Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributorЛазаревић, Емилија
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorМалинић, Душица
dc.contributorШева, Нада
dc.contributorАлибабић, Шефика
dc.contributorГајић, Оливера
dc.contributorСтојановић, Александар
dc.creatorФилиповић, Mирко
dc.date.accessioned2021-04-29T10:57:52Z
dc.date.available2021-04-29T10:57:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-7447-150-0
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/412
dc.description.abstractДа нова истраживања показују да се друштва више разликују међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са, у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом. Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и враћање школе изворном значењу речи меритократија.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceНастава и учење у процесима модернизације Србијеsr
dc.subjectшколски неуспехsr
dc.subjectмеритократијаsr
dc.subjectнежељени ефектиsr
dc.titleНежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукцијеsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage49
dc.citation.spage31
dc.description.otherНазив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/993/bitstream_993.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu