Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја – Педагошке импликације
Аутори
Јошић, СмиљанаОстала ауторства
Лазаревић, ЕмилијаГутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У раду Смиљане Јошић Истраживања о односу социјалне интеракције и
когнитивног развоја: педагошке импликације разматра се однос социјалног и
когнитивног развоја кроз приказ различитих теоријских приступа, почевши
од Пијежеа и Виготског, до савремених увида о овој теми. У раду су такође
приказани резултати најновијих емпиријских истраживања који тестирају
наведене теоријске претпоставке. Издвојен је значај појама зоне наредног
развоја за психолошка и педагошка тестирања и наглашено је дада мерења
не треба да покрију само оно што је у развоју завршено, него и оно што је у
процесу развијања. Додатно је наглашена, кроз приказ бројних емпријских
истраживања, важност појма потпоре у развоју и то кроз асиметричне, али и
симетричне односе. На крају, спонтана вршњачка интеракција је препозната
као значајан простор за учење и вид активности који би требало да има већу
вредност у педагошкој праски.
Кључне речи:
социјалне интеракције / когнитивни развој / педагошка праксаИзвор:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 159-171Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Јошић, Смиљана PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/407 AB - У раду Смиљане Јошић Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја: педагошке импликације разматра се однос социјалног и когнитивног развоја кроз приказ различитих теоријских приступа, почевши од Пијежеа и Виготског, до савремених увида о овој теми. У раду су такође приказани резултати најновијих емпиријских истраживања који тестирају наведене теоријске претпоставке. Издвојен је значај појама зоне наредног развоја за психолошка и педагошка тестирања и наглашено је дада мерења не треба да покрију само оно што је у развоју завршено, него и оно што је у процесу развијања. Додатно је наглашена, кроз приказ бројних емпријских истраживања, важност појма потпоре у развоју и то кроз асиметричне, али и симетричне односе. На крају, спонтана вршњачка интеракција је препозната као значајан простор за учење и вид активности који би требало да има већу вредност у педагошкој праски. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Настава и учење у процесима модернизације Србије T1 - Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја – Педагошке импликације EP - 171 SP - 159 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_407 ER -
@inbook{ author = "Јошић, Смиљана", year = "2019", abstract = "У раду Смиљане Јошић Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја: педагошке импликације разматра се однос социјалног и когнитивног развоја кроз приказ различитих теоријских приступа, почевши од Пијежеа и Виготског, до савремених увида о овој теми. У раду су такође приказани резултати најновијих емпиријских истраживања који тестирају наведене теоријске претпоставке. Издвојен је значај појама зоне наредног развоја за психолошка и педагошка тестирања и наглашено је дада мерења не треба да покрију само оно што је у развоју завршено, него и оно што је у процесу развијања. Додатно је наглашена, кроз приказ бројних емпријских истраживања, важност појма потпоре у развоју и то кроз асиметричне, али и симетричне односе. На крају, спонтана вршњачка интеракција је препозната као значајан простор за учење и вид активности који би требало да има већу вредност у педагошкој праски.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије", booktitle = "Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја – Педагошке импликације", pages = "171-159", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_407" }
Јошић, С.. (2019). Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја – Педагошке импликације. in Настава и учење у процесима модернизације Србије Београд : Институт за педагошка истраживања., 159-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_407
Јошић С. Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја – Педагошке импликације. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:159-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_407 .
Јошић, Смиљана, "Истраживања о односу социјалне интеракције и когнитивног развоја – Педагошке импликације" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):159-171, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_407 .