Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи
Authors
Ђерић, Ивана
Contributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета

Малинић, Душица

Шева, Нада

Стојиљковић, Снежана
Кнежевић-Флорић, Оливера
Ђоковић, Сања
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду Иване Ђерић Развој и подстицање аутономних типова
мотивације у школи разматра се проблем подстицања ученика на учење чија
је мотивација недовољна, варира или је у потпуности одсутна. Дат је преглед
релевантне литературе и истраживачких налаза о мотивацији и аутономији
ученика у школи. Представљени су кључни концепти из перспективе теорије
самодетерминације, као и резултати домаћих и иностраних студија који
поткрепљују значај улоге наставника у покретању, јачању и одржавању
различитих типова мотивације. Ауторка указује да учестало коришћење
спољашњих облика поткрепљења има краткорочне ефекте на квалитет
ученичке мотивације, као и да се не може очекивати да дете буде унутрашње
мотивисано за све врсте школских садржаја и активности. Стога, улога
наставника је да одређеним поступцима стимулишe ученикове унутрашње
ресурсе како би мотивација била одржива током дужег времена. Ауторка
закључује да је неопходно да се подстичу самодетерминисани и аутономнији
облици понашања ...у процесу учења како би се осигурао одговарајући квалитет
мотивације – како код ученика у школским и наставним активностима, тако
и код наставника током професионалних обука.
Keywords:
мотивација / школа / ученици / наставникSource:
Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији, 2018, 147-164Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
- Назив збирке:Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 47
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Ђерић, Ивана PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/391 AB - У раду Иване Ђерић Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи разматра се проблем подстицања ученика на учење чија је мотивација недовољна, варира или је у потпуности одсутна. Дат је преглед релевантне литературе и истраживачких налаза о мотивацији и аутономији ученика у школи. Представљени су кључни концепти из перспективе теорије самодетерминације, као и резултати домаћих и иностраних студија који поткрепљују значај улоге наставника у покретању, јачању и одржавању различитих типова мотивације. Ауторка указује да учестало коришћење спољашњих облика поткрепљења има краткорочне ефекте на квалитет ученичке мотивације, као и да се не може очекивати да дете буде унутрашње мотивисано за све врсте школских садржаја и активности. Стога, улога наставника је да одређеним поступцима стимулишe ученикове унутрашње ресурсе како би мотивација била одржива током дужег времена. Ауторка закључује да је неопходно да се подстичу самодетерминисани и аутономнији облици понашања у процесу учења како би се осигурао одговарајући квалитет мотивације – како код ученика у школским и наставним активностима, тако и код наставника током професионалних обука. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији T1 - Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи EP - 164 SP - 147 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_391 ER -
@inbook{ author = "Ђерић, Ивана", year = "2018", abstract = "У раду Иване Ђерић Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи разматра се проблем подстицања ученика на учење чија је мотивација недовољна, варира или је у потпуности одсутна. Дат је преглед релевантне литературе и истраживачких налаза о мотивацији и аутономији ученика у школи. Представљени су кључни концепти из перспективе теорије самодетерминације, као и резултати домаћих и иностраних студија који поткрепљују значај улоге наставника у покретању, јачању и одржавању различитих типова мотивације. Ауторка указује да учестало коришћење спољашњих облика поткрепљења има краткорочне ефекте на квалитет ученичке мотивације, као и да се не може очекивати да дете буде унутрашње мотивисано за све врсте школских садржаја и активности. Стога, улога наставника је да одређеним поступцима стимулишe ученикове унутрашње ресурсе како би мотивација била одржива током дужег времена. Ауторка закључује да је неопходно да се подстичу самодетерминисани и аутономнији облици понашања у процесу учења како би се осигурао одговарајући квалитет мотивације – како код ученика у школским и наставним активностима, тако и код наставника током професионалних обука.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији", booktitle = "Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи", pages = "164-147", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_391" }
Ђерић, И.. (2018). Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији Београд : Институт за педагошка истраживања., 147-164. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_391
Ђерић И. Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. 2018;:147-164. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_391 .
Ђерић, Ивана, "Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи" in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (2018):147-164, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_391 .