Национални извештај: Timss 2019 у Србији
Извештај (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (International Association
for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је независно удружење које већ 60
година окупља различите истраживачке институције и владине агенције широм света да
би реализовале студије o математичкоj, научнoj и читалачкoj писмености. TIMSS (The Trends
in International Mathematics and Science Study) и PIRLS (Progress in International Reading
Literacy Study) представљају основне студије које мере постигнућа ученика из три кључне
наставне области у основној школи: математика, природне науке и језик. Постигнућа
ученика се испитују на два узрасна нивоа – у четвртом и осмом разреду основне школе, а
земље које учествују одлучују који ће разред бити тестиран. Истраживање TIMSS омогућава
земљама које учествују да мере постигнућа ученика из математике и природних наука, као
и да прикупљају контекстуалне податке како би се унапредио квалитет наставе и учења
у четвртом и осмом разреду. Прецизн...ије, током овог истраживања прикупља се богат
низ контекстуалних података о ученицима, учитељима, директорима и школама којима
се објашњавају постигнућа ученика. Ово истраживање омогућава да се прате трендови
постигнућа у контексту различитих образовних система, али и у националном контексту. На
пример, можемо да пратимо постигнуће ученика из математике и природних наука током
три циклуса у нашој земљи, али и да вршимо поређење са другим образовним система
у региону, Европи или шире. TIMSS такође пружа сазнања о курикулумима образовних
система широм света и начинима њиховог имплементирања у учионици.
Кључне речи:
ТIMSS / ученици / школа / school / students / attainment / постигнућеИзвор:
2020Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- Део овог извештаја представља и Сажетак основних налаза TIMSS 2019 који се налази на следећем линку: https://www.ipisr.org.rs/images/pdf/sazetak-osnovnih-nalaza-TIMSS2019.pdf
Институција/група
IPITY - RPRT AU - Ђерић, Ивана AU - Гутвајн, Николета AU - Јошић, Смиљана AU - Шева, Нада PY - 2020 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/381 AB - Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је независно удружење које већ 60 година окупља различите истраживачке институције и владине агенције широм света да би реализовале студије o математичкоj, научнoj и читалачкoj писмености. TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) и PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) представљају основне студије које мере постигнућа ученика из три кључне наставне области у основној школи: математика, природне науке и језик. Постигнућа ученика се испитују на два узрасна нивоа – у четвртом и осмом разреду основне школе, а земље које учествују одлучују који ће разред бити тестиран. Истраживање TIMSS омогућава земљама које учествују да мере постигнућа ученика из математике и природних наука, као и да прикупљају контекстуалне податке како би се унапредио квалитет наставе и учења у четвртом и осмом разреду. Прецизније, током овог истраживања прикупља се богат низ контекстуалних података о ученицима, учитељима, директорима и школама којима се објашњавају постигнућа ученика. Ово истраживање омогућава да се прате трендови постигнућа у контексту различитих образовних система, али и у националном контексту. На пример, можемо да пратимо постигнуће ученика из математике и природних наука током три циклуса у нашој земљи, али и да вршимо поређење са другим образовним система у региону, Европи или шире. TIMSS такође пружа сазнања о курикулумима образовних система широм света и начинима њиховог имплементирања у учионици. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T1 - Национални извештај: Timss 2019 у Србији ER -
@techreport{ author = "Ђерић, Ивана and Гутвајн, Николета and Јошић, Смиљана and Шева, Нада", year = "2020", abstract = "Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је независно удружење које већ 60 година окупља различите истраживачке институције и владине агенције широм света да би реализовале студије o математичкоj, научнoj и читалачкoj писмености. TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) и PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) представљају основне студије које мере постигнућа ученика из три кључне наставне области у основној школи: математика, природне науке и језик. Постигнућа ученика се испитују на два узрасна нивоа – у четвртом и осмом разреду основне школе, а земље које учествују одлучују који ће разред бити тестиран. Истраживање TIMSS омогућава земљама које учествују да мере постигнућа ученика из математике и природних наука, као и да прикупљају контекстуалне податке како би се унапредио квалитет наставе и учења у четвртом и осмом разреду. Прецизније, током овог истраживања прикупља се богат низ контекстуалних података о ученицима, учитељима, директорима и школама којима се објашњавају постигнућа ученика. Ово истраживање омогућава да се прате трендови постигнућа у контексту различитих образовних система, али и у националном контексту. На пример, можемо да пратимо постигнуће ученика из математике и природних наука током три циклуса у нашој земљи, али и да вршимо поређење са другим образовним система у региону, Европи или шире. TIMSS такође пружа сазнања о курикулумима образовних система широм света и начинима њиховог имплементирања у учионици.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", title = "Национални извештај: Timss 2019 у Србији" }
Ђерић, И., Гутвајн, Н., Јошић, С.,& Шева, Н.. (2020). Национални извештај: Timss 2019 у Србији. Београд : Институт за педагошка истраживања..
Ђерић И, Гутвајн Н, Јошић С, Шева Н. Национални извештај: Timss 2019 у Србији. 2020;..
Ђерић, Ивана, Гутвајн, Николета, Јошић, Смиљана, Шева, Нада, "Национални извештај: Timss 2019 у Србији" (2020).