Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције
dc.contributor | Лазаревић, Емилија | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Малинић, Душица | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.contributor | Алибабић, Шефика | |
dc.contributor | Гајић, Оливера | |
dc.contributor | Стојановић, Александар | |
dc.creator | Филиповић, Mирко | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T10:57:52Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T10:57:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-150-0 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/412 | |
dc.description.abstract | Да нова истраживања показују да се друштва више разликују међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са, у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом. Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и враћање школе изворном значењу речи меритократија. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Настава и учење у процесима модернизације Србије | sr |
dc.subject | школски неуспех | sr |
dc.subject | меритократија | sr |
dc.subject | нежељени ефекти | sr |
dc.title | Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 49 | |
dc.citation.spage | 31 | |
dc.description.other | Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51 | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/993/bitstream_993.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |