IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација

Thumbnail
2019
bitstream_985.pdf (1.801Mb)
Authors
Лазаревић, Емилија
Contributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са успехом у усвајању чит...ања и писања на школском узрасту. Анализирани су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и родитеља.

Keywords:
учење / дислексија / дисграфија / дискалкулија / деца / читање / писање
Source:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 209-238
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51

ISBN: 978-86-7447-150-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_404
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/404
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Лазаревић, Емилија
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/404
AB  - Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских
основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена
специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва
значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од
теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе
одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и
дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у
овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има
у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује
резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом
да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају
специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање
повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих
когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са
успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани
су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања
лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености
предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском
узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских
поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу
унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и
родитеља.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација
EP  - 238
SP  - 209
ER  - 
@inbook{
author = "Лазаревић, Емилија",
year = "2019",
abstract = "Рад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских
основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена
специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва
значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од
теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе
одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и
дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у
овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има
у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује
резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом
да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају
специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање
повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих
когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са
успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани
су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања
лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености
предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском
узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских
поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу
унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и
родитеља.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација",
pages = "238-209"
}
Лазаревић, Е.. (2019). Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 209-238.
Лазаревић Е. Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:209-238..
Лазаревић, Емилија, "Специфичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликација" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):209-238.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB