Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције
Authors
Филиповић, MиркоContributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета

Малинић, Душица

Шева, Нада

Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Да нова истраживања показују да се друштва више разликују
међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање
индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху
везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени
ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене
репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома
на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција
међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане
за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане
друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена
структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са,
у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом.
Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову
инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања
и даље погоршавање ситуације школских „губитник...а” могу имати негативан
утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких
импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за
постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо
позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и
враћање школе изворном значењу речи меритократија.
Keywords:
школски неуспех / меритократија / нежељени ефектиSource:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 31-49Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51
Collections
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Филиповић, Mирко PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/412 AB - Да нова истраживања показују да се друштва више разликују међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са, у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом. Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и враћање школе изворном значењу речи меритократија. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Настава и учење у процесима модернизације Србије T1 - Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције EP - 49 SP - 31 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412 ER -
@inbook{ author = "Филиповић, Mирко", year = "2019", abstract = "Да нова истраживања показују да се друштва више разликују међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са, у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом. Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и враћање школе изворном значењу речи меритократија.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије", booktitle = "Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције", pages = "49-31", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412" }
Филиповић, M.. (2019). Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције. in Настава и учење у процесима модернизације Србије Београд : Институт за педагошка истраживања., 31-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412
Филиповић M. Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:31-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412 .
Филиповић, Mирко, "Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):31-49, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412 .