Приказ основних података о документу
Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација
dc.contributor | Лазаревић, Емилија | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Малинић, Душица | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.contributor | Алибабић, Шефика | |
dc.contributor | Гајић, Оливера | |
dc.contributor | Стојановић, Александар | |
dc.creator | Лазаревић, Емилија | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T10:17:07Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T10:17:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-150-0 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/404 | |
dc.description.abstract | Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и родитеља. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Настава и учење у процесима модернизације Србије | sr |
dc.subject | учење | sr |
dc.subject | дислексија | sr |
dc.subject | дисграфија | sr |
dc.subject | дискалкулија | sr |
dc.subject | деца | sr |
dc.subject | читање | sr |
dc.subject | писање | sr |
dc.title | Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 238 | |
dc.citation.spage | 209 | |
dc.description.other | Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51 | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/985/bitstream_985.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_404 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |