermans,
2018). Razvojno-teorijske pretpostavke koje delimo odnose se na relacionu ontologiju
privatnog: unutrašnji plan se ko-konstruiše u socijalnoj praksi, na prvom mestu jezičkoj
(Vigotski, 1960/1996), u kojoj se nužno neprekidno pozicioniramo i bivamo pozicionirani u
okviru javnih diskursa (Bamberg, 1997, 2011; Davies & Harre, 1990).
Кључне речи:
agonistički self / ja-pozicija / odnosi moći / razvoj / profesionalni identitet nastavnikaИзвор:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 79-83Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
- Beograd : Institut za psihologiju
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“
Колекције
Институција/група
IPITY - CONF AU - Grbić, Sanja AU - Vesić, Dragan AU - Džinović, Vladimir PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/431 AB - Predmet ovog rada su oblici razvoja i promene agonistički koncipiranog selfa (Gutvajn i Džinović, 2019; Džinović, 2020), koji se oslanja na polifono, fukoovsko i konstruktivističko stanovište. Ovaj model se delimično nadovezuje na doprinose eriksonovskog, narativnog i dijaloškog modela identiteta, koji su naglasili kontinuitet u doživljaju sebe (Erikson, 2008), kroz konstruisanje ličnog narativa, aproprijacijom metanarativa (Bruner, 1991; 2003; McAdams, 1996, 2003; Nelson, 2003), u kojem različite Ja-pozicije (glasovi) demokratski pregovaraju (Hermans, 2018). Razvojno-teorijske pretpostavke koje delimo odnose se na relacionu ontologiju privatnog: unutrašnji plan se ko-konstruiše u socijalnoj praksi, na prvom mestu jezičkoj (Vigotski, 1960/1996), u kojoj se nužno neprekidno pozicioniramo i bivamo pozicionirani u okviru javnih diskursa (Bamberg, 1997, 2011; Davies & Harre, 1990). PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja PB - Beograd : Institut za psihologiju C3 - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika T1 - Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene EP - 83 SP - 79 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_431 ER -
@conference{ author = "Grbić, Sanja and Vesić, Dragan and Džinović, Vladimir", year = "2021", abstract = "Predmet ovog rada su oblici razvoja i promene agonistički koncipiranog selfa (Gutvajn i Džinović, 2019; Džinović, 2020), koji se oslanja na polifono, fukoovsko i konstruktivističko stanovište. Ovaj model se delimično nadovezuje na doprinose eriksonovskog, narativnog i dijaloškog modela identiteta, koji su naglasili kontinuitet u doživljaju sebe (Erikson, 2008), kroz konstruisanje ličnog narativa, aproprijacijom metanarativa (Bruner, 1991; 2003; McAdams, 1996, 2003; Nelson, 2003), u kojem različite Ja-pozicije (glasovi) demokratski pregovaraju (Hermans, 2018). Razvojno-teorijske pretpostavke koje delimo odnose se na relacionu ontologiju privatnog: unutrašnji plan se ko-konstruiše u socijalnoj praksi, na prvom mestu jezičkoj (Vigotski, 1960/1996), u kojoj se nužno neprekidno pozicioniramo i bivamo pozicionirani u okviru javnih diskursa (Bamberg, 1997, 2011; Davies & Harre, 1990).", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju", journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika", title = "Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene", pages = "83-79", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_431" }
Grbić, S., Vesić, D.,& Džinović, V.. (2021). Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 79-83. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_431
Grbić S, Vesić D, Džinović V. Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:79-83. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_431 .
Grbić, Sanja, Vesić, Dragan, Džinović, Vladimir, "Model agonističkog selfa: oblici razvoja i promene" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):79-83, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_431 .