IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jeзичка култура у образовном контексту

Thumbnail
2019
bitstream_987.pdf (1.765Mb)
Аутори
Стевановић, Јелена
Остала ауторства
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште, најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм... наставе и учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена комуникативна ситуација.

Кључне речи:
језик / наставник / основна школа / средња школа / општа култура / наставни програм
Извор:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 173-189
Издавач:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
  • Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-47008)
Напомена:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51

ISBN: 978-86-7447-150-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/406
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Институција/група
IPI
TY  - CHAP
AU  - Стевановић, Јелена
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/406
AB  - Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење
добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка
култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници
и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа
култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм
наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном
процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних
истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички
аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста
упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области
језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да
стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште,
најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном
стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и
учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало
предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску
издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на
чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена
комуникативна ситуација.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Jeзичка култура у образовном контексту
EP  - 189
SP  - 173
ER  - 
@inbook{
author = "Стевановић, Јелена",
year = "2019",
abstract = "Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење
добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка
култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници
и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа
култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм
наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном
процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних
истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички
аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста
упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области
језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да
стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште,
најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном
стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и
учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало
предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску
издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на
чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена
комуникативна ситуација.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Jeзичка култура у образовном контексту",
pages = "189-173"
}
Стевановић, Ј.. (2019). Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 173-189.
Стевановић Ј. Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:173-189..
Стевановић, Јелена, "Jeзичка култура у образовном контексту" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):173-189.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB