Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: Импликације за образовну политику и праксу
Authors
Ђуришић-Бојановић, МиросаваContributors
Лазаревић, Емилија
Гутвајн, Николета

Малинић, Душица

Шева, Нада

Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању:
импликације за образовну политику и праксу Миросава Ђуришић-Бојановић
анализира однос формалног образовања и рада и идентификује кључне
професионалне компетенције из угла потреба савременог, постиндустријског
друштва. Ауторка истиче да је когнитивна флексибилност идентификована
као психолошки корелат групе кључних компетенција: спремност за
промене, кооперативност, решавање сложених и контроверзних проблема,
толерисање неизвесности, креативно решавање комплексних проблема,
спремност за рад у тиму и мултикултуралној средини – које би требало
не само да помогну у процесу транзиције младих из образовног система у
сфери рада, већ и да допринесу одрживом организационом развоју. Имајући
у виду комплексност процеса и проблема на које се односи анализа кључних
професионалних и организационих компетенција, ауторка закључује да
би неопходне интервенције морале бити усмерене на структурну подршку
људским ресурсима, на ...оснаживање сарадње значајних друштвених система,
као и на потребу да се осмисле механизми и стратегије између и унутар
система рад-образовање који ће их повезивати.
Keywords:
Компетенције за рад / Млади / Образовање / Професионални радSource:
Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији, 2018, 15-32Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Note:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 47
Collections
Institution/Community
IPITY - CHAP AU - Ђуришић-Бојановић, Миросава PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/382 AB - У раду Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: импликације за образовну политику и праксу Миросава Ђуришић-Бојановић анализира однос формалног образовања и рада и идентификује кључне професионалне компетенције из угла потреба савременог, постиндустријског друштва. Ауторка истиче да је когнитивна флексибилност идентификована као психолошки корелат групе кључних компетенција: спремност за промене, кооперативност, решавање сложених и контроверзних проблема, толерисање неизвесности, креативно решавање комплексних проблема, спремност за рад у тиму и мултикултуралној средини – које би требало не само да помогну у процесу транзиције младих из образовног система у сфери рада, већ и да допринесу одрживом организационом развоју. Имајући у виду комплексност процеса и проблема на које се односи анализа кључних професионалних и организационих компетенција, ауторка закључује да би неопходне интервенције морале бити усмерене на структурну подршку људским ресурсима, на оснаживање сарадње значајних друштвених система, као и на потребу да се осмисле механизми и стратегије између и унутар система рад-образовање који ће их повезивати. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији T1 - Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: Импликације за образовну политику и праксу EP - 32 SP - 15 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_382 ER -
@inbook{ author = "Ђуришић-Бојановић, Миросава", year = "2018", abstract = "У раду Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: импликације за образовну политику и праксу Миросава Ђуришић-Бојановић анализира однос формалног образовања и рада и идентификује кључне професионалне компетенције из угла потреба савременог, постиндустријског друштва. Ауторка истиче да је когнитивна флексибилност идентификована као психолошки корелат групе кључних компетенција: спремност за промене, кооперативност, решавање сложених и контроверзних проблема, толерисање неизвесности, креативно решавање комплексних проблема, спремност за рад у тиму и мултикултуралној средини – које би требало не само да помогну у процесу транзиције младих из образовног система у сфери рада, већ и да допринесу одрживом организационом развоју. Имајући у виду комплексност процеса и проблема на које се односи анализа кључних професионалних и организационих компетенција, ауторка закључује да би неопходне интервенције морале бити усмерене на структурну подршку људским ресурсима, на оснаживање сарадње значајних друштвених система, као и на потребу да се осмисле механизми и стратегије између и унутар система рад-образовање који ће их повезивати.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији", booktitle = "Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: Импликације за образовну политику и праксу", pages = "32-15", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_382" }
Ђуришић-Бојановић, М.. (2018). Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: Импликације за образовну политику и праксу. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији Београд : Институт за педагошка истраживања., 15-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_382
Ђуришић-Бојановић М. Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: Импликације за образовну политику и праксу. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. 2018;:15-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_382 .
Ђуришић-Бојановић, Миросава, "Кључне компетенције за рад у друштву заснованом на знању: Импликације за образовну политику и праксу" in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (2018):15-32, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_382 .