Чиниоци квалитетне наставе: Истраживања и препоруке за образовну праксу
Authors
Теодоровић, ЈеленаContributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета

Малинић, Душица

Шева, Нада

Стојиљковић, Снежана
Кнежевић-Флорић, Оливера
Ђоковић, Сања
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду Јелене Теодоровић Чиниоци квалитетне наставе: истраживања
и препоруке за образовну праксу анализира се утицај великог броја
карактеристика ученика и наставних пракси на ученичко постигнуће из
математике и биологије мерено на завршном тесту, као и интересовање
ученика за ове предмете. Утврђено је да постигнуће ученика и њихово
интересовање за математику и биологију највише зависе од ученичких
фактора, као што су социоекономски статус ученика, импулсивност,
савесност, родитељска укљученост, пол, претходно постигнуће и читалачке
навике. Такође, значајан утицај на интересовање ученика за оба предмета
имају наставне праксе, као што су ефективно управљање временом, клима
усмерена на учење, структурирање, оријентација, вежбање, моделовање,
постављање питања и вредновање. Ауторка даје препоруке за креирање и
спровођење образовних политика које могу модификовати утицај ученичких
и наставних чинилаца тако да се побољша постигнуће ученика и повећа
њихова заинтересованост за о...дређени наставни предмет.
Keywords:
математика / биологија / ученици / социоекономски статусSource:
Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији, 2018, 107-122Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 47
Collections
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Теодоровић, Јелена PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/387 AB - У раду Јелене Теодоровић Чиниоци квалитетне наставе: истраживања и препоруке за образовну праксу анализира се утицај великог броја карактеристика ученика и наставних пракси на ученичко постигнуће из математике и биологије мерено на завршном тесту, као и интересовање ученика за ове предмете. Утврђено је да постигнуће ученика и њихово интересовање за математику и биологију највише зависе од ученичких фактора, као што су социоекономски статус ученика, импулсивност, савесност, родитељска укљученост, пол, претходно постигнуће и читалачке навике. Такође, значајан утицај на интересовање ученика за оба предмета имају наставне праксе, као што су ефективно управљање временом, клима усмерена на учење, структурирање, оријентација, вежбање, моделовање, постављање питања и вредновање. Ауторка даје препоруке за креирање и спровођење образовних политика које могу модификовати утицај ученичких и наставних чинилаца тако да се побољша постигнуће ученика и повећа њихова заинтересованост за одређени наставни предмет. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији T1 - Чиниоци квалитетне наставе: Истраживања и препоруке за образовну праксу EP - 122 SP - 107 ER -
@inbook{ author = "Теодоровић, Јелена", year = "2018", abstract = "У раду Јелене Теодоровић Чиниоци квалитетне наставе: истраживања и препоруке за образовну праксу анализира се утицај великог броја карактеристика ученика и наставних пракси на ученичко постигнуће из математике и биологије мерено на завршном тесту, као и интересовање ученика за ове предмете. Утврђено је да постигнуће ученика и њихово интересовање за математику и биологију највише зависе од ученичких фактора, као што су социоекономски статус ученика, импулсивност, савесност, родитељска укљученост, пол, претходно постигнуће и читалачке навике. Такође, значајан утицај на интересовање ученика за оба предмета имају наставне праксе, као што су ефективно управљање временом, клима усмерена на учење, структурирање, оријентација, вежбање, моделовање, постављање питања и вредновање. Ауторка даје препоруке за креирање и спровођење образовних политика које могу модификовати утицај ученичких и наставних чинилаца тако да се побољша постигнуће ученика и повећа њихова заинтересованост за одређени наставни предмет.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији", booktitle = "Чиниоци квалитетне наставе: Истраживања и препоруке за образовну праксу", pages = "122-107" }
Теодоровић, Ј.. (2018). Чиниоци квалитетне наставе: Истраживања и препоруке за образовну праксу. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији Београд : Институт за педагошка истраживања., 107-122.
Теодоровић Ј. Чиниоци квалитетне наставе: Истраживања и препоруке за образовну праксу. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. 2018;:107-122..
Теодоровић, Јелена, "Чиниоци квалитетне наставе: Истраживања и препоруке за образовну праксу" in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (2018):107-122.