Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања
Аутори
Ђевић, Рајка
Остала ауторства
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета

Малинић, Душица

Шева, Нада

Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У раду Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју
и могућности њиховог подстицања Рајка Ђевић анализира специфичности
социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју, као и
могућности за унапређивање тих интеракција у школском контексту.
У првом делу рада дат је преглед истраживачких налаза о социјалним
интеракцијама ученика који имају сметње у развоју. Други део рада посвећен
је приказу и анализи резултата систематског посматрања социјалних
интеракција ученика који имају сметње у развоју у нашој средини. Циљ овог
истраживања био је да се испита учесталост и природа интеракција ових
ученика у редовној основној школи. Добијени налази указују на смањену
учесталост социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју. На
квалитативном нивоу показано је да када ученици који имају сметње у развоју
учествују у некој социјалној интеракцији, ређе их иницирају и прихватају;
остварене интеракције се углавном не претварају у дуже социјалне размене;
ма...ње времена проводе у заједничким активностима са другим ученицима;
значајно дуже проводе време самиу поређењу са вршњацима који немају
сметње у развоју. У раду су описане и поједине вршњачке стратегије које
стварају услове да се подстичу и унапређују социјалне интеракцијеученика
који имају сметње у развоју. Ауторка је указала на одређене импликације
овог истраживања за политику и праксу инклузивног образовања у нашој
средини.
Кључне речи:
сметње у развоју / социјалне интеракције / ученици / основна школаИзвор:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 239-253Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Ђевић, Рајка PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/403 AB - У раду Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања Рајка Ђевић анализира специфичности социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју, као и могућности за унапређивање тих интеракција у школском контексту. У првом делу рада дат је преглед истраживачких налаза о социјалним интеракцијама ученика који имају сметње у развоју. Други део рада посвећен је приказу и анализи резултата систематског посматрања социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју у нашој средини. Циљ овог истраживања био је да се испита учесталост и природа интеракција ових ученика у редовној основној школи. Добијени налази указују на смањену учесталост социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју. На квалитативном нивоу показано је да када ученици који имају сметње у развоју учествују у некој социјалној интеракцији, ређе их иницирају и прихватају; остварене интеракције се углавном не претварају у дуже социјалне размене; мање времена проводе у заједничким активностима са другим ученицима; значајно дуже проводе време самиу поређењу са вршњацима који немају сметње у развоју. У раду су описане и поједине вршњачке стратегије које стварају услове да се подстичу и унапређују социјалне интеракцијеученика који имају сметње у развоју. Ауторка је указала на одређене импликације овог истраживања за политику и праксу инклузивног образовања у нашој средини. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Настава и учење у процесима модернизације Србије T1 - Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања EP - 253 SP - 239 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403 ER -
@inbook{ author = "Ђевић, Рајка", year = "2019", abstract = "У раду Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања Рајка Ђевић анализира специфичности социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју, као и могућности за унапређивање тих интеракција у школском контексту. У првом делу рада дат је преглед истраживачких налаза о социјалним интеракцијама ученика који имају сметње у развоју. Други део рада посвећен је приказу и анализи резултата систематског посматрања социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју у нашој средини. Циљ овог истраживања био је да се испита учесталост и природа интеракција ових ученика у редовној основној школи. Добијени налази указују на смањену учесталост социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју. На квалитативном нивоу показано је да када ученици који имају сметње у развоју учествују у некој социјалној интеракцији, ређе их иницирају и прихватају; остварене интеракције се углавном не претварају у дуже социјалне размене; мање времена проводе у заједничким активностима са другим ученицима; значајно дуже проводе време самиу поређењу са вршњацима који немају сметње у развоју. У раду су описане и поједине вршњачке стратегије које стварају услове да се подстичу и унапређују социјалне интеракцијеученика који имају сметње у развоју. Ауторка је указала на одређене импликације овог истраживања за политику и праксу инклузивног образовања у нашој средини.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије", booktitle = "Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања", pages = "253-239", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403" }
Ђевић, Р.. (2019). Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања. in Настава и учење у процесима модернизације Србије Београд : Институт за педагошка истраживања., 239-253. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403
Ђевић Р. Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:239-253. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403 .
Ђевић, Рајка, "Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):239-253, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_403 .