Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација
Autori
Лазаревић, Емилија
Ostala autorstva
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета

Малинић, Душица

Шева, Нада

Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских
основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена
специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва
значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од
теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе
одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и
дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у
овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има
у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује
резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом
да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају
специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање
повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих
когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са
успехом у усвајању чит...ања и писања на школском узрасту. Анализирани
су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања
лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености
предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском
узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских
поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу
унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и
родитеља.
Ključne reči:
учење / дислексија / дисграфија / дискалкулија / деца / читање / писањеIzvor:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 209-238Izdavač:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
Napomena:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51
Institucija/grupa
IPITY - CHAP AU - Лазаревић, Емилија PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/404 AB - Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и родитеља. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Настава и учење у процесима модернизације Србије T1 - Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација EP - 238 SP - 209 ER -
@inbook{ author = "Лазаревић, Емилија", year = "2019", abstract = "Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и родитеља.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије", booktitle = "Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација", pages = "238-209" }
Лазаревић, Е.. (2019). Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација. in Настава и учење у процесима модернизације Србије Београд : Институт за педагошка истраживања., 209-238.
Лазаревић Е. Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:209-238..
Лазаревић, Емилија, "Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):209-238.