IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije

Thumbnail
2021
Znacaj_kvalitativnog_2021.pdf (123.2Kb)
Authors
Altaras Dimitrijević, Ana
Jolić Marjanović, Zorana
Contributors
Džinović, Vladimir
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova. U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1) spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne inteligencije.
Keywords:
kvalitativni pristup / kvalitativna analiza / procena inteligencije / kulturna ekvivalentnost / emocionalna inteligencija
Source:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 69-72
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
  • Beograd : Institut za psihologiju
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
Note:
  • XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“

ISBN: 978-86-7447-154-8

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_427
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/427
Collections
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CONF
AU  - Altaras Dimitrijević, Ana
AU  - Jolić Marjanović, Zorana
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/427
AB  - Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete
kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane
psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje
postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim
dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari
značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije
rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova.
U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1)
spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje
kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne
inteligencije.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
PB  - Beograd : Institut za psihologiju
C3  - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
T1  - Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije
EP  - 72
SP  - 69
ER  - 
@conference{
author = "Altaras Dimitrijević, Ana and Jolić Marjanović, Zorana",
year = "2021",
abstract = "Oblast procene inteligencije nudi se kao primer par excellence za visoke domete
kvantitativnih metoda u psihologiji: malo koja druga oblast koristi tako sofisticirane
psihometrijske i statističke postupke, a samo ova je iznedrila „autohtonu“ skalu za izražavanje
postignuća koja uživa univerzalnu prihvaćenost i primenu (IQ-skalu). Srazmerna tim
dometima jeste i opasnost da se procena inteligencije svede na kvantifikaciju i zanemari
značaj kvalitativnog pristupa u postupku zadavanja testa, analize postignuća i interpretacije
rezultata, odnosno doprinos kvalitativnih istraživanja procesu konstrukcije i validacije testova.
U nastavku ćemo stoga pokušati da ukažemo na neophodnost kvalitativnih metoda za 1)
spoznavanje intelektualnog profila pojedinca; 2) utvrđivanje prirode testa; 3) postizanje
kulturne ekvivalentnosti, te 4) procenu novih vrsta sposobnosti, prvenstveno emocionalne
inteligencije.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju",
journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika",
title = "Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije",
pages = "72-69"
}
Altaras Dimitrijević, A.,& Jolić Marjanović, Z.. (2021). Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 69-72.
Altaras Dimitrijević A, Jolić Marjanović Z. Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:69-72..
Altaras Dimitrijević, Ana, Jolić Marjanović, Zorana, "Značaj kvalitativnog pristupa u oblasti procene Inteligencije" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):69-72.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB