IPIR - Repozitorijum Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • Pregled zapisa
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije

Thumbnail
2021
Znacaj_kvalitativnog_2021.pdf (123.2Kb)
Autori
Altaras Dimitrijević, Ana
Jolić Marjanović, Zorana
Ostala autorstva
Džinović, Vladimir
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova. U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1) spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne inteligencije.
Ključne reči:
kvalitativni pristup / kvalitativna analiza / procena inteligencije / kulturna ekvivalentnost / emocionalna inteligencija
Izvor:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 69-72
Izdavač:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
  • Beograd : Institut za psihologiju
Finansiranje / projekti:
  • Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Ugovor br. 200018 (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd) (RS-200018)
Napomena:
  • XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“

ISBN: 978-86-7447-154-8

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_427
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/427
Kolekcije
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Institucija/grupa
IPI
TY  - CONF
AU  - Altaras Dimitrijević, Ana
AU  - Jolić Marjanović, Zorana
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/427
AB  - Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete
kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane
psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje
postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim
dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari
značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije
rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova.
U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1)
spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje
kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne
inteligencije.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
PB  - Beograd : Institut za psihologiju
C3  - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
T1  - Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije
EP  - 72
SP  - 69
ER  - 
@conference{
author = "Altaras Dimitrijević, Ana and Jolić Marjanović, Zorana",
year = "2021",
abstract = "Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete
kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane
psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje
postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim
dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari
značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije
rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova.
U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1)
spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje
kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne
inteligencije.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju",
journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika",
title = "Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije",
pages = "72-69"
}
Altaras Dimitrijević, A.,& Jolić Marjanović, Z.. (2021). Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 69-72.
Altaras Dimitrijević A, Jolić Marjanović Z. Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:69-72..
Altaras Dimitrijević, Ana, Jolić Marjanović, Zorana, "Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):69-72.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB