IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jeзичка култура у образовном контексту

Thumbnail
2019
bitstream_987.pdf (1.765Mb)
Authors
Стевановић, Јелена
Contributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште, најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм... наставе и учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена комуникативна ситуација.

Keywords:
језик / наставник / основна школа / средња школа / општа култура / наставни програм
Source:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 173-189
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51

ISBN: 978-86-7447-150-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_406
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/406
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Стевановић, Јелена
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/406
AB  - Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење
добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка
култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници
и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа
култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм
наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном
процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних
истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички
аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста
упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области
језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да
стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште,
најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном
стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и
учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало
предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску
издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на
чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена
комуникативна ситуација.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Jeзичка култура у образовном контексту
EP  - 189
SP  - 173
ER  - 
@inbook{
author = "Стевановић, Јелена",
year = "2019",
abstract = "Да постоје различити фактори и више чинилаца задужених за ширење
добре говорне и писане речи, истиче се у раду Јелене Стевановић Јeзичка
култура у образовном контексту. Први и најзначајнији чиниоци су наставници
и професори у основној и средњој школи, али битан утицај имају и општа
култура, посебно језички ниво средине, затим наставни програм (програм
наставе и учења), уџбеници и приручници који се користе у наставном
процесу, породица и окружење у којем се ученик креће. Резултати приказаних
истраживања у чијем су фокусу били одређени ортографски и стилистички
аспекти језичке кутуре ученика основношколског и средњошколског узраста
упућују на то да су ученици показали недовољно развијено знање у области
језичке културе и умешност да примене прескриптивна правила, као и да
стилски језички поступци у школским саставима ученика своје упориште,
најпре, налазе у свакодневном говорном узусу (разговорном функционалном
стилу). Преложене су одређене промене које се односе на програм наставе и
учења, превасходно за средњу школу, и истакнуто је да би ученицима требало
предочити и кроз практичну наставу српског језика указати на стилску
издиференцираност језика, на комуникацијску полифункционалност и на
чињеницу да је неопходно говорити и писати онако како то захтева одређена
комуникативна ситуација.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Jeзичка култура у образовном контексту",
pages = "189-173"
}
Стевановић, Ј.. (2019). Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 173-189.
Стевановић Ј. Jeзичка култура у образовном контексту. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:173-189..
Стевановић, Јелена, "Jeзичка култура у образовном контексту" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):173-189.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB