IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције

Thumbnail
2019
bitstream_993.pdf (1.769Mb)
Authors
Филиповић, Mирко
Contributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Да нова истраживања показују да се друштва више разликују међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са, у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом. Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања и даље погоршавање ситуације школских „губитник...а” могу имати негативан утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и враћање школе изворном значењу речи меритократија.

Keywords:
школски неуспех / меритократија / нежељени ефекти
Source:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 31-49
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51

ISBN: 978-86-7447-150-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/412
Collections
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Филиповић, Mирко
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/412
AB  - Да нова истраживања показују да се друштва више разликују
међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање
индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху
везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени
ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене
репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома
на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција
међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане
за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане
друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена
структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са,
у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом.
Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову
инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања
и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан
утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких
импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за
постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо
позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и
враћање школе изворном значењу речи меритократија.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције
EP  - 49
SP  - 31
ER  - 
@inbook{
author = "Филиповић, Mирко",
year = "2019",
abstract = "Да нова истраживања показују да се друштва више разликују
међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање
индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху
везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени
ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене
репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома
на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција
међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане
за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане
друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена
структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са,
у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом.
Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову
инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања
и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан
утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких
импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за
постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо
позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и
враћање школе изворном значењу речи меритократија.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције",
pages = "49-31"
}
Филиповић, M.. (2019). Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 31-49.
Филиповић M. Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:31-49..
Филиповић, Mирко, "Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):31-49.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB