IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи

Thumbnail
2018
Razvoj_i_podsticanje_2018.pdf (1.852Mb)
Authors
Ђерић, Ивана
Contributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Стојиљковић, Снежана
Кнежевић-Флорић, Оливера
Ђоковић, Сања
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду Иване Ђерић Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи разматра се проблем подстицања ученика на учење чија је мотивација недовољна, варира или је у потпуности одсутна. Дат је преглед релевантне литературе и истраживачких налаза о мотивацији и аутономији ученика у школи. Представљени су кључни концепти из перспективе теорије самодетерминације, као и резултати домаћих и иностраних студија који поткрепљују значај улоге наставника у покретању, јачању и одржавању различитих типова мотивације. Ауторка указује да учестало коришћење спољашњих облика поткрепљења има краткорочне ефекте на квалитет ученичке мотивације, као и да се не може очекивати да дете буде унутрашње мотивисано за све врсте школских садржаја и активности. Стога, улога наставника је да одређеним поступцима стимулишe ученикове унутрашње ресурсе како би мотивација била одржива током дужег времена. Ауторка закључује да је неопходно да се подстичу самодетерминисани и аутономнији облици понашања ...у процесу учења како би се осигурао одговарајући квалитет мотивације – како код ученика у школским и наставним активностима, тако и код наставника током професионалних обука.

Keywords:
мотивација / школа / ученици / наставник
Source:
Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији, 2018, 147-164
Publisher:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
  • Назив збирке:Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 47

ISBN: 978-86-7447-142-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_391
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/391
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Biblioteka "Pedagoška teorija i praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Ђерић, Ивана
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/391
AB  - У раду Иване Ђерић Развој и подстицање аутономних типова
мотивације у школи разматра се проблем подстицања ученика на учење чија
је мотивација недовољна, варира или је у потпуности одсутна. Дат је преглед
релевантне литературе и истраживачких налаза о мотивацији и аутономији
ученика у школи. Представљени су кључни концепти из перспективе теорије
самодетерминације, као и резултати домаћих и иностраних студија који
поткрепљују значај улоге наставника у покретању, јачању и одржавању
различитих типова мотивације. Ауторка указује да учестало коришћење
спољашњих облика поткрепљења има краткорочне ефекте на квалитет
ученичке мотивације, као и да се не може очекивати да дете буде унутрашње
мотивисано за све врсте школских садржаја и активности. Стога, улога
наставника је да одређеним поступцима стимулишe ученикове унутрашње
ресурсе како би мотивација била одржива током дужег времена. Ауторка
закључује да је неопходно да се подстичу самодетерминисани и аутономнији
облици понашања у процесу учења како би се осигурао одговарајући квалитет
мотивације – како код ученика у школским и наставним активностима, тако
и код наставника током професионалних обука.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T2  - Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији
T1  - Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи
EP  - 164
SP  - 147
ER  - 
@inbook{
author = "Ђерић, Ивана",
year = "2018",
abstract = "У раду Иване Ђерић Развој и подстицање аутономних типова
мотивације у школи разматра се проблем подстицања ученика на учење чија
је мотивација недовољна, варира или је у потпуности одсутна. Дат је преглед
релевантне литературе и истраживачких налаза о мотивацији и аутономији
ученика у школи. Представљени су кључни концепти из перспективе теорије
самодетерминације, као и резултати домаћих и иностраних студија који
поткрепљују значај улоге наставника у покретању, јачању и одржавању
различитих типова мотивације. Ауторка указује да учестало коришћење
спољашњих облика поткрепљења има краткорочне ефекте на квалитет
ученичке мотивације, као и да се не може очекивати да дете буде унутрашње
мотивисано за све врсте школских садржаја и активности. Стога, улога
наставника је да одређеним поступцима стимулишe ученикове унутрашње
ресурсе како би мотивација била одржива током дужег времена. Ауторка
закључује да је неопходно да се подстичу самодетерминисани и аутономнији
облици понашања у процесу учења како би се осигурао одговарајући квалитет
мотивације – како код ученика у школским и наставним активностима, тако
и код наставника током професионалних обука.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији",
booktitle = "Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи",
pages = "164-147"
}
Ђерић, И.. (2018). Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији
Београд : Институт за педагошка истраживања., 147-164.
Ђерић И. Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. 2018;:147-164..
Ђерић, Ивана, "Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи" in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (2018):147-164.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB