Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: Zašto nema mesta za „društvenjake“?
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rešavanje globalnih problema poput siromaštva, nejednakog pristupa obrazovanju i
zdravstvu, klimatskih promena i ratova zahteva holistički pristup i transdisciplinarnost (Choi
& Pak, 2006). Naučnici na početku karijere izdvajaju se kao ključni akteri u uspostavljanju
transdisciplinarnosti (Benesh et al., 2015; Bridle et al., 2013). Međutim, oni su često suočeni sa
kontradiktornim zahtevima, poput težnje ka izvrsnosti, ali i inkluzivnosti; uskoj specijalizaciji
i uticajnosti u užim naučnim krugovima, ali i angažovanju u transdisciplinarnim timovima
(Global Young Academy, 2019; Moore et al., 2018). Uz to, prisutne su predrasude prema
učesnicima u transdisicplinarnim istraživanjima kao manje “vrednim” i stručnim u odnosu na
naučnike koji se strogo “drže” svoje discipline (Moore et al., 2018).
Кључне речи:
transdiciplinarnost / globalni problemi / društvene i humanističke nauke / mladi naučnici / tematska analizaИзвор:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 28-32Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
- Beograd : Institut za psihologiju
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Напомена:
- XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“
Институција/група
IPITY - CONF AU - Simić, Nataša AU - Nikitović, Tijana PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/419 AB - Rešavanje globalnih problema poput siromaštva, nejednakog pristupa obrazovanju i zdravstvu, klimatskih promena i ratova zahteva holistički pristup i transdisciplinarnost (Choi & Pak, 2006). Naučnici na početku karijere izdvajaju se kao ključni akteri u uspostavljanju transdisciplinarnosti (Benesh et al., 2015; Bridle et al., 2013). Međutim, oni su često suočeni sa kontradiktornim zahtevima, poput težnje ka izvrsnosti, ali i inkluzivnosti; uskoj specijalizaciji i uticajnosti u užim naučnim krugovima, ali i angažovanju u transdisciplinarnim timovima (Global Young Academy, 2019; Moore et al., 2018). Uz to, prisutne su predrasude prema učesnicima u transdisicplinarnim istraživanjima kao manje “vrednim” i stručnim u odnosu na naučnike koji se strogo “drže” svoje discipline (Moore et al., 2018). PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja PB - Beograd : Institut za psihologiju C3 - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika T1 - Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: Zašto nema mesta za „društvenjake“? EP - 32 SP - 28 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_419 ER -
@conference{ author = "Simić, Nataša and Nikitović, Tijana", year = "2021", abstract = "Rešavanje globalnih problema poput siromaštva, nejednakog pristupa obrazovanju i zdravstvu, klimatskih promena i ratova zahteva holistički pristup i transdisciplinarnost (Choi & Pak, 2006). Naučnici na početku karijere izdvajaju se kao ključni akteri u uspostavljanju transdisciplinarnosti (Benesh et al., 2015; Bridle et al., 2013). Međutim, oni su često suočeni sa kontradiktornim zahtevima, poput težnje ka izvrsnosti, ali i inkluzivnosti; uskoj specijalizaciji i uticajnosti u užim naučnim krugovima, ali i angažovanju u transdisciplinarnim timovima (Global Young Academy, 2019; Moore et al., 2018). Uz to, prisutne su predrasude prema učesnicima u transdisicplinarnim istraživanjima kao manje “vrednim” i stručnim u odnosu na naučnike koji se strogo “drže” svoje discipline (Moore et al., 2018).", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju", journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika", title = "Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: Zašto nema mesta za „društvenjake“?", pages = "32-28", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_419" }
Simić, N.,& Nikitović, T.. (2021). Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: Zašto nema mesta za „društvenjake“?. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 28-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_419
Simić N, Nikitović T. Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: Zašto nema mesta za „društvenjake“?. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:28-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_419 .
Simić, Nataša, Nikitović, Tijana, "Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: Zašto nema mesta za „društvenjake“?" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):28-32, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_419 .