IPIR - Repozitorijum Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација

Thumbnail
2019
bitstream_985.pdf (1.801Mb)
Autori
Лазаревић, Емилија
Ostala autorstva
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са успехом у усвајању чит...ања и писања на школском узрасту. Анализирани су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и родитеља.

Ključne reči:
учење / дислексија / дисграфија / дискалкулија / деца / читање / писање
Izvor:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 209-238
Izdavač:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
  • Unapređivanje kvaliteta i dostupnosti obrazovanja u procesima modernizacije Srbije (RS-47008)
Napomena:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51

ISBN: 978-86-7447-150-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_404
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/404
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institucija/grupa
IPI
TY  - CHAP
AU  - Лазаревић, Емилија
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/404
AB  - Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских
основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена
специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва
значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од
теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе
одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и
дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у
овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има
у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује
резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом
да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају
специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање
повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих
когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са
успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани
су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања
лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености
предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском
узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских
поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу
унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и
родитеља.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација
EP  - 238
SP  - 209
ER  - 
@inbook{
author = "Лазаревић, Емилија",
year = "2019",
abstract = "Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских
основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена
специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва
значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од
теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе
одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и
дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у
овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има
у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује
резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом
да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају
специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање
повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих
когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са
успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани
су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања
лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености
предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском
узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских
поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу
унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и
родитеља.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација",
pages = "238-209"
}
Лазаревић, Е.. (2019). Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 209-238.
Лазаревић Е. Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:209-238..
Лазаревић, Емилија, "Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):209-238.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu IPIR | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB