IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања

Thumbnail
2019
Socijalne_interakcije_2019.pdf (1.758Mb)
Аутори
Ђевић, Рајка
Остала ауторства
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
У раду Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања Рајка Ђевић анализира специфичности социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју, као и могућности за унапређивање тих интеракција у школском контексту. У првом делу рада дат је преглед истраживачких налаза о социјалним интеракцијама ученика који имају сметње у развоју. Други део рада посвећен је приказу и анализи резултата систематског посматрања социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју у нашој средини. Циљ овог истраживања био је да се испита учесталост и природа интеракција ових ученика у редовној основној школи. Добијени налази указују на смањену учесталост социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју. На квалитативном нивоу показано је да када ученици који имају сметње у развоју учествују у некој социјалној интеракцији, ређе их иницирају и прихватају; остварене интеракције се углавном не претварају у дуже социјалне размене; ма...ње времена проводе у заједничким активностима са другим ученицима; значајно дуже проводе време самиу поређењу са вршњацима који немају сметње у развоју. У раду су описане и поједине вршњачке стратегије које стварају услове да се подстичу и унапређују социјалне интеракцијеученика који имају сметње у развоју. Ауторка је указала на одређене импликације овог истраживања за политику и праксу инклузивног образовања у нашој средини.

Кључне речи:
сметње у развоју / социјалне интеракције / ученици / основна школа
Извор:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 239-253
Издавач:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
  • Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-47008)
Напомена:
  • Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51

ISBN: 978-86-7447-150-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/403
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Институција/група
IPI
TY  - CHAP
AU  - Ђевић, Рајка
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/403
AB  - У раду Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју
и могућности њиховог подстицања Рајка Ђевић анализира специфичности
социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју, као и
могућности за унапређивање тих интеракција у школском контексту.
У првом делу рада дат је преглед истраживачких налаза о социјалним
интеракцијама ученика који имају сметње у развоју. Други део рада посвећен
је приказу и анализи резултата систематског посматрања социјалних
интеракција ученика који имају сметње у развоју у нашој средини. Циљ овог
истраживања био је да се испита учесталост и природа интеракција ових
ученика у редовној основној школи. Добијени налази указују на смањену
учесталост социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју. На
квалитативном нивоу показано је да када ученици који имају сметње у развоју
учествују у некој социјалној интеракцији, ређе их иницирају и прихватају;
остварене интеракције се углавном не претварају у дуже социјалне размене;
мање времена проводе у заједничким активностима са другим ученицима;
значајно дуже проводе време самиу поређењу са вршњацима који немају
сметње у развоју. У раду су описане и поједине вршњачке стратегије које
стварају услове да се подстичу и унапређују социјалне интеракцијеученика
који имају сметње у развоју. Ауторка је указала на одређене импликације
овог истраживања за политику и праксу инклузивног образовања у нашој
средини.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Настава и учење у процесима модернизације Србије
T1  - Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања
EP  - 253
SP  - 239
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403
ER  - 
@inbook{
author = "Ђевић, Рајка",
year = "2019",
abstract = "У раду Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју
и могућности њиховог подстицања Рајка Ђевић анализира специфичности
социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју, као и
могућности за унапређивање тих интеракција у школском контексту.
У првом делу рада дат је преглед истраживачких налаза о социјалним
интеракцијама ученика који имају сметње у развоју. Други део рада посвећен
је приказу и анализи резултата систематског посматрања социјалних
интеракција ученика који имају сметње у развоју у нашој средини. Циљ овог
истраживања био је да се испита учесталост и природа интеракција ових
ученика у редовној основној школи. Добијени налази указују на смањену
учесталост социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју. На
квалитативном нивоу показано је да када ученици који имају сметње у развоју
учествују у некој социјалној интеракцији, ређе их иницирају и прихватају;
остварене интеракције се углавном не претварају у дуже социјалне размене;
мање времена проводе у заједничким активностима са другим ученицима;
значајно дуже проводе време самиу поређењу са вршњацима који немају
сметње у развоју. У раду су описане и поједине вршњачке стратегије које
стварају услове да се подстичу и унапређују социјалне интеракцијеученика
који имају сметње у развоју. Ауторка је указала на одређене импликације
овог истраживања за политику и праксу инклузивног образовања у нашој
средини.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања",
pages = "253-239",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403"
}
Ђевић, Р.. (2019). Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања. in Настава и учење у процесима модернизације Србије
Београд : Институт за педагошка истраживања., 239-253.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403
Ђевић Р. Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:239-253.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403 .
Ђевић, Рајка, "Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):239-253,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB