IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Национални извештај: Timss 2019 у Србији

Thumbnail
2020
bitstream_918.pdf (4.968Mb)
Аутори
Ђерић, Ивана
Гутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Извештај (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је независно удружење које већ 60 година окупља различите истраживачке институције и владине агенције широм света да би реализовале студије o математичкоj, научнoj и читалачкoj писмености. TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) и PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) представљају основне студије које мере постигнућа ученика из три кључне наставне области у основној школи: математика, природне науке и језик. Постигнућа ученика се испитују на два узрасна нивоа – у четвртом и осмом разреду основне школе, а земље које учествују одлучују који ће разред бити тестиран. Истраживање TIMSS омогућава земљама које учествују да мере постигнућа ученика из математике и природних наука, као и да прикупљају контекстуалне податке како би се унапредио квалитет наставе и учења у четвртом и осмом разреду. Прецизн...ије, током овог истраживања прикупља се богат низ контекстуалних података о ученицима, учитељима, директорима и школама којима се објашњавају постигнућа ученика. Ово истраживање омогућава да се прате трендови постигнућа у контексту различитих образовних система, али и у националном контексту. На пример, можемо да пратимо постигнуће ученика из математике и природних наука током три циклуса у нашој земљи, али и да вршимо поређење са другим образовним система у региону, Европи или шире. TIMSS такође пружа сазнања о курикулумима образовних система широм света и начинима њиховог имплементирања у учионици.

Кључне речи:
ТIMSS / ученици / школа / school / students / attainment / постигнуће
Извор:
2020
Издавач:
  • Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, Уговор бр. 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-200018)
Напомена:
  • Део овог извештаја представља и Сажетак основних налаза TIMSS 2019 који се налази на следећем линку: https://www.ipisr.org.rs/images/pdf/sazetak-osnovnih-nalaza-TIMSS2019.pdf

ISBN: 978-86-7447-153-1

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_381
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/381
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
IPI
TY  - RPRT
AU  - Ђерић, Ивана
AU  - Гутвајн, Николета
AU  - Јошић, Смиљана
AU  - Шева, Нада
PY  - 2020
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/381
AB  - Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (International Association
for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је независно удружење које већ 60
година окупља различите истраживачке институције и владине агенције широм света да
би реализовале студије o математичкоj, научнoj и читалачкoj писмености. TIMSS (The Trends
in International Mathematics and Science Study) и PIRLS (Progress in International Reading
Literacy Study) представљају основне студије које мере постигнућа ученика из три кључне
наставне области у основној школи: математика, природне науке и језик. Постигнућа
ученика се испитују на два узрасна нивоа – у четвртом и осмом разреду основне школе, а
земље које учествују одлучују који ће разред бити тестиран. Истраживање TIMSS омогућава
земљама које учествују да мере постигнућа ученика из математике и природних наука, као
и да прикупљају контекстуалне податке како би се унапредио квалитет наставе и учења
у четвртом и осмом разреду. Прецизније, током овог истраживања прикупља се богат
низ контекстуалних података о ученицима, учитељима, директорима и школама којима
се објашњавају постигнућа ученика. Ово истраживање омогућава да се прате трендови
постигнућа у контексту различитих образовних система, али и у националном контексту. На
пример, можемо да пратимо постигнуће ученика из математике и природних наука током
три циклуса у нашој земљи, али и да вршимо поређење са другим образовним система
у региону, Европи или шире. TIMSS такође пружа сазнања о курикулумима образовних
система широм света и начинима њиховог имплементирања у учионици.
PB  - Београд : Институт за педагошка истраживања
T1  - Национални извештај: Timss 2019 у Србији
ER  - 
@techreport{
author = "Ђерић, Ивана and Гутвајн, Николета and Јошић, Смиљана and Шева, Нада",
year = "2020",
abstract = "Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (International Association
for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је независно удружење које већ 60
година окупља различите истраживачке институције и владине агенције широм света да
би реализовале студије o математичкоj, научнoj и читалачкoj писмености. TIMSS (The Trends
in International Mathematics and Science Study) и PIRLS (Progress in International Reading
Literacy Study) представљају основне студије које мере постигнућа ученика из три кључне
наставне области у основној школи: математика, природне науке и језик. Постигнућа
ученика се испитују на два узрасна нивоа – у четвртом и осмом разреду основне школе, а
земље које учествују одлучују који ће разред бити тестиран. Истраживање TIMSS омогућава
земљама које учествују да мере постигнућа ученика из математике и природних наука, као
и да прикупљају контекстуалне податке како би се унапредио квалитет наставе и учења
у четвртом и осмом разреду. Прецизније, током овог истраживања прикупља се богат
низ контекстуалних података о ученицима, учитељима, директорима и школама којима
се објашњавају постигнућа ученика. Ово истраживање омогућава да се прате трендови
постигнућа у контексту различитих образовних система, али и у националном контексту. На
пример, можемо да пратимо постигнуће ученика из математике и природних наука током
три циклуса у нашој земљи, али и да вршимо поређење са другим образовним система
у региону, Европи или шире. TIMSS такође пружа сазнања о курикулумима образовних
система широм света и начинима њиховог имплементирања у учионици.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
title = "Национални извештај: Timss 2019 у Србији"
}
Ђерић, И., Гутвајн, Н., Јошић, С.,& Шева, Н.. (2020). Национални извештај: Timss 2019 у Србији. 
Београд : Институт за педагошка истраживања..
Ђерић И, Гутвајн Н, Јошић С, Шева Н. Национални извештај: Timss 2019 у Србији. 2020;..
Ђерић, Ивана, Гутвајн, Николета, Јошић, Смиљана, Шева, Нада, "Национални извештај: Timss 2019 у Србији" (2020).

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB